Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ny och ny... tänkte byta till kåphoj iaf!
Lutar mot en zx7r, firestorm eller kanske en F800s.![]()
Jag e också kluven. Ni får gärna tipsa här alltså. Jag överväger följande alternativ runt 60-80k
BMW F800R eftersom jag mest kör i stadstrafik, och gruppkörningar på 70-väg
Speed Triple 05 eftersom de är snygga och starka, och av samma anledning som ovan
Triumph Sprint ST men den verkar lite klen med 125 hkr (trots att den toppar 260)
Triumph Daytona 675 eftersom de ligger rätt i prisläge, har kåpa och bra vikt-effektförhållande. Den är lite för hård dock, blir nog jobbig att köra i 30mils etapper - eller ?
Svårt val, undrar om det inte bestäms av vad som finns på marknaden när jag väl har pengarna i handen (om ca 4 veckor)
ska köpa mig 2 sprillans gsxr 1000 r..
bra o ha 2, vurpar helatiden=)
Jag e också kluven. Ni får gärna tipsa här alltså. Jag överväger följande alternativ runt 60-80k
BMW F800R eftersom jag mest kör i stadstrafik, och gruppkörningar på 70-väg
Speed Triple 05 eftersom de är snygga och starka, och av samma anledning som ovan
Triumph Sprint ST men den verkar lite klen med 125 hkr (trots att den toppar 260)
Triumph Daytona 675 eftersom de ligger rätt i prisläge, har kåpa och bra vikt-effektförhållande. Den är lite för hård dock, blir nog jobbig att köra i 30mils etapper - eller ?
Svårt val, undrar om det inte bestäms av vad som finns på marknaden när jag väl har pengarna i handen (om ca 4 veckor)
Har du provkört firestormen? I så fall vad tyckte du? Funderar en del själv på F800s skulle vilja ha lite mer krut bara.
//Dafe
Provkörde en Sprint ST igår du behöver nog inte oroa dig för fartresurserna. Enligt mig är den allt annat än klen dock är den lite stor för mig som är liten. Den är även smidig i kurvorna för att vara stor gå ner en växel och vrid på rullen så blir du nog nöjd. Sen kan du köra långa sträckor över 200 blås utan att det blir jobbigt
När det gäller Daytonan som jag också provkört kan jag bara säga roligaste hoj jag någonsin provat, fyller den dina behov så köp
//Dafe
Så berätta vad ni vill/tänker skaffa till nästa år?
Själv e jag inne på en Superduke 08-09
ska köpa mig 2 sprillans gsxr 1000 r..
bra o ha 2, vurpar helatiden=)
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |