Ni är Kärringar allihopa

IlDuce skrev:
Hej
Alla glada och vänliga!!
Härmed kommer inte jag att "förlänga" denna tråd något mer
Tack för mig
Il Duce

Tråkigt, jag vet att det finns många här som e intreeserade av projektet du håller på med.

Låt bli att lyssna på de som är ointreserade, (de behöver ju föresten inte ens gå in i diskusionen) och fortsätt att informera oss andra som har intresse av att följa ditt projekt. :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Jag snackar gärna om äldre hojar och i brist på forum gör jag det här, men jag tycker trådstartaren öppnade väl uppkäftigt.

Trots allt är det sprittnytt som gäller för 90% av folket här och de tar inte ens i hojar äldre än 5 år :lol

Det finns heller ingen forumdel för klassikerhojar.

Jag tycker inte heller om inställningen att har man inte rätt hoj så kan man dra åt helvete, vi har ju en massa glin här som ljuger om vad de har för hojar, det är värre isf.
Sen har väl många äldre också äldre hojar och de kanske faktiskt kan någonting OM motorcyklar vilken 90% av alla här inte kan ett dyft om eller mycket litet i min mening.

badcat skrev:
Har inte den här tråden självdött än!?
Om man läser villkoren för vilka som har tillträde till den här sidan så står det "SPORTHOJAR, andra göre sig icke besvär" om jag inte är ute å cyklar?
Det vet väl alla att visst va gammel-skrammel feta å grymma på sin tid, men med dagens hojar så är dom väl som bäst halvskapliga tourers?..på sin höjd!
Har själv haft en gpz från 84 och hoppas att den används som bojsänke idag..
Nä, moderator, ta ditt ansvar och döda den här tråden.. PLEASE!!
En modern hoj är avsevärt bättre på att vara allround än en äldre knarr, det håller vi alla helhjärtat med om, men du kan ju ta en välpreppad R1:a (eller en tillis för den delen) och ställa den bredvid en välpreppad GPZ, 1100EF, Katana eller liknande vid raktframåka. Rettan eller vad det nu är blir oftast frånåkt så mycket att det närmast liknar förödmjukelse (om båda chaufförerna vet lika väl vad dom gör).

Ett annat exempel:
Min Bimota var en av de hojar som revolutionerade hojbranschen då den kom (1979), den hade låg vikt (typ 200 kg eller nåt sånt), kompakta chassiemått och en styv ram. Nån som kanske känner igen konceptet? Har hört att det passar rätt bra in på vissa moderna sporthojar också.
Men den är väl för gammal för att få höra hemma här antar jag. Och den har inte en massa 'R' i beteckningen. Och den körs inte av en valp med dyraste märket på skinnstället heller. Och den är dessutom inte belånad.

Men vi som gillar äldre knarrar är alltså inte välkomna här?
Konstigt, det är aldrig nån som protesterar när man kommer med goda råd o tips i mekforumet, då är man välkommen minsann, men här ska det hackas på oss. Kom ihåg att alla dessa råd o tips baseras på hojåka ända sen den tiden! Många av oss tog hojkort medan en del av er ännu inte ens hängde i pappas pung och dinglade. Men skit samma, vi åker ju inte femtioelvafärgad multi-R-knarr så vi ska väl bara hålla käften och sköta vårt antar jag.

Nä, det börjar nog bli dags för oss med erfarenhet att lämna skeppet och överlåta det till dom som vet bäst.

Robban_C skrev:
Men vi som gillar äldre knarrar är alltså inte välkomna här?
Konstigt, det är aldrig nån som protesterar när man kommer med goda råd o tips i mekforumet, då är man välkommen minsann, men här ska det hackas på oss. Kom ihåg att alla dessa råd o tips baseras på hojåka ända sen den tiden! Många av oss tog hojkort medan en del av er ännu inte ens hängde i pappas pung och dinglade. Men skit samma, vi åker ju inte femtioelvafärgad multi-R-knarr så vi ska väl bara hålla käften och sköta vårt antar jag.

Nä, det börjar nog bli dags för oss med erfarenhet att lämna skeppet och överlåta det till dom som vet bäst.
Många kids tycker att man måste ha den senaste R hojen, plasma-tv, BMW M3 samt andra statusprylar, har man inte råd med nya leksaker så är man hellre utan.

Att köra runt på fjolårets ZXGSCBR-1000 RRR är inte att tänka på, tänk om polarna vid tjorren ser att du inte har årets modell, sen att dom flesta inte kan hantera dagens plastmissiler är helt oviktigt.

Silwer skrev:
Jag snackar gärna om äldre hojar och i brist på forum gör jag det här, men jag tycker trådstartaren öppnade väl uppkäftigt.

Trots allt är det sprittnytt som gäller för 90% av folket här och de tar inte ens i hojar äldre än 5 år :lol

Det finns heller ingen forumdel för klassikerhojar.

Jag tycker inte heller om inställningen att har man inte rätt hoj så kan man dra åt helvete, vi har ju en massa glin här som ljuger om vad de har för hojar, det är värre isf.
Sen har väl många äldre också äldre hojar och de kanske faktiskt kan någonting OM motorcyklar vilken 90% av alla här inte kan ett dyft om eller mycket litet i min mening.
Jag håller med, man kan väl säga att inledningen inte var helt diplomatisk, och då har jag verkligen uttryckt mig försiktigt. :)

Och det är beklagligt att alla "ungar" hela tiden ska kräva klipp nytt. Vad är det för fel i att köpa en äldre hoj (billig i försäkring) och lära sig köra och meka på den? Jag gjorde så och det funkade för mig.

Jag vet inte om forumdel för klassiker hör hemma här. De är ju inte sporthojar, fråga SH:s members så får du se. :D
Ex vis så är ju CBR1100R, första generationen av Suz 750/1100R, möjligen Kaw GPZ900 och de första FZR riktiga sporthojar. Men det är ju vad jag tycker. Och jag tycker ju som sagt även att Kat, GPZ1100 med fler är intressanta.

Till alla er som anser att värst R1 är det enda som duger:
Kom ihåg att den motor som IlDuce håller på att bygga (eller för den delen jag till min Bimota) utan vidare ger minst lika mycket effekt (beroende på val av kammar etc) på baktofflan än vad ens era motorer ger på veven! Trots avsaknad av moderniteter som vattenkylning, insprutning etc.
Ni kan sitta och läsa färgglada tabeller i Bike hur länge som helst och de där moderna småmotorerna ger ändå inte mer effekt. Och ja, det beror på avsaknad av volym. Och ja, man kan ta ut mycket mer volym ur en äldre puffra än en modern puffra.
"Nothing beats cubic inches"[/b], -- Carrol Shelby.

Skit samma, ungarna vet ju ändå bäst i alla lägen.

//Robban. Som är lite upprörd.

Edit: GSXR1100R, jag håller helt med. Det är ungefär samma hysteri som de ungar som sitter på skolorna och ska ha de absolut värsta yuppienallarna. Jag extraknäckte ett tag som gymnasielärare (det värsta jobb jag haft) och många av eleverna hade nallar som var många kvarter värre än min egen Ericsson. Men jag har i alla fall betalt min nalle själv.
Skit samma, nu åker jag till garaget istället.

Last edited:
Silwer skrev:

Jag har för mig att Kieth Code skriver i "A Twist of the Wrist 2" ungefär att vi vanliga hojåkare utan raceambitioner sällan kan utnyttja mer av hojens kapacitet än vad de sena 80-talssporthojarna hade, och då menar han väl inte hästkrafterna på hjulet utan hojens sammantagna prestanda typ. Intressant iaktagelse tycker jag, speciellt som jag kör en ZXR från 89. :)

Teo skrev:
Sa Jag inte åt dig för ett halvår sen att det där är världens fulaste avatar! sen ska du behålla!!! Kul att se den! Den är suverän!

Tack som faan hördödu!

Nunan på bilden föreställer mig själv! :fatta!

/B

Nä, det börjar nog bli dags för oss med erfarenhet att lämna skeppet och överlåta det till dom som vet bäst.[/QUOTE]Hej RobbanC!
Nu måste jag få förklara mig..
Jo, självklart är det så att erfarenheter som vunnits av hjältar på 80-talet resulterat i "moderna sporthojar med en massa R i namnen". Har ju en S, så jag klarar mig där. ;)
Vad gäller racing rakt fram håller jag med dig, dom äldre hojarna är liksom mer lämpade för det, inget snack om saken! Men jag ville ju sticka ut hakan lite å provocera!
I ett tidigare inlägg har jag ju kommenterat trådstartarens inlägg med glimten i ögat, vilket jag tror var hans mening med tråden..
Kände väl att diskussionen om gammalt eller nytt aldrig tar slut?
Har ju som sagt åkt gammel-skrammel från -84 själv för inte så länge sen och gjorde väl kanske inlägget lite väl färgat av egna erfarenheter..
Sen är det ju ett faktum också, att bajken jag har nu långt ifrån är ny den heller, eftersom jag inte heller är stormrik.. :rolleyes:
Hojåkare som hojåkare är det ju som gäller i slutänden ändå. Och jag hoppas få se er som sitter inne med ovärderlig erfarenhet i skruvande fortsätta att rätta oss som inte vet bäst.
Det var definitivt inte min mening att få "rävarna" på SH att vilja lämna skutan, absolut inte! :pannkyss
Peace?

GSXR1100R skrev:
TL1000 är ett bojsänke på bana, tung och slö :D

VAA.... :fatta!
Nu såg jag dina läppar röra sig men hörde INGENTING!

Sista gången jag är snäll mot dig o säger söta saker
om dina gamla bojsänken till mina kompisar!!

:tungan

Robban

Robster skrev:
VAA.... :fatta!
Nu såg jag dina läppar röra sig men hörde INGENTING!

Sista gången jag är snäll mot dig o säger söta saker
om dina gamla bojsänken till mina kompisar!!

:tungan

Robban
Gör inget, alla hatar mig.

IlDuce skrev:
Hej
Alla glada och vänliga!!
Härmed kommer inte jag att "förlänga" denna tråd något mer
Tack för mig
Il Duce

Som ja sa tidigare det är intresant med byggen av den kalibern ja skulle gärna vilja veta mer...

Men jag gissar att du tillbringar rätt mucket tid i verkstan nu, skall du hinna få ihop grejarna till den 16 augusti så har du ju lite att göra :D :D :D

Kanske kan du trots det offra 10 min på oss intreserade och lägga upp några bilder på bygget ?

För det är väl inte "V Gurra" som antagit dragracing/effekt skepnad?

Back