Muhammed-karikatyren diskussioner och åsikter.

Status
Ej öppen för fler svar.
Det spelar ingen roll hur många indelningar av kristna/muslimer, stora/lilla/medelstora och pyttelilla vagnen av budister det finns. Allt är olika nivåer av vanstinne. Ett sätt att få folk i ett lättmanipulerat tillstånd. dessa skaror skrämmer mig mer än något annat.
Om någon religion visar sig vara JÄTTEBRA och man är snäll mot alla djuren där så kan man väl bara vara det och skitai att kalla det religion?! Rätt var det är så dyker det upp något nytt, internet, nya energikällor eller fan vet vad. Då då måste man improvisera sin inställning till det och där har ju hela poängen spruckit

Äntligen nån som har nått vettigt och säga.:yoparty

Skillnaden mellan "oss" och "dom" är att vi kan sitta här och tycka att dom är lite griniga som eldar flaggor och ser hotfulla ut, men om någon av oss skulle åka dit och säga - ja det var ju en kul grej, hoppas ni förstår att det var skämt, så skulle han förmodligen inte får se solen gå upp nästa dag.

Har en jobbarkompis som konverterat till islam, han träffa nån pingla via nätet och blev tvungen att gifta sig med henne om han ville träffa henne, och för att gifta sig blev han tvungen att konvertera osv ... För att komma till saken så var dom här på en fika o vi prata om saudi osv han sa att han skulle vilja åka dit o se massa ställen i mellanöstern, men hon, hans fru, som kom därifrån sa bara att det är för farligt för dig , du kan bli dödad ...
Skojigt läge :)
Vid ett annat tillfälle prata han om att flytta dit lite löst o jobba på hennes farsas företag o skaffa barn o hela kittet därnere, då frågade jag om han ville se sin eventuella dotter växa upp innanför 4 väggar precis som hans fru har gjort, då det är olagligt(!) för en kvinna att vara ute ensam, skulle hon prova skulle alltså polisen köra hem henne ...
Konstigt nog så stelnade han till o sa att han kanske inte tänkt så långt...
Hursomhelst låter det väl som att dom ska stanna här i sverige nu pga alla svårigheter därnere, konstigt ?:va

Det är dock hyffast vanligt bland ut-med-packarna att dom inte ser den shyssta lokala pizzabagaren eller deras polare från Iran som en "sån där" och tycker därmed inte illa om personen, så det är ett rätt dåligt argument.

Ok... DU & Markus är numer sh's inofficiella AFA-pack...

"spela roll vad folk säger, vi har bestämt oss för att hata alla med olikartade åsikter....."

moppefucko :7peta

Konstigt att ingen blev kränkt över att dom brände ner en flickskola i Islams namn.

Med flickorna kvar inne! Bara för att dom inte klädde sig 'muslimskt'.

Det var det ingen som demonstrerade emot, men några teckningar...

Den enda egentliga nödvändiga kommentar är att se på skitländerna de FLYR ifrån. Om dom nu flyr från skiten varför försöka införa samma skit här?

OM du vet det så kan väl du berätta? :tummenupp
Men du kanske vill få fram att det är fel att bekämpa terrorn? :va
Vi kanske ska låta dem hållas? :va

JAG tycker att tex ansvariga för 9/11 ska plågas till döds. :tummenupp

Alt1
"jag tycker att tex ansvariga för 9/11 ska plågas till döds"
Alt2
jag tycker tex att ansvariga för 9/11 ska plågas till döds.

Sånt kan jag tycka är väldigt roligt men det är ju bara jag.
Hoppas det är ok??? Å att du nu inte plågar ihjäl tex mej!
:D

"spela roll vad folk säger, vi har bestämt oss för att hata alla med olikartade åsikter....."

Markus? Afa? :rofl :rofl

Förresten låter det där du skrev som något dom säger på brunskjortornas årsmöten. Eller ni brukar kanske säga något annat?

Konstigt att ingen blev kränkt över att dom brände ner en flickskola i Islams namn.

Den enda egentliga nödvändiga kommentar är att se på skitländerna de FLYR ifrån. Om dom nu flyr från skiten varför försöka införa samma skit här?

Vilka är dom? Var hände detta? När?

ÖÖÖÖ :va :va o varför detta påhopp???

För att du skrev en grymt korkad kommentar. :D Har du sett någon vika sig här i Sverige än? Har Vilks blivit dömd för något? Har det ens varit på tal här i Sverige?

Nej just det.

Last edited:

:tummenupp :klappar

Markus?

För att du skrev en grymt korkad kommentar. :D Har du sett någon vika sig här i Sverige än? Har Vilks blivit dömd för något? Har det ens varit på tal här i Sverige?

Nej just det.

oki så du tycker inte vi ska ha yttrandefrihet elle??? :va

Last edited:
Ok, vi gör så här (för att spara på naturresurserna, dvs ni slipper omsätta ennergi till tangentknäppande) Jag har rätt!, ni har fel.

Vi har tryckfrihet, rondellhundsfrihet, åsiktsfrihet, religionsfrihet och demonstrationsrättighet...

Alltså, vi får göra en rondellhund avbildad till muhammed, de muslimer som bor i landet har rätt att tycka att det är förjävligt och att demonstrera för att offentligt ge uttryck för sin ståndpunkt.

Vi som inte delar deras ståndpunkt har rätt att tycka att dom är insnöade pajaser och forsätta som vanligt. (Och kanske att vi kan upplysa protesterande muslimer om deras rättighet att INTE köpa och läsa Nerikes Allehanda/UNT osv. Å andra sidan blir det problematiskt om vi ber muslimer att blunda när de kör i rondell då de står ställda inför risken att möta en avbild av sin profet...hmm).

Så länge alla är med i matchen har vi inget problem egentligen.

De demonstrationer vi ser i muslimska länder har mer att göra med deras egna interna problem/politik än med oss. Sverige blir ett enkelt "Dom" att enas mot för att skyla över det egna landets akuta problem.

Det är min tolkning av problemet i alla fall.

/SSB
PS. Här är man borta ett tag och så är Markus plötsligen medlem av AFA...the world IS going crazy.

SirWankalot skrev:

Vilka är dom? Var hände detta? När?

Länken refererar inte helt korrekt till SirWankalots kommentar, att polisen brände ner skolan, men jag misstänker att han egentligen menade det som hände här:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1874471.stm

Han får väl knäppa mig på näsan ifall jag har fel. :)

Alt1
"jag tycker att tex ansvariga för 9/11 ska plågas till döds"
Alt2
jag tycker tex att ansvariga för 9/11 ska plågas till döds.

Sånt kan jag tycka är väldigt roligt men det är ju bara jag.
Hoppas det är ok??? Å att du nu inte plågar ihjäl tex mej!
:D

ja jag gör också fel ibland :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing