Ni är Kärringar allihopa

Bj.O.rn skrev:
Förstärkt sving ju!

/B
Sa Jag inte åt dig för ett halvår sen att det där är världens fulaste avatar! sen ska du behålla!!! Kul att se den! Den är suverän!
 
Ozzian skrev:
Är det en tillfällighet att IlDuce är den ende som inte varit inne och kommenterat den här tråden någe mer? :)

Snacka om att slänga in en brandbomb i krutförrådet och springa iväg :rofl

Men det var kanske Midsommarbärsen (som är med på den första bilden) som framkallade, det ganska osakliga, uttalandet :tummenupp :rofl

Man kan ju undra om Norrlands export innehåller hallucinogener...
Självklart var det ett troll, men jag kände min plikt att korrigera rena faktafel :)
 
Tackar för alla glada hälsningar!!!
Det vart precis som jag ville ha det
Ironi är inte eran starka sida :) :)

Standard och standard nja, cyklarna var moddade på diverse punkter
ram och sving var standard men förstärkta på 13 punkter
fälgar som användes var Dymag,Astralite med bromsar från APLockheed
motorn fick trimmas rätt friskt dock med standard block,topparna fick Blueprintas

Jag hade det stora nöjet att träffa Mr Lawson 2001 på Speedweek
jag frågade honom vad han tycket om "Back Beauty" 79-80 års MKII
svaret vart "den vobblade som mycket att jag vart skiträdd, men den gick fort"

140-145 på veven 129 på hjulet, och detta funkade utmärkt tills de andra teamen lade in protester mot Kawasaki, motorn var på 1015 cc
15 cc över 1000, så Kawasaki drog tillbaka sitt team

Hälsningar från "Puckot,Byfånen,föredetting,osv" :)
ps jag har inga lån på mina motorcycklar och jag har ett antal :tummenupp
 
Last edited:
IlDuce skrev:
Tackar för alla glada hälsningar!!!
Det vart precis som jag ville ha det
Ironi är inte eran starka sida :) :)

Standard och standard nja, cyklarna var moddade på diverse punkter
ram och sving var standard men förstärkta på 13 punkter
fälgar som användes var Dymag,Astralite med bromsar från APLockheed
motorn fick trimmas rätt friskt dock med standard block,topparna fick Blueprintas

Jag hade det stora nöjet att träffa Mr Lawson 2001 på Speedweek
jag frågade honom vad han tycket om "Back Beauty" 79-80 års MKII
svaret vart "den vobblade som mycket att jag vart skiträdd, men den gick fort"

140-145 på veven 129 på hjulet, och detta funkade utmärkt tills de andra teamen lade in protester mot Kawasaki, motorn var på 1015 cc
15 cc över 1000, så Kawasaki drog tillbaka sitt team

Hälsningar från "Puckot,Byfånen,föredetting,osv" :)
ps jag har inga lån på mina motorcycklar och jag har ett antal :tummenupp


Nä men där är du ju mannen.
Tack för en mycket roande tråd :tummenupp :)

Ps, jag har inte heller några lån på hoj, hehe

Edit: Vet egentligen inte om det var så mycket ironi i ditt inlägg, du kanske borde ta dej ett lån så att du kan få den snabba hoj du verkar sukta efter
:rofl
 
Last edited:
IlDuce skrev:
Vill bara säga att ni är kärringar hela bunten
Eddie Lawson åkte 287 km/h
på en sådan här tingest 1980 på Daytona Florida
ta era jävla R1,CBR,ZXR,GSXR osv...................!
och gör samma sak som han gjorde
ok cykeln var preppad från Muzzy, men den hade standard ram,motor,bromsar,osv..................!

Du...den gjorde inte 280 + med std motor på knappt 85 hästar.mupp :rofl
 
IlDuce skrev:
Vill bara säga att ni är kärringar hela bunten
Eddie Lawson åkte 287 km/h
på en sådan här tingest 1980 på Daytona Florida
ta era jävla R1,CBR,ZXR,GSXR osv...................!
och gör samma sak som han gjorde
ok cykeln var preppad från Muzzy, men den hade standard ram,motor,bromsar,osv..................!
:kocko ....eller.......!! Såg Lawson o dom andra "gubbarna" på anderstorp under slutet av åttiotalet...tror inte dom står bakom dig av din beskrivning ang, nyare hojjar !! dom "gubbarna" var själva med o förde teknik o design mm vidare o tror inte dom gjorde det mot sin vilja !!
 
Åssa är jag åxå en mupp. :7peta ...jag körde omkring på ett antal kawa 900 å 1000 maskiner , preppade så att ramen vek sig, blocksprängningar vid övervarvningar, men va kul vi hade på 80 talet. Motospeed portat, storkubik från youshimura, gick som fan tyckte vi.

Sen fick jag tag i en Bimota med 1260cc kawamotor,grottistopp, yoshi låda lång etta,tätstegad från just deras raceverksamhet i usa. Mycket speciell hoj, helt handbyggd av någon owe i vallentuna. Den gjorde 160 på ettan, rastade över 300 km/tim redan då 1986.
Var med i någon MC folket åxå i ett reportage om specialbyggen.

Ska se om jag kan fixa over mina foton till digitalt på någe vis.
 
vargen skrev:
:kocko ....eller.......!! Såg Lawson o dom andra "gubbarna" på anderstorp under slutet av åttiotalet...tror inte dom står bakom dig av din beskrivning ang, nyare hojjar !! dom "gubbarna" var själva med o förde teknik o design mm vidare o tror inte dom gjorde det mot sin vilja !!
svarar mig själv...!!kolla hela tråden nästa gång :kocko trött nu eller jag :lol :lol
 
Jag glömde en benämning på mig själv, jag är ju en "Mupp" också :kocko
tack för alla vänliga och sakliga inlägg i debatten

Men ett problem kvarstår och det är att min Amerikanska kusin är gift med
Mr Lawson, så jag vet inte på vems sida nöjet är :rolleyes: :rolleyes:

Och lån på mcn behöver jag inte ta, för pga mitt yrke "ramlar" det på mig motorcyklar :) :) Och som landet ligger just nu har jag det behöver :)

Med Vänlig Hälsning Il Duce

ps fortfarande finnes viss pampersvarning här på forumet
 
Last edited:
RedBaron skrev:
...för att inte tala om varning för muppar med Tena for Seniors...

Tack, men fortfarande håller jag "tätt" men tack för din omtanke
Tena Inkontinens skydd skall inhandlas å de snaraste :tummenupp
Med vänlig hälsning
Il Duce
 
IlDuce skrev:
Tack, men fortfarande håller jag "tätt" men tack för din omtanke
Tena Inkontinens skydd skall inhandlas å de snaraste :tummenupp
Med vänlig hälsning
Il Duce
Jag tänkte att det kanske behövs ifall du kommer för fort in i en kurva med wobbelstaketet :lol
 
IlDuce skrev:
Vill bara säga att ni är kärringar hela bunten
Eddie Lawson åkte 287 km/h
på en sådan här tingest 1980 på Daytona Florida
ta era jävla R1,CBR,ZXR,GSXR osv...................!
och gör samma sak som han gjorde
ok cykeln var preppad från Muzzy, men den hade standard ram,motor,bromsar,osv..................!



Pajas.... :kocko
 
tassen skrev:
... Ska se om jag kan fixa over mina foton till digitalt på någe vis.
Jajamensan! Det SKA du! :)
Det kanske är vad jag behöver för att få tummen ur och knata ut i förrådet och ta fram min KB1:a! :hihi

Vad skrev du? 1260? Jag sålde mitt 1260 då ett 1428 bigblock dök upp. (å andra sidan så har jag ju inte fått ihop liket än så jag kanske borde hålla igen kakluckan :D)



Till er andra:
Låt snubben (IlDuce) vara, han har tabbat sig men han ska väl inte bestraffas forever för det.

PS: Jag har heller inga lån på mina hojar. Och jag har råd att köpa mååånga fler om jag vill! :)
 
Robban_C:
Jo jag gillar ju äldre hojar med, men för charmen mer än att jag tror att man kan ta en sådan och tävla med de senaste hojarna.
Visst är rishögar dåliga, men jag har ytterligare en förklaring till dina uteblivna sladdar, däcken
Mycket har hänt med dessa på 20 år.
 
Robban_C
Tack för dina ord men låt dessa "Pöjkar" kasta skit på en gammal gubbe :) :)
och tabbat sig??? Har jag det? :confused: :confused:

Nog faen är det lite R'n'R med Gamm Kawasaki alltid :tummenupp

I denna skrivande stund har Falicon veven kommit i land :tummenupp
så 1560:n är inte allt för långt borta, kanske om ett par tre veckor skall MKII:an brumma på :)

Låt "glina" hålla på

Med vänlig hälsning
Il Duce
ps billiga hojar är bäst :lol
 
IlDuce skrev:
Robban_C
Tack för dina ord men låt dessa "Pöjkar" kasta skit på en gammal gubbe :) :)
och tabbat sig??? Har jag det? :confused: :confused:

Nog faen är det lite R'n'R med Gamm Kawasaki alltid :tummenupp

I denna skrivande stund har Falicon veven kommit i land :tummenupp
så 1560:n är inte allt för långt borta, kanske om ett par tre veckor skall MKII:an brumma på :)

Låt "glina" hålla på

Med vänlig hälsning
Il Duce
ps billiga hojar är bäst :lol

Lite mer info om bygget, skulle vara intressant.

Gärna bilder mm.

mvh JJ
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top