Muhammed-karikatyren diskussioner och åsikter.

Status
Ej öppen för fler svar.
Antingen är du rasist och föraktar svarata och invandrare eller så gillar du allt dom för med sin och inget negativt.....svart eller vitt något annat finns inte...

:va ..antingen eller?

fattar inte vad du menar, jag har massor invandrapolare, inget emot dom. många tycker likadant, så dom är också rassar i dna ögon? förstår inte ditt resonemang, alls..

Antingen är du rasist och föraktar svarata och invandrare eller så gillar du allt dom för med sin och inget negativt.....svart eller vitt något annat finns inte...

Vad snackar du om? Varför skulle det vara antingen eller?

Jag själv är ett levande bevis på att ditt argument är fel, jag har inget emot invandrare som sköter sig, men de som begår brott osv. kan utvisas vart fan som helst enligt mig.

Hahahahahaha! :D

Förlåt mig. Vet att man inte ska skratta åt utvecklingsstörda men kunde bara inte hålla mig.
Kan bjuda dig på saftkalas nån gång för att kompensera lite.

Efter 12timmars hinkande så kommer det konstiga kommentarer. Men ändå läs mellan raderna, i sammhället är svart eller vitt nu ska jag sova av mig ruset så kan ni skratta lite mer.

:va ..antingen eller?

fattar inte vad du menar, jag har massor invandrapolare, inget emot dom. många tycker likadant, så dom är också rassar i dna ögon? förstår inte ditt resonemang, alls..

Det är dock hyffast vanligt bland ut-med-packarna att dom inte ser den shyssta lokala pizzabagaren eller deras polare från Iran som en "sån där" och tycker därmed inte illa om personen, så det är ett rätt dåligt argument.

Vad tycker ni om deras sätt att försöka få fram en ursäkt på då?

Dte är väl ungefär samma sätt att protestera som svenska ungdommar använder för att protestera mot anti-pirat-regler som förhindrar deras rätt att tanka ner upphovsskyddat material gratis.

Dom största rasisterna jag har träffat har alla varit från långtbortistan!

"Jag gillar inte Svennebögar, jag gillar inte finnar, jag gillar inte danskar, jag gillar inte turkar, jag gillar inte albaner, jag gillar inte negrer, jag gillar inte gulingar, jag gillar inte juggar" <--- Sagt av en kille från Marocko, han var inte tillräckligt mörk för att vara "neger" enl honom och alla andra var lägre stående. Han fick iaf stryk av ett gäng f.d juggar innan den kvällen var slut, så nu hatar han nog dom mest av alla.

Oavestt, det är för jävla mkt velande i Sverige, som det sas tidigare, vi är snart minoritet i vårat eget land. Kommer vi att få ett nytt då? :va

Det verkar som att inlägg #42 var det första som uppmärksammade att det inte var i sverige som den här flaggan brändes. Sen orkade jag inte läsa mer. Vad har det att göra med att muslimer i sverige inte visar någon respekt och måste kastas ut? Eller framförallt vad hade historien om killen med kniven i ögat med flaggbrännandet att göra?

Läs koranen, står en hel del i den.:) ..de fanatiska fundemantalisterna har inget gemensamt med koranen som skrift, lika lite som korsriddarna hade med bibeln...

Det står att man ska hedra sin gud, visa förståelse, älska sin nästa, sin hustru , sina barn. Står ingenstans att man ska bränna flaggor, utöva terrorism, odla narkotiska plantor, sälja dessa för att köpa vapen. mm,mm

Vad som står i koranen, bibeln eller någon annan bok som skrivits i en annan era är helt ointressant. Det som är intressant är hur religionerna ser ut i dag. Hur folk lever efter dom. När bibeln skrevs var väl knappast tanken att i IT-åldern (nu) ska det i hela välrden, jämt fördelat stå hus med torn på i vilka man konstant bankar på en jättelik bjällra? Jag finner i princip allt religionsutförande som ett vansinne.

Vad som står i koranen, bibeln eller någon annan bok som skrivits i en annan era är helt ointressant. Det som är intressant är hur religionerna ser ut i dag. Hur folk lever efter dom. När bibeln skrevs var väl knappast tanken att i IT-åldern (nu) ska det i hela välrden, jämt fördelat stå hus med torn på i vilka man konstant bankar på en jättelik bjällra? Jag finner i princip allt religionsutförande som ett vansinne.

Nja, så länge det finns en massa rättrogna så är det i alla fall ganska intressant vad de anser sig vara trogna mot och vilka ideal de fyller sina små hatiska liv med.

Nja, så länge det finns en massa rättrogna så är det i alla fall ganska intressant vad de anser sig vara trogna mot och vilka ideal de fyller sina små hatiska liv med.

Jo men varför böckerna skrivits, eller vad som står i dom är ju rätt ointressant när man i dag har en helt annan uppfattning generellt om vad olika religioner handlar om. De är fundamentalister mer eller mindra allihop, en galen turbanklädd karl som tycker man ska stena ihjäl en tjej bara för att hon varit otrogen (då hon mot sin vilja våldtagits) på samma sätt som Jeff i en amerikansk småstad som är emot abort OCH preventivmedel bara därför att... och sen inte fattar varför hela sammhället färlamats av ensamstående, 14 åriga morsor. Deras religionsutförande krockar med vad vi är...människor.

Jo men varför böckerna skrivits, eller vad som står i dom är ju rätt ointressant när man i dag har en helt annan uppfattning generellt om vad olika religioner handlar om. De är fundamentalister mer eller mindra allihop, en galen turbanklädd karl som tycker man ska stena ihjäl en tjej bara för att hon varit otrogen (då hon mot sin vilja våldtagits) på samma sätt som Jeff i en amerikansk småstad som är emot abort OCH preventivmedel bara därför att... och sen inte fattar varför hela sammhället färlamats av ensamstående, 14 åriga morsor. Deras religionsutförande krockar med vad vi är...människor.

Jag håller med angående den ena killen (säger inte vilken ;)) men angående Jeffar så tycker jag de ofta har en sund livssyn.

Jag håller med angående den ena killen (säger inte vilken ;)) men angående Jeffar så tycker jag de ofta har en sund livssyn.

Till viss del men det har även de andra boyzen...till viss del. Jag tycker man kan klara sig utan religös inblandning och ändå vara en bra människa. Det är ju inte så att kristjävlarna har patent på att inte själa, mörda, göra saker mot andra man inte vill att folk ska göra mot en själv. Med religionen kommer även (alltid) problemet med tolkning av texter. Då jesus aldrig gått på vatten eller kanske aldrig funnits så är det upplagt för tolkningar åt olika håll.

Jag är alergisk mot religioner.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...