Muhammed-karikatyren diskussioner och åsikter.

Status
Ej öppen för fler svar.
Till viss del men det har även de andra boyzen...till viss del. Jag tycker man kan klara sig utan religös inblandning och ändå vara en bra människa. Det är ju inte så att kristjävlarna har patent på att inte själa, mörda, göra saker mot andra man inte vill att folk ska göra mot en själv. Med religionen kommer även (alltid) problemet med tolkning av texter. Då jesus aldrig gått på vatten eller kanske aldrig funnits så är det upplagt för tolkningar åt olika håll.

Jag är alergisk mot religioner.

Självklart kan man vara en god människa utan att vara kristen, man kan ju vara jude. :D
Jag är inte religiös själv men jag tror religionen gör massor med gott.
Förresten lever de flesta religioner i dagsläget i harmoni brevid varandra, förutom ett undantag då. Ser inget som helst problem om någon vill gå i en kyrka på söndagar och därefter träffa likasinnade och kanske rent av göra en god gärning. Något som knappast förekommer bland ickereligiösa.
Förresten skulle religionen med lätthet lösa vissa av de svåraste kriserna på jorden, så som svält och Aids. Förutsatt att den praktiseras alltså.

Förstår inte varför du kallar dem "kristjävlarna" förresten, har de gjort dig något särskilt?

Något som jag har funderat länge på är vart i bibeln står det att katolska präster ska förgripa sig på unga pojkar :va

Självklart kan man vara en god människa utan att vara kristen, man kan ju vara jude. :D
Jag är inte religiös själv men jag tror religionen gör massor med gott.
Förresten lever de flesta religioner i dagsläget i harmoni brevid varandra, förutom ett undantag då. Ser inget som helst problem om någon vill gå i en kyrka på söndagar och därefter träffa likasinnade och kanske rent av göra en god gärning. Något som knappast förekommer bland ickereligiösa.
Klart det gör. Många frivilgarbetande som hjälper allt i från gatubarn i brasilien till svält i drabbade områden är småkomunister, de tar nog ganska stort avstånd från religioner
Det goda religion medför äts upp by far av allt negativt i form allt från maktmissbruk till ren hjärntvätt.

Förresten skulle religionen med lätthet lösa vissa av de svåraste kriserna på jorden, så som svält och Aids.
Så om vi blir kristna allehopa kan vi "med lätthet" utrota aids? Nu tar du i lite. Du menar förståss att man då lever i avhållsamhet och endast nuppar 2 ggr med sin fru för att få lika många barn. Problemet är att vi är MÄNNISKOR, apor med instinkter och drifter. Religionen passar oss som art inte. Vi knullar runt och folk slåss och beter sig och så kommer det vara och om det sker i jesu-namn eller om det är utanför Gröne Jägarn spelar ingen roll.
Varför tror du de har problem men just unga tonårsföräldrar i stora delar av staterna?

Förutsatt att den praktiseras alltså.
så HUR ska den praktiseras? Vi är 6 miljarder apor som alla tycker mer eller mindre olika.
Förstår inte varför du kallar dem "kristjävlarna" förresten, har de gjort dig något särskilt?

Jag har mina goda skäl...

Något som jag har funderat länge på är vart i bibeln står det att katolska präster ska förgripa sig på unga pojkar :va

Det gör det för att deras religion har hållt dom från en av människans naturliga drifter. Dom freakar helt enkelt. Så där är det hos islamisterna också, De tappar helt begreppet. Tänk dig själv om ingen av killarna i sverige skulle ha nuppat, då hade vi varit som stureplansprofilerna allehopa.

Last edited:
Ni uttalar namnet helt fel...det heter inte Packistan.
Det heter Pack i stan.

Dessutom är den enda skillnaden på koranen/biblen och bamse den att i Bamsesagan finns det bilder....

Dessutom är den enda skillnaden på koranen/biblen och bamse den att i Bamsesagan finns det bilder....

Där håller Jag i princip med, dock så är det några miljarder som av olika skäl tillber olika gudar. Jag undrar varför bara. Är ganska öppen av mig när det gäller saker man kan få förklarat för sig om man inte förstår. Men allt Jag fått höra från olika håll om religioner är bara skit. Även om "Nathali" 25 sitter och beskriver sin församling som underbar så lyser det tomhet i hennes ögon och hennes smile är konstant och helt ditmålat.

Dte är väl ungefär samma sätt att protestera som svenska ungdommar använder för att protestera mot anti-pirat-regler som förhindrar deras rätt att tanka ner upphovsskyddat material gratis.

Kanske det, men det gör inte direkt saken bra.

Hela konseptet med att attackera företag som kommer från ett visst land bara för att en person har gjort något som är helt lagligt, men som dom tycker är elakt. Det är fegt, och löjligt.

Klart det gör. Många frivilgarbetande som hjälper allt i från gatubarn i brasilien till svält i drabbade områden är småkomunister, de tar nog ganska stort avstånd från religioner
Det goda religion medför äts upp by far av allt negativt i form allt från maktmissbruk till ren hjärntvätt.

Ja det finns ju massor med andra frivilligorganisationer men jag menade att det är inte så vanligt att andra "allmäna" föreningar bara kör lite random hjälpverksamhet. Typ lokala tennisklubben går ut och samlar in pengar bara så där, arr Rädda Barnen, Röda Korset och andra kommunistorganisationer gör en hel del är vi överens om.

Så om vi blir kristna allehopa kan vi "med lätthet" utrota aids? Nu tar du i lite. Du menar förståss att man då lever i avhållsamhet och endast nuppar 2 ggr med sin fru för att få lika många barn. Problemet är att vi är MÄNNISKOR, apor med instinkter och drifter. Religionen passar oss som art inte. Vi knullar runt och folk slåss och beter sig och så kommer det vara och om det sker i jesu-namn eller om det är utanför Gröne Jägarn spelar ingen roll.
Varför tror du de har problem men just unga tonårsföräldrar i stora delar av staterna?

Jag tror inte alla knullar runt och slåss, hur som helst så är det bättre att bota sjukdomen än åkomman. Vi ber ju folk köra bil försiktit istället för att madrassera varenda träd brevid vägen... Något är allvarligt fel på det sexuella beteendet i de värst drabbade områdena.

Sanningen ligger någonstans mitt imellan men den svenska modellen att i princip uppmana till tidigt sex och lära ut att abort är världens trevligaste sak är inte rätt väg, inte heller är total avhållsamhet realistiskt.

Men hur som helst så har Lars Vilks nu uppdaterat sin hemsida, bilden "Två profeter" är sjukt kul. :D

Jag tror inte alla knullar runt och slåss, hur som helst så är det bättre att bota sjukdomen än åkomman. Vi ber ju folk köra bil försiktit istället för att madrassera varenda träd brevid vägen... Något är allvarligt fel på det sexuella beteendet i de värst drabbade områdena.
Dom har ju dåligt med preventivmedel och det är något som kristna skaran i det stora knappast förespråkar heller.

Jag vet att jag är rätt inskränkt när det gäller det här men masshysteri är det värsta Jag vet och Jag ser tendenserna i ögonen på alla kristna man träffat.

Var på marstrand för ett par veckor sen och där låg en STOR segelbåt med texten "seglar med jesus" på hela friborden. Besättningen bestod av yngre, religiösa dårar. De satt på fiket på kajen brevid båten och bara log tomt allehopa. Vad gör dom på båten förutom att segla tro? sjunger kristna låtar? De får ju knappast spela kort eller andra hasardspel.

Dom har ju dåligt med preventivmedel och det är något som kristna skaran i det stora knappast förespråkar heller.

Jag vet att jag är rätt inskränkt när det gäller det här men masshysteri är det värsta Jag vet och Jag ser tendenserna i ögonen på alla kristna man träffat.

Var på marstrand för ett par veckor sen och där låg en STOR segelbåt med texten "seglar med jesus" på hela friborden. Besättningen bestod av yngre, religiösa dårar. De satt på fiket på kajen brevid båten och bara log tomt allehopa. Vad gör dom på båten förutom att segla tro? sjunger kristna låtar? De får ju knappast spela kort eller andra hasardspel.

Haha, din bild är inte lite stereotyp. :rofl
Jag har egentligen bara en kompis som verkligen tillkännager sig till Kristus eller vad de nu säger, men fan jag lovar dig att han spelat bort mer pengar, krökat mer, fylleboxats mer och lagt ner fler byten än resten av min bekantskapskrets tillsammans. Han har mött Gud säger han, that's it. Resten verkar han skita i.

http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_16969385.asp

Moraluppfattning rakt av! Gott att republikanerna, denna moralens trognaste väktarskara, håller fanan högt! Jag slår vad om att de är grymma på banjo med!

ps - ny hoj? Bandag pågång?

Jag tror du förenklar lite om du menar att Republikan = banjospelare. ;)
Men att du går ut så pass hårt mot homosexualitet hade jag faktiskt inte väntat mig. :gnissla

Hojen är sen i maj ffs:7peta , ingen bandag bokad direkt. Funderar på en SHK till kanske. Vadå, ligga? :slicka

Jag tror du förenklar lite om du menar att Republikan = banjospelare. ;)
Men att du går ut så pass hårt mot homosexualitet hade jag faktiskt inte väntat mig. :gnissla

Hojen är sen i maj ffs:7peta , ingen bandag bokad direkt. Funderar på en SHK till kanske. Vadå, ligga? :slicka

Jag trodde iofs att hela den här tråden handlade om just förenkling. Det är rentav en förutsättning för att många av deltagarna i första delen av tråden skall kunna hänga med!

Naturligtvis är det inte homosexualitet jag har något emot, däremot är det lite kul att en hycklande smygbög som raggar på flygplanstoaletter utser sig själv till nån moralväktare. Att ha ett par sådana (han är ju inte först heller, direkt...) i det konservativa lägret bör ju, som man säger, inte rocka asfett. Men men, så länge de gräver gräver sin egen grav så får de väl ragga lite grabbar, frihet åt alla och allt sånt där.

Vad är en shk? Kolla nu mantorpkörningen om ett par veckor, det kanske kan bli nån plats ledig där, det blir skoj!

Edit; nej, inget ligga.

Lägg av nu varför är det ingen som klagar på usa som bombar dagligen och dödar?
Tack vare usa så måste dessa folk skydda sig mot all angrepp.

Jobbar du åt regeringen eller?

Ja jag jobbar för regeringen, du då?

Tycker inte om att usa bombar och dödar oskyldiga MEN titta vad dom har gjort mot usa! Och resten av världen.
Om du kommer på någon bra ide att inte döda oskyldiga men fortfarande döda dom skyldiga så tycker jag du ska ta patent på den iden.

Ja jag jobbar för regeringen, du då?

Tycker inte om att usa bombar och dödar oskyldiga MEN titta vad dom har gjort mot usa! Och resten av världen.
Om du kommer på någon bra ide att inte döda oskyldiga men fortfarande döda dom skyldiga så tycker jag du ska ta patent på den iden.

:rofl

Dom[tm]?

Vem är Dom[tm]? Gänget som spöade din polare? Jeff och hans banjokompisar? Irakierna?

Har du ens någon avlägsen uppfattning om dödssiffrorna i 'kriget mot terrorismen', hur många det rör sig om och hur de är fördelade?

Edit; jag var tvungen att läsa ditt inlägg ett par gånger till. I din värld är det alltså ok att ta livet av oskyldiga för att döda Dom[tm]?

:rofl

Dom[tm]?

Vem är Dom[tm]? Gänget som spöade din polare? Jeff och hans banjokompisar? Irakierna?

Har du ens någon avlägsen uppfattning om dödssiffrorna i 'kriget mot terrorismen', hur många det rör sig om och hur de är fördelade?

Edit; jag var tvungen att läsa ditt inlägg ett par gånger till. I din värld är det alltså ok att ta livet av oskyldiga för att döda Dom[tm]?

Det är ingen annan som har någon uppfattning om några dödssiffror heller!

Dom är självklart terrorismen(otydlig)

Nej jag tycker inte det är ok att döda oskyldiga vilket var det första jag skrev.

Tycker alla ska kolla på denna film: http://www.na.se/naplayer/fakeframeset.aspx?id=1271

Sen besök denna sida och kolla runt lite. http://imittsverige.blogspot.com/

Det är ingen annan som har någon uppfattning om några dödssiffror heller!

Dom är självklart terrorismen(otydlig)

Nej jag tycker inte det är ok att döda oskyldiga vilket var det första jag skrev.

Tycker alla ska kolla på denna film: http://www.na.se/naplayer/fakeframeset.aspx?id=1271

Sen besök denna sida och kolla runt lite. http://imittsverige.blogspot.com/

:rofl :rofl "Ni peka på muslimer, terrorist. Ni tvingar oss till det, ni tvingar oss!"

Haha...

"
- Du har inte rätt att göra sånna här saker!
- Jo...
- Nej! Det får man inte!
- Jo, enligt svensk lag får man det, det är det ingen tvekan om.
- Då ska vi ändra svensk lag!
- "Någonting som jag inte hörde."
- Jo, enligt svensk lag får man det, det är det ingen tvekan om.
- "Börjar babbla om något helt annat"

Edit: Tänkte på en sak nu efteråt, killen från tidninen nämnde att de har gjort detta tidiare och att kristna har protesterat. Då sa den gamle killen "Jag tycker inte krista har rätt.." Sedan blev han avbrunten.

Någon som har en aning om vad han menar med det?

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...