Hur lågt är Glocalnet?

Glocalnet skrev:
2649884 bla bla massa text!

1.
*Eran support är ett skämt, ringer in och säger "STÄLL IN PÅ DESSA HASTIGHETER" (16mbit nedströms). För av någon anledning har vi inte blivt automatiskt uppgraderade efter vårat köp av 24mbit tjänsten.
-Ok säger nissen i luren
Vad händer? Jo nissen krämar på 24mbit och jag får flappande länk

2.
*Ringer in igen och säger "STÄLL IN PÅ 16MBIT"
-Ok säger nisse nr 2
Vad händer? Jo jag får 8mbit. Visst stabilt men bara ½ av vad jag kan köra med.

3.
*Ringer in en 3e gång och ber er att för fan ställa in på 16mbit.
-Ok för en 3e gång
Vad händer? Surprise, idioterna ställer in på 20mbit och det fungerar fortfarande inte!!

4.* Ringer in en 4e gång och nu börjar jag bli duktigt irriterad
-Ok för en 4e gång och vad fan händer?
Jo jag får 8mbit, dvs tillbaka på ruta nr 1.

5.
*Ringer in en 5e gång och är duktigt förbannad, ber att få prata med chefen för avdelningen. Grattis glocalnet, äntligen en vettig person att prata med!!
-Får ett ok denna gång att det ska ställas in på 16mbit, som även chefen håller med är en lämplig hastighet för det avståndet till telefonstationen som jag har.

WOHO äntligen någon som gör det man ville, men att det ska ta 5 telefonsamtal är skandal.

Samt att glocalshits lina dör oftare än telias. (var 24mbits bägge två).
Nä tacka vet jag BBBs 100mbit fiber. Glocalnet kan gå och dö hela bunten.

Swedie skrev:
Jag är inte nöjd är slutsatsen av det här.

Någon här som känner sig rövad?
Förra året då man hade glocalnet ... så hade dom driftstörningar i nacka, mitt internet fungerade inte på 19 dagar då :huvet

sen sade jag upp skiten, blandade in jurister i mitt "hotbrev" ...fick till slut alla pengar tillbaks som glocalnet kostat mig under 5 månader, fick även behålla modem å lite skit, + lite pengar i kompensation för att jag inte kunde betala räkningar via nätet, samt att jag missade att köpa en aktie det datumet då internet slutade fungera strax före det att börsen stängde.

:tummenupp

men summa sumarum: glocalnet är skräp.

Swedie skrev:
2648736 Tja,... jag råka göra en tabbe och välja Glocalnet.

helvetet....

Hur i allsin dar kom du på att teckna glocalnet? är det några som fått kritik så är det väl dom, känner en som har dom och det funkar sällan något vidare....

Glocalnet skrev:
2649807 Så här funkar det

Hej där.

Jag valde inget förval då jag knappt ringer med telefonen. Det var ett krav för att få internetuppkopplingen. Dock valde jag nummerpresentatör för 20kr... men den funkar inte sen dag 1. Funkade alldeles utmärkt på mitt förra telefonnr, så det är inget fel på prylarna.

Jag ringde första gången och uppgav det gamla telefonnumret som var inkopplat. Han kollade upp det numret, sa att jag kunde få 8 mbit.
Nytt telefonnummer skulle kopplas till samma hushåll. I avtalet säger jag Ja till 115 kr + 20 kr + 229 kr för 8 mbit.

Ringer sedan åter, och de har alltså ingen aning om vad jag pratar om (inte samma person). Jag berättar att jag gått med på ett muntligt avtal där DET NYA NUMRET repeteras...

Men jag sa i telefonen "Ja, då får jag väl köra upp det här i röven på mig själv", med hint om att han / glocalnet kan oxå göra det. Han skrattade för en gång skull... det fanns en människa där. Men sen återgick han till robot igen.

Därpå så fick han lusten att klämma ur sig även att nu så kostar alltås 8 mbit istället 349 kr... SAMT jag måste betala för ett modem på 399 kr + frakt (450 kr ungefär).

Läs rätt, det står klart och tydligt på TVÅ brev (med samma innehåll) att om jag surfar och tankar över 30 gb så blir jag fakturerad 100 kr. Kanske han bocka i någon sådan ruta för att jag sa att "jag jobbar hemifrån och måste ha internet så snabbt som möjligt". Han tog väl det som att jag hostar en j-vla filserver eller nått för han började bli skum i telefon...

Jag är jättenöjd.

Ingen idé att diskutera med en anställd på Glocalnet. Vi har ju sett deras hjärntvättande reklam så man kan ju bara ana hur deras anställda blir behandlade :D
Och det är rent jävla skitsnack att ni fungerar lika bra som Telia! Enligt flertalet polare som har använt er (typ en som gör det fortfarande) så har det varit massvis med problem, så det kan du stoppa upp någonstans om att ni "kör samma nät som telia så vi är lika bra".
Och ja, 8 dagar tog det att få bredband samt telefoni med förval från Telia. De spelade in. Det andra företaget jag menade bluffade till sig mig genom att snacka stort och brett utanför inspelning men sen när det var dags så var det ju blablabla typ. Direkt efter inspelningen så klickade det till och ingen fanns i telefonen längre. Det var dock inte glocalnet.

KGK skrev:
2650050 Hur i allsin dar kom du på att teckna glocalnet? är det några som fått kritik så är det väl dom, känner en som har dom och det funkar sällan något vidare....
Ringde runt och kunde inte få något annat. ComHem vill ha comhemhus med deras uttag. Flera andra vill ha IP-telefonimöjlighet för deras tjänster... osv. Telia var mitt andra val, och de var dyrare.

Tycker all reklam är samma skit. Det berättar inte allt.

Den där Robert i Boxerreklamen borde formatteras. Ska han föreställa någon sorts myspysig medelsvensson med äcklig dialekt?

Märkligt det här. Staten beslutar att man skall stänga av det analoga nätet.
Samtidigt startar man ett bolag (Boxer) som skall sälja digitalboxar (utan vinst?) Dessutom annonserar de ÖVERALLT. För vems pengar?

Har själv ComHem. Känner mig rånad varje månad, men jag har inget val. ComHem är i nuläget det enda bredband jag kan få !?!? Har suttit med deras usla bredband i flera år, trots att jag inte vill.

Fy fan.

Xyron skrev:

Att supporten är dålig vet dom. Men den blir bättre! Men vissa av dem på supporten är väl inte bäst o vet va dom håller på med, men ingen kan neka dig till att få prata med nån chef eller nått..

Sen tror jag knappast att linan dör, o sen inte oftare än Telias.. Jag körde själv på Telia innan, hade väl internet (10mb/s på 24mb/s) ett par timmar om dagen, bytte till bredbandsbolaget (Samma ägare som Glocalnet) o nu funkar det bra!
Det finns alltid folk som det funkar dåligt för! Men så är det med allt.

KGK skrev:
2650050 Hur i allsin dar kom du på att teckna glocalnet? är det några som fått kritik så är det väl dom, känner en som har dom och det funkar sällan något vidare....

Vet du vad du snackar om? Nu senast för en vecka sen så var Glocalnet 3a tror jag det var efter Tele2 o Telia om jag inte minns fel, veckan innan låg vi först! Det som Glocalnet har problem med är som sagt var supporten, annars är vi lägst och snabbare än tex Telia.

Swedie skrev:
2650162 Hej där.

Jag valde inget förval då jag knappt ringer med telefonen. Det var ett krav för att få internetuppkopplingen. Dock valde jag nummerpresentatör för 20kr... men den funkar inte sen dag 1. Funkade alldeles utmärkt på mitt förra telefonnr, så det är inget fel på prylarna.

Jag ringde första gången och uppgav det gamla telefonnumret som var inkopplat. Han kollade upp det numret, sa att jag kunde få 8 mbit.
Nytt telefonnummer skulle kopplas till samma hushåll. I avtalet säger jag Ja till 115 kr + 20 kr + 229 kr för 8 mbit.

Ringer sedan åter, och de har alltså ingen aning om vad jag pratar om (inte samma person). Jag berättar att jag gått med på ett muntligt avtal där DET NYA NUMRET repeteras...

Men jag sa i telefonen "Ja, då får jag väl köra upp det här i röven på mig själv", med hint om att han / glocalnet kan oxå göra det. Han skrattade för en gång skull... det fanns en människa där. Men sen återgick han till robot igen.

Därpå så fick han lusten att klämma ur sig även att nu så kostar alltås 8 mbit istället 349 kr... SAMT jag måste betala för ett modem på 399 kr + frakt (450 kr ungefär).

Läs rätt, det står klart och tydligt på TVÅ brev (med samma innehåll) att om jag surfar och tankar över 30 gb så blir jag fakturerad 100 kr. Kanske han bocka i någon sådan ruta för att jag sa att "jag jobbar hemifrån och måste ha internet så snabbt som möjligt". Han tog väl det som att jag hostar en j-vla filserver eller nått för han började bli skum i telefon...

Jag är jättenöjd.

Det är inte alls ett krav att välja förval för att kunna få internet, så sa säljaren säkert bara för säljer han förval med så får han mer pengar!

Ja men ditt gamla nummer är ju tvunget att vara aktivt när du får hem grejerna med. Annars vet jag inte varför du skulle vara tvungen att byta!
Det nya nummret var nog inte reggat i databasen än om de nu var i bruk. Sen har han som du ringde till INTE dig i databasen, det är han som ringde som har det! Så det är inte konstigt att denne inte vet va du snackar om!

349 kostar INTE bredbandet 8mb/s om du väljer förvalet.
Du måste inte välja förvalet heller!
Sen hur du kan få 399kr + 99kr till ~ 450 :) Det förstog jag inte, skulle tycka det var mer rimligt att avrunda till 500.
MEN.. modemet är GRATIS! Endast 99kr i porto tillkommer! Det kan ha vart någon ny på företaget som säljer det som inte visste vad denne snackade om.

Sen ja, jag läste det där om 30gb, men jag har aldrig hört talas om det förut!

Det står tom på Glocalnets hemsida det jag har sagt!

//R

Dee_cati skrev:
2650166 Ingen idé att diskutera med en anställd på Glocalnet. Vi har ju sett deras hjärntvättande reklam så man kan ju bara ana hur deras anställda blir behandlade :D
Och det är rent jävla skitsnack att ni fungerar lika bra som Telia! Enligt flertalet polare som har använt er (typ en som gör det fortfarande) så har det varit massvis med problem, så det kan du stoppa upp någonstans om att ni "kör samma nät som telia så vi är lika bra".
Och ja, 8 dagar tog det att få bredband samt telefoni med förval från Telia. De spelade in. Det andra företaget jag menade bluffade till sig mig genom att snacka stort och brett utanför inspelning men sen när det var dags så var det ju blablabla typ. Direkt efter inspelningen så klickade det till och ingen fanns i telefonen längre. Det var dock inte glocalnet.

Jag är inte anställd på Glocalnet.

Sen funkar det bättre än Telia då grejerna som står på stationerna är bättre, färre folk som uttnyttjar dem MED, så färre som delar på bättre grejer.
Tog det 8 dagar så hade du garanterat nått med Telia innan att göra.

Starstriker skrev:
2650193 Tycker all reklam är samma skit. Det berättar inte allt.

Den där Robert i Boxerreklamen borde formatteras. Ska han föreställa någon sorts myspysig medelsvensson med äcklig dialekt?

Märkligt det här. Staten beslutar att man skall stänga av det analoga nätet.
Samtidigt startar man ett bolag (Boxer) som skall sälja digitalboxar (utan vinst?) Dessutom annonserar de ÖVERALLT. För vems pengar?

Har själv ComHem. Känner mig rånad varje månad, men jag har inget val. ComHem är i nuläget det enda bredband jag kan få !?!? Har suttit med deras usla bredband i flera år, trots att jag inte vill.

Fy fan.

Det är inte alls det enda du kan få! Om du har "3 betala för 2" så säg upp det o skaffa ADSL.

Edit. Jag försöker inte framhäva Glocalnet mer än man borde, jag försöker inte få er att köpa det! Jag vill bara inte att ni ska överdriva!
Jag svarar mao ärligt på allt..
// Människa

Last edited:
Swedie skrev:
2650168 Ringde runt och kunde inte få något annat. ComHem vill ha comhemhus med deras uttag. Flera andra vill ha IP-telefonimöjlighet för deras tjänster... osv. Telia var mitt andra val, och de var dyrare.

Ta för fan inte ComHem just nu!

Dom har extremt stora problem just nu. Jobbarkompisen har försökt nå deras Kundtjänst i 2veckor utan resultat. Just nu är det lite körigt för dom. Funkar säkert bra i vanliga fall men nu är det kaos på sammanslagning med UPC.

Gör ett test och ring och försök nå Kuntjänsten och ställ lite frågor. På säljsidan svarar dom men inte på sidan för "problem"

Glocalnet skrev:

Du går ju på som en försäljare av något pyramidspel. Lugn och fin nu ;)

Last edited:
Glocalnet skrev:
2650350
Det är inte alls ett krav att välja förval för att kunna få internet, så sa säljaren säkert bara för säljer han förval med så får han mer pengar!

Ja men ditt gamla nummer är ju tvunget att vara aktivt när du får hem grejerna med. Annars vet jag inte varför du skulle vara tvungen att byta!
Det nya nummret var nog inte reggat i databasen än om de nu var i bruk. Sen har han som du ringde till INTE dig i databasen, det är han som ringde som har det! Så det är inte konstigt att denne inte vet va du snackar om!

349 kostar INTE bredbandet 8mb/s om du väljer förvalet.
Du måste inte välja förvalet heller!
Sen hur du kan få 399kr + 99kr till ~ 450 :) Det förstog jag inte, skulle tycka det var mer rimligt att avrunda till 500.
MEN.. modemet är GRATIS! Endast 99kr i porto tillkommer! Det kan ha vart någon ny på företaget som säljer det som inte visste vad denne snackade om.

Sen ja, jag läste det där om 30gb, men jag har aldrig hört talas om det förut!

Det står tom på Glocalnets hemsida det jag har sagt!

//R

Jasså, så det som står i mina papper här 99 kr i månaden första 3 månaderna och därefter 349 kr i månaden... det stämmer inte? konstigt isåfall.

Säger du att dom har gjort en miss och ser inte att jag valt glocalnet som telefonnummerleverantör... och att jag därmed borde få ett annat pris?

Eller kan jag välja ett förval för 39 kr eller vad det nu är... så får jag ett annat pris på bredbandet?

Jag skrev fel, jag menar att jag Måste ha telefon i huset för glocalnets internet. Dock inget krav på förval, därav att jag inte tog ett sådant.

MODEMET är INTE gratis! Jag får betala 399 kr + porto. Jag mindes 450 kr, därav att jag sa det. Men tack för att du berättar att det blir dyrare.
Fast det vore ju kul om det är som du säger, att säljaren hade fel. Det har dom ju aldrig annars. Inklusive du...

Jag är jättenöjd...

Swedie skrev:
2650429 Jasså, så det som står i mina papper här 99 kr i månaden första 3 månaderna och därefter 349 kr i månaden... det stämmer inte? konstigt isåfall.

Säger du att dom har gjort en miss och ser inte att jag valt glocalnet som telefonnummerleverantör... och att jag därmed borde få ett annat pris?

Eller kan jag välja ett förval för 39 kr eller vad det nu är... så får jag ett annat pris på bredbandet?

Jag skrev fel, jag menar att jag Måste ha telefon i huset för glocalnets internet. Dock inget krav på förval, därav att jag inte tog ett sådant.

MODEMET är INTE gratis! Jag får betala 399 kr + porto. Jag mindes 450 kr, därav att jag sa det. Men tack för att du berättar att det blir dyrare.
Fast det vore ju kul om det är som du säger, att säljaren hade fel. Det har dom ju aldrig annars. Inklusive du...

Jag är jättenöjd...

http://www.glocalnet.se/spring/action/orderAdsl.html
Nej, du ska INTE betala 349kr i månaden för 8.. du ska betala 229kr för det om du nu har förvalet! Ja dom har gjort en miss.
Har du inte förvalet så är det gratis att byta, och då får du bättre pris ja!
Ovanstående pris gäller då, 99kr i 3 månader o 229kr i 9 månader.
Har du INTE förvalet så tror ja endå inte du ska betala 349, utan snarare 279 eller nått!

Men vadå.. du har inte förvalet alltså? Ta det om du inte ringer så mycket, du får billigare bredband och telefoni.
Sen är det självklart att du måste ha fast telefon hemma om du ska ha ADSL.
Så är det med alla ADSL leverantörer!

Modemet SKA vara gratis! Till 8 och 24 så ingår modemet!
Sen varför dessa påhopp? " inklusive du.. "?

Jag arbetar inte för Glocalnet.

Edit. 24mb/s kostar 349kr i månaden efter 3 månader utan förvalet, så då ska inte 8mb/s kosta det samma med förvalet!

Last edited:
Glocalnet skrev:
2650439 http://www.glocalnet.se/spring/action/orderAdsl.html
Nej, du ska INTE betala 349kr i månaden för 8.. du ska betala 229kr för det om du nu har förvalet! Ja dom har gjort en miss.
Har du inte förvalet så är det gratis att byta, och då får du bättre pris ja!
Ovanstående pris gäller då, 99kr i 3 månader o 229kr i 9 månader.
Har du INTE förvalet så tror ja endå inte du ska betala 349, utan snarare 279 eller nått!

Men vadå.. du har inte förvalet alltså? Ta det om du inte ringer så mycket, du får billigare bredband och telefoni.
Sen är det självklart att du måste ha fast telefon hemma om du ska ha ADSL.
Så är det med alla ADSL leverantörer!

Modemet SKA vara gratis! Till 8 och 24 så ingår modemet!
Sen varför dessa påhopp? " inklusive du.. "?

Jag arbetar inte för Glocalnet.

Edit. 24mb/s kostar 349kr i månaden efter 3 månader utan förvalet, så då ska inte 8mb/s kosta det samma med förvalet!
jag säger bara att Du kan ha fel. Det skriver du själv i texten. jag är lika framhållsam som du är om att du har rätt (eller jag har rätt). Inte menat som påhopp. Då skulle det varit tydligare :)

Mitt förval heter "Bas"... = inget tillval antar jag.

Du heter Glocalnet, du är därmed en glocalnet representant att bli arg på.

Jo en annan sak! Jag kunde inte få för 229 för att jag inte hade rätt kopplingssation eller nått. Men ändå så blev jag lovad det första gången med telefonnumret som var inkopplad tidigare...

Last edited:
Satan va krångligt det verkar vara med alla olika priser, förval och dosor. Till råga på allt har jag fortfarande inte stött på någon som varit nöjd med deras tjänster än.

En säljare på Glocalnet sålde ett abb till en polare som inte ens var skriven på min adress. Därefter krävde de MIG på 69kr i månadsavgift för abb... Smidigt!

Swedie skrev:
2650448 jag säger bara att Du kan ha fel. Det skriver du själv i texten. jag är lika framhållsam som du är om att du har rätt (eller jag har rätt). Inte menat som påhopp. Då skulle det varit tydligare :)

Mitt förval heter "Bas"... = inget tillval antar jag.

Du heter Glocalnet, du är därmed en glocalnet representant att bli arg på.

Jo en annan sak! Jag kunde inte få för 229 för att jag inte hade rätt kopplingssation eller nått. Men ändå så blev jag lovad det första gången med telefonnumret som var inkopplad tidigare...

Ja de ä sant, ja kan ha fel. Bas är ett förval alltså, inget tillval, även fast ja inte vet vad du menar med tillval..
Men då har du ju förvalet! (är det alltså Glocalnet bas, inte Telia bas?) aah visst.. bli arga på mig :)
Ja bara reggade mig för att jag antog att ni ville ha lite svar o så.
Inte rätt kopplingsstation? :confused: Inte fasen ska du betala för 24 utan förval (det dyraste Glocalnet har) för att få 8mb när du har förval..
Skumt skumt.. ta och ring upp dom som sålde o fråga vad fan dom snackar om! Annars kan jag ringa upp dig o kolla upp allt :)

Ring upp mig och kolla allt? Du jobbade väl inte åt dom? :)

Jag valde Glocalnets Bas. Bas = jag ringer för vad jag ringer för.

Ja, något om att den stationen jag går igenom för att få 8mbit inte är den billiga stationen som gör att dom kan ge mig priset 229 kr i månaden. Är det bara skitsnack eller blev jag faktiskt rövad där och att det inte är sant? Nått om Skanova.

Jag beställde just(nån dag sen) 24mb, 3 första mån 99kr resten 249kr/mån, 12 mån bindning. Modemet och inkoppling gratis!

Swedie skrev:
2650560 Ring upp mig och kolla allt? Du jobbade väl inte åt dom? :)

Jag valde Glocalnets Bas. Bas = jag ringer för vad jag ringer för.

Ja, något om att den stationen jag går igenom för att få 8mbit inte är den billiga stationen som gör att dom kan ge mig priset 229 kr i månaden. Är det bara skitsnack eller blev jag faktiskt rövad där och att det inte är sant? Nått om Skanova.

Jag jobbar åt AC AB som i sin tur säljer Glocalnet bla för tillfället.
Jag kan kolla upp om du kan ha 8mb för "rätt" pris och fixa så du får gratis modem.

Jag TROR du blev rövad, vet inte nått annat nät som är dyrare.. då faller liksom hela grundiden me glocalnets upplägg..

Boris skrev:
2650583 Jag beställde just(nån dag sen) 24mb, 3 första mån 99kr resten 249kr/mån, 12 mån bindning. Modemet och inkoppling gratis!

:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey