Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Glocalnet skrev:2649884bla bla massa text!
Förra året då man hade glocalnet ... så hade dom driftstörningar i nacka, mitt internet fungerade inte på 19 dagar dåSwedie skrev:Jag är inte nöjd är slutsatsen av det här.
Någon här som känner sig rövad?
Swedie skrev:2648736Tja,... jag råka göra en tabbe och välja Glocalnet.
helvetet....
WestW skrev:2650087
Ta ComHem istället. Deras support är jättelätt att komma fram till nu![]()
Glocalnet skrev:2649807Så här funkar det
Ringde runt och kunde inte få något annat. ComHem vill ha comhemhus med deras uttag. Flera andra vill ha IP-telefonimöjlighet för deras tjänster... osv. Telia var mitt andra val, och de var dyrare.KGK skrev:2650050Hur i allsin dar kom du på att teckna glocalnet? är det några som fått kritik så är det väl dom, känner en som har dom och det funkar sällan något vidare....
Xyron skrev:2649991
KGK skrev:2650050Hur i allsin dar kom du på att teckna glocalnet? är det några som fått kritik så är det väl dom, känner en som har dom och det funkar sällan något vidare....
Swedie skrev:2650162Hej där.
Jag valde inget förval då jag knappt ringer med telefonen. Det var ett krav för att få internetuppkopplingen. Dock valde jag nummerpresentatör för 20kr... men den funkar inte sen dag 1. Funkade alldeles utmärkt på mitt förra telefonnr, så det är inget fel på prylarna.
Jag ringde första gången och uppgav det gamla telefonnumret som var inkopplat. Han kollade upp det numret, sa att jag kunde få 8 mbit.
Nytt telefonnummer skulle kopplas till samma hushåll. I avtalet säger jag Ja till 115 kr + 20 kr + 229 kr för 8 mbit.
Ringer sedan åter, och de har alltså ingen aning om vad jag pratar om (inte samma person). Jag berättar att jag gått med på ett muntligt avtal där DET NYA NUMRET repeteras...
Men jag sa i telefonen "Ja, då får jag väl köra upp det här i röven på mig själv", med hint om att han / glocalnet kan oxå göra det. Han skrattade för en gång skull... det fanns en människa där. Men sen återgick han till robot igen.
Därpå så fick han lusten att klämma ur sig även att nu så kostar alltås 8 mbit istället 349 kr... SAMT jag måste betala för ett modem på 399 kr + frakt (450 kr ungefär).
Läs rätt, det står klart och tydligt på TVÅ brev (med samma innehåll) att om jag surfar och tankar över 30 gb så blir jag fakturerad 100 kr. Kanske han bocka i någon sådan ruta för att jag sa att "jag jobbar hemifrån och måste ha internet så snabbt som möjligt". Han tog väl det som att jag hostar en j-vla filserver eller nått för han började bli skum i telefon...
Jag är jättenöjd.
Dee_cati skrev:2650166Ingen idé att diskutera med en anställd på Glocalnet. Vi har ju sett deras hjärntvättande reklam så man kan ju bara ana hur deras anställda blir behandlade
Och det är rent jävla skitsnack att ni fungerar lika bra som Telia! Enligt flertalet polare som har använt er (typ en som gör det fortfarande) så har det varit massvis med problem, så det kan du stoppa upp någonstans om att ni "kör samma nät som telia så vi är lika bra".
Och ja, 8 dagar tog det att få bredband samt telefoni med förval från Telia. De spelade in. Det andra företaget jag menade bluffade till sig mig genom att snacka stort och brett utanför inspelning men sen när det var dags så var det ju blablabla typ. Direkt efter inspelningen så klickade det till och ingen fanns i telefonen längre. Det var dock inte glocalnet.
Starstriker skrev:2650193Tycker all reklam är samma skit. Det berättar inte allt.
Den där Robert i Boxerreklamen borde formatteras. Ska han föreställa någon sorts myspysig medelsvensson med äcklig dialekt?
Märkligt det här. Staten beslutar att man skall stänga av det analoga nätet.
Samtidigt startar man ett bolag (Boxer) som skall sälja digitalboxar (utan vinst?) Dessutom annonserar de ÖVERALLT. För vems pengar?
Har själv ComHem. Känner mig rånad varje månad, men jag har inget val. ComHem är i nuläget det enda bredband jag kan få !?!? Har suttit med deras usla bredband i flera år, trots att jag inte vill.
Fy fan.
Swedie skrev:2650168Ringde runt och kunde inte få något annat. ComHem vill ha comhemhus med deras uttag. Flera andra vill ha IP-telefonimöjlighet för deras tjänster... osv. Telia var mitt andra val, och de var dyrare.
Glocalnet skrev:2650350
Glocalnet skrev:2650350
Det är inte alls ett krav att välja förval för att kunna få internet, så sa säljaren säkert bara för säljer han förval med så får han mer pengar!
Ja men ditt gamla nummer är ju tvunget att vara aktivt när du får hem grejerna med. Annars vet jag inte varför du skulle vara tvungen att byta!
Det nya nummret var nog inte reggat i databasen än om de nu var i bruk. Sen har han som du ringde till INTE dig i databasen, det är han som ringde som har det! Så det är inte konstigt att denne inte vet va du snackar om!
349 kostar INTE bredbandet 8mb/s om du väljer förvalet.
Du måste inte välja förvalet heller!
Sen hur du kan få 399kr + 99kr till ~ 450Det förstog jag inte, skulle tycka det var mer rimligt att avrunda till 500.
MEN.. modemet är GRATIS! Endast 99kr i porto tillkommer! Det kan ha vart någon ny på företaget som säljer det som inte visste vad denne snackade om.
Sen ja, jag läste det där om 30gb, men jag har aldrig hört talas om det förut!
Det står tom på Glocalnets hemsida det jag har sagt!
//R
Swedie skrev:2650429Jasså, så det som står i mina papper här 99 kr i månaden första 3 månaderna och därefter 349 kr i månaden... det stämmer inte? konstigt isåfall.
Säger du att dom har gjort en miss och ser inte att jag valt glocalnet som telefonnummerleverantör... och att jag därmed borde få ett annat pris?
Eller kan jag välja ett förval för 39 kr eller vad det nu är... så får jag ett annat pris på bredbandet?
Jag skrev fel, jag menar att jag Måste ha telefon i huset för glocalnets internet. Dock inget krav på förval, därav att jag inte tog ett sådant.
MODEMET är INTE gratis! Jag får betala 399 kr + porto. Jag mindes 450 kr, därav att jag sa det. Men tack för att du berättar att det blir dyrare.
Fast det vore ju kul om det är som du säger, att säljaren hade fel. Det har dom ju aldrig annars. Inklusive du...
Jag är jättenöjd...
jag säger bara att Du kan ha fel. Det skriver du själv i texten. jag är lika framhållsam som du är om att du har rätt (eller jag har rätt). Inte menat som påhopp. Då skulle det varit tydligareGlocalnet skrev:2650439http://www.glocalnet.se/spring/action/orderAdsl.html
Nej, du ska INTE betala 349kr i månaden för 8.. du ska betala 229kr för det om du nu har förvalet! Ja dom har gjort en miss.
Har du inte förvalet så är det gratis att byta, och då får du bättre pris ja!
Ovanstående pris gäller då, 99kr i 3 månader o 229kr i 9 månader.
Har du INTE förvalet så tror ja endå inte du ska betala 349, utan snarare 279 eller nått!
Men vadå.. du har inte förvalet alltså? Ta det om du inte ringer så mycket, du får billigare bredband och telefoni.
Sen är det självklart att du måste ha fast telefon hemma om du ska ha ADSL.
Så är det med alla ADSL leverantörer!
Modemet SKA vara gratis! Till 8 och 24 så ingår modemet!
Sen varför dessa påhopp? " inklusive du.. "?
Jag arbetar inte för Glocalnet.
Edit. 24mb/s kostar 349kr i månaden efter 3 månader utan förvalet, så då ska inte 8mb/s kosta det samma med förvalet!
Swedie skrev:2650448jag säger bara att Du kan ha fel. Det skriver du själv i texten. jag är lika framhållsam som du är om att du har rätt (eller jag har rätt). Inte menat som påhopp. Då skulle det varit tydligare
Mitt förval heter "Bas"... = inget tillval antar jag.
Du heter Glocalnet, du är därmed en glocalnet representant att bli arg på.
Jo en annan sak! Jag kunde inte få för 229 för att jag inte hade rätt kopplingssation eller nått. Men ändå så blev jag lovad det första gången med telefonnumret som var inkopplad tidigare...
Swedie skrev:2650560Ring upp mig och kolla allt? Du jobbade väl inte åt dom?
Jag valde Glocalnets Bas. Bas = jag ringer för vad jag ringer för.
Ja, något om att den stationen jag går igenom för att få 8mbit inte är den billiga stationen som gör att dom kan ge mig priset 229 kr i månaden. Är det bara skitsnack eller blev jag faktiskt rövad där och att det inte är sant? Nått om Skanova.
Boris skrev:2650583Jag beställde just(nån dag sen) 24mb, 3 första mån 99kr resten 249kr/mån, 12 mån bindning. Modemet och inkoppling gratis!
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |