Ni är Kärringar allihopa

Fist Woman skrev:
Ingen fara! Med din KJ-wannabelook så tar du bara fram Rambokniven skär av tummen och metar på den! Livet är ändå en ända lång överlevnadsvecka!
Skjut för att döda! Ta inga fångar!

Det var ju en givande kommentar....

gör ont att se en sådan vacker hoj i händerna på ett sådant pucko.....finns det verkligen ingen lag mot detta.

just harry parkinsonägare är ju kända för sitt sportiga körsätt (gapflabb!!!)

First Woman

First Woman.
Ser i profilen att du "matchat Jappsare" på kustvägen.
Det är ju en av favovägarna här omkring :tummenupp

Fist Woman skrev:
Ingen fara! Med din KJ-wannabelook så tar du bara fram Rambokniven skär av tummen och metar på den! Livet är ändå en ända lång överlevnadsvecka!
Skjut för att döda! Ta inga fångar!
Gav IlDuce dig tillåtelse att gå utanför kökets gränser? Tillbaka till spisen kvinna!

IlDuce skrev:
Vill bara säga att ni är kärringar hela bunten
Eddie Lawson åkte 287 km/h
på en sådan här tingest 1980 på Daytona Florida
ta era jävla R1,CBR,ZXR,GSXR osv...................!
och gör samma sak som han gjorde
ok cykeln var preppad från Muzzy, men den hade standard ram,motor,bromsar,osv..................!

Snabbt rakt fram kan väl alla åka?! Väl först när det börjar svänga som det avgörs vem som är man eller kärring. (med min XR600 kan vi ju gissa i vilket fack jag ligger...)

Tja varför inte...

HAHAHA, var tvungen att kolla vad det var för något, ja man förundras verkligen över vad människor kan hitta på för att projicera sitt behova av att vilja föröka sig på.
Jag hade emellertid en annan association på näthinnan, väsenligt skilld från alla sexuella anspelningar.

Fist Woman skrev:
HAHAHA, var tvungen att kolla vad det var för något, ja man förundras verkligen över vad människor kan hitta på för att projicera sitt behova av att vilja föröka sig på.
Jag hade emellertid en annan association på näthinnan, väsenligt skilld från alla sexuella anspelningar.

Yada yada. Förklara nu ditt nick.

Fist Woman skrev:
Hållert med, kanske inte det där med kärringar, men i sak har du rätt. Vi som wobblade fram med stum rulle på 80-talet på dessa monster är fostrade i en annan skola. Å andra sidan skall ingen komma och påstå att en R1:a är lättkörd. Jag hörde en snubbe beklaga sig om att hans CBR 600 var nervös och instabil på landsväg... och jag undrade vad han skulle ha tyckt om en GPZ 750 från 1983 som gav så kraftiga styrslag att jag bröt tummen när cliponet slog bucklor i tanken när jag åkte över ett tjälskott.
Det var inte bättre förr, men livet som motorcyklist var hårdare.

Tjälskott? Det var nog ett dike....

Det var ju knappast så att hojarna från 80-talet är nervösa, ok för att de flesta är allmänt värdelösa på det mesta och har mopedbromsar och ramar i papier maché. Men att köra dem på en kurvig väg eller bana är inget annat än grisbrottning. En modern R-hoj har rätt mycket vassare chassigeometri och följaktligen betydligt "nervösare".

IlDuce skrev:
ok cykeln var preppad från Muzzy, men den hade standard ram,motor,bromsar,osv..................!

Jag har kört i 300 med min ZXR så den gubben kan suga.

Jag hade förresten oxå originalbromsar på den då :fatta!

Varför vinkar inte alla?

Jovisst, 80-talshojar är skit, men de kan faktiskt upplevas som nervösa av precis de orsaker som du beskriver. Förvisso konservativa chassiemått men mycket veka ramar, gafflar, hjulaxlar, hjul och hög vikt. Men det är precis såna som du som jag avsåg, begreppet nervös har kanske fått en annan innebörd.

Jag vinkar fortfarande inte på andra motorcyklister, vågar inte släppa styret (inte ens på min flång nya 999:a) ... gjorde man det på en gammal kawa 1000 J så fick man aldrig tag i styret igen, för det wobblade så in i bengen.

IlDuce skrev:

Raka dig & skaffa ett liv alt. kör upp en rökt sik i sheriffen! :)

Fist Woman skrev:
Jag vinkar fortfarande inte på andra motorcyklister, vågar inte släppa styret (inte ens på min flång nya 999:a) ... gjorde man det på en gammal kawa 1000 J så fick man aldrig tag i styret igen, för det wobblade så in i bengen.

999'a Runt Kvarsebo? då ska iaf jag Heja! Det vore en fin syn bland alla japsglidare vid Oskarshäll.

IlDuce skrev:

Modigt att ge sveriges sporthojåkare fingret med bild o allt på nätet. Du håller dig mest hemma den närmaste tiden va?

Fist Woman skrev:
Jovisst, 80-talshojar är skit, men de kan faktiskt upplevas som nervösa av precis de orsaker som du beskriver. Förvisso konservativa chassiemått men mycket veka ramar, gafflar, hjulaxlar, hjul och hög vikt. Men det är precis såna som du som jag avsåg, begreppet nervös har kanske fått en annan innebörd.

Har man bara ordning på cykeln så är det ingen fara. Det du beskriver låter som om du lossat alla skruvar på hela cykeln,tömt ut all olja ur gaffeln och luft ur däcken,dags att serva kanske? Visst wobblar många gamla 80-tals hojar men man får fanken provocera dem lite i alla fall, annars är det fel på dem.

Ofta har dessutom moderna däck eliminerat det problemet, tex de gamla skräckhistorierna om Ur-gixxern. På moderna däck är den hur stabil och fin som helst.

Mavve skrev:
Jag har kört i 300 med min ZXR så den gubben kan suga. ...
Faan vad det kliar i fingrarna. :D
Jag utgår från att 287 med Z:an är verklig uppmätt fart (dvs inte japanska glädjemätarsiffror). Är rätt säker på att 287 verklig fart är klart fortare än 300 km/h på en hastighetsmätare.
Dessutom så kan jag garantera att redan 200 på en okåpad knarr är betydligt snabbare än 300 på en kåpad knarr. Try it, you´ll like it som Kenta sa en gång (fast i ett helt annat sammanhang som våra yngre members inte känner till).

Fist Woman skrev:
Det gjorde det enbart för att nåt var slut i chassiet. Jag har som sagt haft en sån och aldrig haft problem att hälsa. Dock skulle jag aldrig släppa BÅDA händerna i 200 märlor men det är ju liksom en annan sak.
Hur tror du din 999:a kommer att bete sig vid 5000 mil med kärvande svinglager och läckande bakre stötdämpare? Den blir inte heller något under av väghållning.
Därmed inte sagt att en frisk Z1000J skulle vara lika bra som en 999:a för det är den absolut inte men så länge dessa gamla hojar är friska i chassiet så fungerar dom faktiskt.

Min Katana går bergstadigt i alla lägen, detta trots effekter (turbo) och hastigheter som den verkligen inte var konstruerad för. Enda speciella med den är att chassiet är i skick. Friska sving- och styrlager, hyggliga Öhlinare bak och en halvsliten EF-gaffel. Aldrig ett vobbel.

Blir liksom lite trött på alla som toksågar äldre järn därför att dom har kört ett (eller några) exemplar som varit slutkört (dom flesta är det idag om dom inte renoverats) eller i vissa fall inte ens har provkört dom. En frisk hoj beter sig som en frisk hoj och det är väl ingen som på allvar tror att det ens på den tiden gick att kränga en knarr som fabriksny började vobbla bara man släppte ena näven?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon