Faan vad det kliar i fingrarna.

Jag utgår från att 287 med Z:an är verklig uppmätt fart (dvs inte japanska glädjemätarsiffror). Är rätt säker på att 287 verklig fart är klart fortare än 300 km/h på en hastighetsmätare.
Dessutom så kan jag garantera att redan 200 på en okåpad knarr är betydligt snabbare än 300 på en kåpad knarr. Try it, you´ll like it som Kenta sa en gång (fast i ett helt annat sammanhang som våra yngre members inte känner till).
Det gjorde det enbart för att nåt var slut i chassiet. Jag har som sagt haft en sån och aldrig haft problem att hälsa. Dock skulle jag aldrig släppa BÅDA händerna i 200 märlor men det är ju liksom en annan sak.
Hur tror du din 999:a kommer att bete sig vid 5000 mil med kärvande svinglager och läckande bakre stötdämpare? Den blir inte heller något under av väghållning.
Därmed inte sagt att en frisk Z1000J skulle vara lika bra som en 999:a för det är den absolut inte men så länge dessa gamla hojar är friska i chassiet så fungerar dom faktiskt.
Min Katana går bergstadigt i alla lägen, detta trots effekter (turbo) och hastigheter som den verkligen inte var konstruerad för. Enda speciella med den är att chassiet är i skick. Friska sving- och styrlager, hyggliga Öhlinare bak och en halvsliten EF-gaffel. Aldrig ett vobbel.
Blir liksom lite trött på alla som toksågar äldre järn därför att dom har kört ett (eller några) exemplar som varit slutkört (dom flesta är det idag om dom inte renoverats) eller i vissa fall inte ens har provkört dom. En frisk hoj beter sig som en frisk hoj och det är väl ingen som på allvar tror att det ens på den tiden gick att kränga en knarr som fabriksny började vobbla bara man släppte ena näven?