Muhammed-karikatyren diskussioner och åsikter.

Status
Ej öppen för fler svar.
Du är välkommen att berätta om stödet för Al Qaida ökat eller minskat sedan "kriget mot terror" inleddes! :)

OM du vet det så kan väl du berätta? :tummenupp
Men du kanske vill få fram att det är fel att bekämpa terrorn? :va
Vi kanske ska låta dem hållas? :va

JAG tycker att tex ansvariga för 9/11 ska plågas till döds. :tummenupp

Last edited:
OM du vet det så kan väl du berätta? :tummenupp
Men du kanske vill få fram att det är fel att bekämpa terrorn? :va
Vi kanske ska låta dem hållas? :va

Återigen, kan inte du kika lite på dödsiffor för terror, respektive för terrorbekämpning. Har det, enligt din utbildade uppfattning, blivit underlag för mer eller mindre terrorism de senaste åren? Lägg sedan till lite vad terrorbekämpning medför för den genomsnittlige medborgaren, kanske främst i frihetens högborg amerikas förenta stater, men även i sverige och europa.

Tar man det sedan ett par steg till och kikar på exempelvis ryssland så blir det ännu lite roligare. När du är färdig med det kanske det kan vara lite roligt att läsa lite bakgrund om Saudiarabien, där finns mycket kul rörande terrorister och jänkare. Det är läge att dra upp knogarna från marken och komma in i matchen lite.

som att det var mycket bättre????:va

Hur menar du nu? Känner du dig satt i ett fack eller något? Tyckte du det lät fördomsfullt? Det skall du veta, att många av mina aaaallra bästa polare är Belgare, och de är fanimig reko killar som inte äter några jävla musslor, de äter hamburgare till pommes fritsen som normalt funtat folk.

Amen!

Last edited:

Hade det då inte varit bättre att anfalla Saudi Arabien än Irak med tanke på att en stor del av terrorsiterna kom från just saudi men INTE EN ENDA kom från Irak?!:va

...och vad det gäller framgången med att bekämpa terror finns det väl trots allt en hel del kvar att önska?
http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_13732167.asp

"USA:s krig i Irak har bidragit till en ny våg av islamisk extremism och ökat det globala terrorhotet."
.....
"Rapporten har stor tyngd eftersom det är ett gemensamt utlåtande från 16 amerikanska underrättelsetjänster, det första i sitt slag sedan Irakkriget inleddes 2003."
....
"Rapporten konstaterar enligt tidningen att den globala jihadiströrelsen har vuxit från en liten kärna av al-Qaidaextremister till en mängd oberoende terrorceller världen över."

Är det sant att svensk lag tillåter en att skriva dåliga bilder om Muhammed???
Hund blir ärg!! Hund ska vara hund!!!

Hur menar du nu? Känner du dig satt i ett fack eller något? Tyckte du det lät fördomsfullt? Det skall du veta, att många av mina aaaallra bästa polare är Belgare, och de är fanimig reko killar som inte äter några jävla musslor, de äter hamburgare till pommes fritsen som normalt funtat folk.

Amen!

:hihi :hihi

Skriva en bild och dessutom dåligt?

Last edited:

Amen!

:D :D Då så ett bevis på att du inte är ett dugg bättre än mig:arsele

:rofl

Hade det då inte varit bättre att anfalla Saudi Arabien än Irak med tanke på att en stor del av terrorsiterna kom från just saudi men INTE EN ENDA kom från Irak?!:va

...och vad det gäller framgången med att bekämpa terror finns det väl trots allt en hel del kvar att önska?
http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_13732167.asp

"USA:s krig i Irak har bidragit till en ny våg av islamisk extremism och ökat det globala terrorhotet."
.....
"Rapporten har stor tyngd eftersom det är ett gemensamt utlåtande från 16 amerikanska underrättelsetjänster, det första i sitt slag sedan Irakkriget inleddes 2003."
....
"Rapporten konstaterar enligt tidningen att den globala jihadiströrelsen har vuxit från en liten kärna av al-Qaidaextremister till en mängd oberoende terrorceller världen över."

Vad som vore ännu intressantare vore om du beskrev en alternativ plan till terrorbekämpning, den behöver inte vara särskilt omfattande: håll dig till under tre A4 (Arial, 10).

Det är förvisso underhållande att se vilken genomslagskraft Michael Moores värdelösa böcker har. :)

Tar man det sedan ett par steg till och kikar på exempelvis ryssland så blir det ännu lite roligare.

Där vet de hur man hanteran en extremist minsann. :yoparty

Last edited:

vad är det du tycker är så bra med den nuvarande taktiken? Har terrorhotet ökat eller minskat till direkt följd av "kriget mot terror". Har stödet för terrorismen ökat eller minskat? Vad är det som du tycker är så uppenbart bra med den inslagna linjen förutom att de bombar ihjäl folk med SJegG som är leSkiGa musLisar?!

vad är det du tycker är så bra med den nuvarande taktiken? Har terrorhotet ökat eller minskat till direkt följd av "kriget mot terror". Har stödet för terrorismen ökat eller minskat? Vad är det som du tycker är så uppenbart bra med den inslagna linjen förutom att de bombar ihjäl folk med SJegG som är leSkiGa musLisar?!

Jag syftade på Ryssland, de verkar ha en effektiv strategi.
Inga fler gisslandraman där inte. :ajjabajja

Men det kan bero på att jag gillar Putin, det påverkar eventuellt mina åsikter. :gnissla

Om stödet för terrorism ökat eller inte kan du ta med i din plan, utöka den till max 4st A4. :tummenupp

Känns som usa har hjärntvättat dem flesta här på SH då dem verkligen inte vet vem som har startat allt skit i världen.

...

De är inte heller speciellt blyga att sätta epitete 'terrorist' på allehanda i Putins ögon misshagliga personer. Nu visade det väl sig att det tydligen var terrorister som mördade den där stackars annajournalisten (kommer inte ihåg efternamnet). Nu är ju inte jag konspiratoriskt lagd, men det var ju kanske inte helt oväntat att Tjetjenerna skulle få skulden för det där med.

Bifogat

• 342.jpg
    342.jpg
    67.3 KB · Visningar: 50
Last edited:
Vad vet jag? Och vad spelar det för roll?
Dömer du även andra folkgrupper efter deras religions skrifter? Ta fransmännen t ex. De är i huvudsak kristna. Uttalar du dig lika raljerande om dem för att gamla testamentet ingår i deras bibel?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing