Ny hoj 2010

Har du provkört firestormen? I så fall vad tyckte du? Funderar en del själv på F800s skulle vilja ha lite mer krut bara.

//Dafe

Faktiskt bara suttit och klämt på den än och gjort research, mycket med flytt och skolan...
Det som tar emot med F800S är som sagt att den har lite tråkig motor, i övrigt är den toppen!

Någon som vet om Kawa ska göra någon major ändring på 2010 Versys?

Typ mata in 20 häst extra i motorn ;)

För isåfall lär det bli en sån!

Annars blir det en FZ6-S-S2, men då är det lite andra försäkringssummor..
S2:an är mycket roligare hoj. Versys är för pendlare och äldre

Faktiskt bara suttit och klämt på den än och gjort research, mycket med flytt och skolan...
Det som tar emot med F800S är som sagt att den har lite tråkig motor, i övrigt är den toppen!

Tråkig motor ? kan du utveckla det lite ? Jag skulle vilja säga att utseendet är det värsta med den, avsaknaden av nedre kåpa

Last edited:
Kollat in en helt ny svart FZ1-N, 2008 hos den lokala handlaren som jag skulle få för 85.000. Den är jag allt lite sugen på.

Den enda hojen jag har kvar att köpa är en Ducati 1098R men väntar tills sista årsmodellen av den kommer ut. Så nästa år blir det nog inget.
Fast visst, hittar man en riktigt fin ZX-7RR så kommer den såklart inhandlas :)

Varför vänta tills sista årsmodellen kommer ut? För att Ducati ska få i ordning på sina barnsjukdomar?

Tråkig motor ? kan du utveckla det lite ? Jag skulle vilja säga att utseendet är det värsta med den, avsaknaden av nedre kåpa

Javisst, när man börjar varva känns det som att den precis ska börja dra ordentligt! Men det stannar som där, inget pirr i magen, inget leende innanför hjälmen - nada. Det är inte det att den inte har för får hk, eller tja man kan ju alltid ha några fler:rolleyes:, men effektkurvan är så flack och kontinuerlig. Typ lite elmotor över det, drar på dugligt men inte det jag vill ha. En liten effektpuckel vid toppen som gör så det pirrar lite extra i kistan.

Till och med far min på 50+ som inte kört hoj på ett antal år tyckte inte rovan var något att jubla över, faktum är att han bytte bort den nyligen.

Själv så gillar jag designen, enkelt, modern och snygg!

aha. det låter som när jag provade street och speed triple. Saknade den där ketchup-effekten i slutet. Jag tror att man ska försöka uppskatta att ha jämn kraft genom hela registret i stället.

Vill ha nåt utan kåpor typ cb1000r, kawa Z1000, nya superduke R, Triumph speed triple...

Har dock bara provkört Hondan o Kawan och dom var ju helt klart intressanta.

Nån som provkört/äger nya SD:n eller Speed 3:an som vill dela med sig av sina upplevelser??

Själv inne på samma spår KTM Superduke, SM, ev 640,660, 690. Bara man kan bli av med det man har först..

VTR Firestorm lutar det åt just nu, så ny med få mil som möjligt.
Blir till att provköra nästa år för att snabbt bestämma om det kan vara någe.

Det positiva:

*hyfsat inköpspris
*hyfsad försäkring
*kåpa
*fler kusar
*ganska snygg
*skönt ljud

Det negativa (som det ryktas om):

*liten tank o drar mycket soppa
*vibrerar
*mossig framgaffel

....7 månader kvar till en provkörning...yay :(

Blir R1 -00 till -01 nästa år. Fighter på gata och ska fixa så man kan snabbt kasta på clipon och kåpor när det är dags för bana :)

Farsan har en r1 -01 som är fightad, har kört rätt mycket med den. Har fastnat för fighter :)

En lite äldre zx10r för banbruk. För jävla tråkigt i Anderstorp med en 600...

Något med mer upprät körställning.
Antingen motard/offroad eller en typ Z750-1000, vi får se....

Jag har insett att en K1200S ryms i budgeten, så jag går nog lös på en sådan till våren!

Gixxern ska Streetfighterkittas, en REC hoj ska införskaffas (1000 cc) är även sugen på en KTM 660 Motard. Sen ska man ju släpa runt endurohojjen i träsk o stenrösen, så vinteraktiviteter har jag nog....

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti