Hur lågt är Glocalnet?

Glocalnet skrev:
2650592 Jag jobbar åt AC AB som i sin tur säljer Glocalnet bla för tillfället.
Jag kan kolla upp om du kan ha 8mb för "rätt" pris och fixa så du får gratis modem.

Jag TROR du blev rövad, vet inte nått annat nät som är dyrare.. då faller liksom hela grundiden me glocalnets upplägg..

- ... inga kärlekssamtal. tack

Jag har ju redan godkänt att få modemet till 399 + frakt... kan du göra något åt det?

Last edited:
Starstriker skrev:
2650193Har själv ComHem. Känner mig rånad varje månad, men jag har inget val. ComHem är i nuläget det enda bredband jag kan få !?!? Har suttit med deras usla bredband i flera år, trots att jag inte vill.

Fy fan.
Å fasiken. När jag flyttade till en helt nybyggd lägenhet var det comhemuttag. Funkat/funkar felfritt och var stabilt som fan. Kanske berodde på att alla linor var färska?

Innan var det 10/10 Mbit med nåt bolad som görjade på "O".. typ Oracle eller nåt... DET VAR STABILT!!

Nu bor man i Norge med linor som är från 60-talet och är sämst!! Beställde Telenor (dyraste dock) 6/1 Mbit. Bor ca 4-500 meter ifrån stationen och får in ca 5/0,5 Mbit... betalar bara 550 nok/månaden för det :näsblod (med allt inräknat: abonnemang, modem, mm)

Swedie skrev:
2650596 - ... inga kärlekssamtal. tack

Jag har ju redan godkänt att få modemet till 399 + frakt... kan du göra något åt det?

Ja ringer på måndag eller nått. Alltså.. igentligen kan jag nog inte göra nått om du har sagt upp uppsägningstiden.. för då har du accepterat villkoren ju! Försök att säga upp det du har nu så fixar vi nytt?
Ja kan då fixa gratis modem o billigare internet!

Men försök o säg upp det du har nu!?

Allt faller om du redan har godkännt.. Alltså inte på telefon, utan sa till att du inte ville vänta i 2 veckor.

sharpedge skrev:
2650600 All Cops Are Bastards?

:rolleyes: :gnissla

;) Eller All Contact sweden AB

Last edited by a moderator:
Glocalnet skrev:
2650617 Ja ringer på måndag eller nått. Alltså.. igentligen kan jag nog inte göra nått om du har sagt upp uppsägningstiden.. för då har du accepterat villkoren ju! Försök att säga upp det du har nu så fixar vi nytt?
Ja kan då fixa gratis modem o billigare internet!

Men försök o säg upp det du har nu!?

Allt faller om du redan har godkännt.. Alltså inte på telefon, utan sa till att du inte ville vänta i 2 veckor.

;) Eller All Contact sweden AB
Ja nä.. då skiter vi i't.... orkar inte tjafsa. Gjort är gjort... man vet ju till nästa gång...

Swedie skrev:
2650627 Ja nä.. då skiter vi i't.... orkar inte tjafsa. Gjort är gjort... man vet ju till nästa gång...

Förstår, hade kunnat hjälpa dig om du inte hade sagt upp de där 2 veckorna. Synd! Och dyrt ;)

Hoppas det löser sig för dig.

Glocalnet skrev:
2650350
Vet du vad du snackar om? Nu senast för en vecka sen så var Glocalnet 3a tror jag det var efter Tele2 o Telia om jag inte minns fel, veckan innan låg vi först! Det som Glocalnet har problem med är som sagt var supporten, annars är vi lägst och snabbare än tex Telia.

Jo på ett ungefär, IronMike bekräftar vad jag känner till om gloclanet, jag ha kört Telia ADSL i kanske snart 7-9 år, säger jag att det gått ner 10 ggr under dessa år så tar jag nog i, www.tdc.se har jag rekommenderat åt några polare och de är fortfarande mina polare....:)

Långa väntetider och leveransproblem upprör Comhems kunder

Problemen fortsätter för Comhem efter sammanslagningen med UPC+. Nu meddelar företaget att tjänsten ska finnas tillgänglig nästan överallt - utom i Göteborg. Och fortfarande klagar många på att företaget inte klarar att varken informera eller hjälpa sina kunder via supporttjänsten.

http://www.idg.se/2.1085/1.87813

Last edited:
KGK skrev:
2650696 Jo på ett ungefär, IronMike bekräftar vad jag känner till om gloclanet, jag ha kört Telia ADSL i kanske snart 7-9 år, säger jag att det gått ner 10 ggr under dessa år så tar jag nog i, www.tdc.se har jag rekommenderat åt några polare och de är fortfarande mina polare....:)

Långa väntetider och leveransproblem upprör Comhems kunder

Problemen fortsätter för Comhem efter sammanslagningen med UPC+. Nu meddelar företaget att tjänsten ska finnas tillgänglig nästan överallt - utom i Göteborg. Och fortfarande klagar många på att företaget inte klarar att varken informera eller hjälpa sina kunder via supporttjänsten.

http://www.idg.se/2.1085/1.87813

http://www.tdc.se/ är SKIT! Kolla på hemsidan vad just DU kan få..

Wow! ALDRIG mer Glocalnet... ska ringa och be dom köra upp allting i röven och försöka njuta samtidigt. För det är vad dom försökt med mig här...

Fick nu brev idag om att "Tack för din beställning av Glocalnet Bredband. ...... Vi vill med de här raderna meddela att vi inte kan leverera bredbandstjänst hos oss i dagsläget."

Alltså, jag har då aldrig någonsin varit med om SÄMRE företagande än det här. De måste sitta på med pappersarbete och skickar med praktikanter mellan personalen på kundtjänst som precis blivit urskolade skolan med IG i majoriteten av sina ämnen.

Sicket SKIT rent ut sagt.

Swedie skrev:
2672936 Wow! ALDRIG mer Glocalnet... ska ringa och be dom köra upp allting i röven och försöka njuta samtidigt. För det är vad dom försökt med mig här...

Fick nu brev idag om att "Tack för din beställning av Glocalnet Bredband. ...... Vi vill med de här raderna meddela att vi inte kan leverera bredbandstjänst hos oss i dagsläget."

Alltså, jag har då aldrig någonsin varit med om SÄMRE företagande än det här. De måste sitta på med pappersarbete och skickar med praktikanter mellan personalen på kundtjänst som precis blivit urskolade skolan med IG i majoriteten av sina ämnen.

Sicket SKIT rent ut sagt.

Precis samma grej som en kompis råkade ut för. I det fallet så var jurist inblandad för att Glocalnet vägrade vara serviceminded och släppa avtalet på telefonin, även fast de inte kunde leverera bredband, något de ha lovat.
Glocalnet är ett skitföretag och kommer alltid vara. Den som säger något annat har fel och beter sig som en kristen fundamentalist.

Det första som slår mig när jag läser den här tråden är att "Du får vad du betalar för" fortfarande gäller.

Jag kan bara tala för egen del men min isp är vattenfall. ( Ja det är en sugig statllig leverantör.) Men efter fyra år men en up-time som är oklanderlig. Downtime på ca. 30 minuter på fyra år får anses som ok.

Dyrt? Ja kanske det om man bara ser till månadskotsnaden för access, men räkna den tid du lägger ner som manager så är en stabil isp lätt hemräknad.

Best regards

Här är alla leverantörer jag haft och lite vad jag tycker om det de levererat.

1: TELE 2 uppringt modem , fungerade helt ok , inga problem med att få tag i supporten . Att avsluta abonemanget gick utmärkt. skickade bara in ett påskrivet papper.

2. Telenor Uppringt modem . Problem hela , internet fungerade inte, supporten svara alldrig i telefon. DYRT ,att avsluta gick smärtfritt dock

3. BOSTREAM med ADSL var kanon och alltid trevligt support , ganska billiga tills BREDBANDBOLAGET köpte upp dem. Sen gick allt neråt efter det. Kass support, dyrt ,nere i flera verckor, jobbigt att avsluta abonemang kostar pengar + det tar 3 månader . SÄMSTA JAG HAR HAFT ATT GÖRA MED NÅGONSIN.

4. Har ComHem just nu ,ganska nöjd med dem . Har bara blivit bra bemött i supporten, Tyvärr går det långsamt att surfa ganska ofta sista tiden.:confused: DYRT
höjde avgiften med 7 kr till 407 kr när BREDBANDSBOLAGET erbjuder 24 mb för 299 kr/mån . Drt känns ju lockande att byta men jag vill alldrig mer ha med BBB att göra.:huvet

som någon skrev man blir rövknu**ad av alla de här leverantörerna

Nu sen igår har internetet vart åt h-lvete! Har knappt ens fungerat! Så vi gjorde en felanmälan idag... Man får "hoppas" att någon tar itu med det för en gångs skull? :orkabetalaionödansmiley

haha börjar ju likna Network 21/Amyway där de ringer och skäller ut personer som de hört ogillar dem, och tvingar sina medlemmar att stanna kvar i föreningen :tummenupp Glocalnet ftw!

//Stenberg

Jag tycker det är skönt att du skyller ifrån på era underleverantörer. Om vi skickar en produkt till en kund och en komponent som tillverkats av någon av våra underleverantörer är trasig så säger inte vi att det är deras fel och låter vår kund få dynga för det...fast det kanske är så det funkar i telecom branschen?

Vad vi brukar göra är att fixa problemet skitsnabbt och sedan ge vår underleverantör en spark i skrevet...Men det går väl inte när man har ett så stort bolag med massor av kunder...eller vänta? Vi är världsledande inom vår bransch och har kunder i hela världen...så det borde ju gå?!

Min ISP har gått ner en gång. Det tog 5 minuter för dom att få upp det efter att jag ringt. Och när jag ringde dom och sa att jag råkat krascha uttaget i väggen så kom en kille över efter 20 minuter med en ny liten låda och verktyg. Klipp klapp klart!

Dee_cati skrev:
2649063 Jag stod i valet och kvalet att byta från Felia nu när vi flyttade. Jag har då betalat 439:-/mån för 8mbit i snart 2 år, innan det betalade jag 349:-/mån för 2mbit. Nu visade det sig att jag hade fått det för nuvarande priset, 339:-/mån, för redan 18 månader sedan. Men ingen sa ju nåt om det...
Även fast jag hatar Telia mer än vad jag hatar stuvade makaroner så fortsatte jag med dem ändå. De har aldrig strulat och de har en support, även om de inte kan något där.

Samma sak för mig, har haft telia 8 mbit och betalat 439 i snart 2 år och visst fan har dom sänkt priet utan att meddela oss kunder, tack :mad:.

Flyttar dock nu och kommer fortsätta använda telia, driftsäkra och en support som svarar på det man vill. Nu får jag dock gratis 3 första månaderna, gratis modem, ingen startavgift och 24mbit för 399:-/mån. Håller dom bara leveranstiden på 10 dagar så är jag helnöjd :).

EDIT: Dessutom fick jag en mobil på köpet (bunden till telia i 12 mån, inget abbonemang medföljer). Vet inte vad jag ska ha den till riktigt men jag kan ju alltid experimentera med den i vatten och likanande :)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...