Jag lämnade in min mp3-spelare på reperation i början av juni.
Jag bad om ett pris för reperationen först innan jag godkände det.
Först ringde de mig och gav ett pris på 500 kr vilket jag godkände men bara efter en timme ringde de och sa att de va fel, att de hade blandat ihop dem.
det har i och för sig inte med saken att göra.
för sen åkte jag på semester i sverige (bor i Oslo, mp3n e intelämnad på Sonny-center här i Oslo) efter 1.5 veckas semester i sverige ringde jag till dem och frågade efter prisförslaget.
Jag fick då prata med en kille som va väldigt kortfattad till mig i telefonen. Men han sa 500kr till mig, och då för att verkligen vara säker sa jag "Ja, för 500 kr kan du skicka den på reperation"
Jag e 100% säker på att det va 500kr eftersom jag upprepade det 3 ggr under samtalet, bara för att försäkra mig om att inget missförstående skulle ske.
Jag skulle nu efter min semester hämta min mp3-spelare. Vilket visar sig kosta 1548kr. jaggodkände ju givet vis inte detta och berättade för personen i kassan att jag fick ett annat prisförslag. Jag berättade oxå exakt hur samtalet hade låtit.
Han skulle ringa upp mig i måndags och berätta hur det hade gått.
Men idag fick jag själv ringa dit och fråga, för de hade inte hört av sig.
Han sa då att verkstaden hela tiden sagt 1548kr, och att personen som sagt fel till mig inte hade sagt fel. (väääldigt konstigt)
i alla fall så berättade jag ännu en ggr vad som hade sagts under det muntliga avtalet som var på 500 kr. Han höll med mig på att det inte kunde ha skett en missförståelse för det e ganska stor skillnad på 500 och 1548kr, man kan inte höra fel bara.
nu väntar jag på ett samtal från personen som gav mig priset.
förresten så har jag en NWA3000mp3 spelare med 20gb och den kostade 2500kr..
hjälp.. vad ska jag göra..
jag e rädd att jag råkar göra något som jag inte ska eftersom jag e lite irriterad.
någon som vet hur man kan bevisa ett muntligt avtal?
eller något annat som kan hjälpa mig?
tack// Hojbrud
Jag bad om ett pris för reperationen först innan jag godkände det.
Först ringde de mig och gav ett pris på 500 kr vilket jag godkände men bara efter en timme ringde de och sa att de va fel, att de hade blandat ihop dem.
det har i och för sig inte med saken att göra.
för sen åkte jag på semester i sverige (bor i Oslo, mp3n e intelämnad på Sonny-center här i Oslo) efter 1.5 veckas semester i sverige ringde jag till dem och frågade efter prisförslaget.
Jag fick då prata med en kille som va väldigt kortfattad till mig i telefonen. Men han sa 500kr till mig, och då för att verkligen vara säker sa jag "Ja, för 500 kr kan du skicka den på reperation"
Jag e 100% säker på att det va 500kr eftersom jag upprepade det 3 ggr under samtalet, bara för att försäkra mig om att inget missförstående skulle ske.
Jag skulle nu efter min semester hämta min mp3-spelare. Vilket visar sig kosta 1548kr. jaggodkände ju givet vis inte detta och berättade för personen i kassan att jag fick ett annat prisförslag. Jag berättade oxå exakt hur samtalet hade låtit.
Han skulle ringa upp mig i måndags och berätta hur det hade gått.
Men idag fick jag själv ringa dit och fråga, för de hade inte hört av sig.
Han sa då att verkstaden hela tiden sagt 1548kr, och att personen som sagt fel till mig inte hade sagt fel. (väääldigt konstigt)
i alla fall så berättade jag ännu en ggr vad som hade sagts under det muntliga avtalet som var på 500 kr. Han höll med mig på att det inte kunde ha skett en missförståelse för det e ganska stor skillnad på 500 och 1548kr, man kan inte höra fel bara.
nu väntar jag på ett samtal från personen som gav mig priset.
förresten så har jag en NWA3000mp3 spelare med 20gb och den kostade 2500kr..
hjälp.. vad ska jag göra..
jag e rädd att jag råkar göra något som jag inte ska eftersom jag e lite irriterad.
någon som vet hur man kan bevisa ett muntligt avtal?
eller något annat som kan hjälpa mig?
tack// Hojbrud