Till viss del men det har även de andra boyzen...till viss del. Jag tycker man kan klara sig utan religös inblandning och ändå vara en bra människa. Det är ju inte så att kristjävlarna har patent på att inte själa, mörda, göra saker mot andra man inte vill att folk ska göra mot en själv. Med religionen kommer även (alltid) problemet med tolkning av texter. Då jesus aldrig gått på vatten eller kanske aldrig funnits så är det upplagt för tolkningar åt olika håll.
Jag är alergisk mot religioner.
Självklart kan man vara en god människa utan att vara kristen, man kan ju vara jude.

Jag är inte religiös själv men jag tror religionen gör massor med gott.
Förresten lever de flesta religioner i dagsläget i harmoni brevid varandra, förutom ett undantag då. Ser inget som helst problem om någon vill gå i en kyrka på söndagar och därefter träffa likasinnade och kanske rent av göra en god gärning. Något som knappast förekommer bland ickereligiösa.
Förresten skulle religionen med lätthet lösa vissa av de svåraste kriserna på jorden, så som svält och Aids. Förutsatt att den praktiseras alltså.
Förstår inte varför du kallar dem "kristjävlarna" förresten, har de gjort dig något särskilt?