Muhammed bilder?

korvgubbe skrev:
Är det inte bra att ha en hög trovärdighet som är så hög? :hihi Nåja, jag förstår väl att det var ett försök till en förolämpning så jag behöver inte ordmärka...

Du är fortfarande välkommen att presentera ett enda inlägg där jag försvarar våld och hot från islamister....

Men med din klassiska svartvita retorik så existerar ju enbart med eller mot.

Antingen är jag med dig och hatar alla muslimer.. eller så är jag emot och älskar alla muslimer inklusive terrorbombare och hedersmördare...

SH är väl ett ganska bra exempel på hur högt de står i kurs hos många här i Sverige?!
Jag har som sagt inget till övers för talibaner, hederskulturer, könstympare, och terrorister m.fl. men ah och hans utmedpackare försöker ju tillskriva alla muslimer, inklusive de som bor i sverige, alla dessa yttringar.

Oj oj stackarn nu är du på defensiven. :rofl

korvgubbe skrev:
SH är väl ett ganska bra exempel på hur högt de står i kurs hos många här i Sverige?!
Jag har som sagt inget till övers för talibaner, hederskulturer, könstympare, och terrorister m.fl. men ah och hans utmedpackare försöker ju tillskriva alla muslimer, inklusive de som bor i sverige, alla dessa yttringar.

Har du hört nyheterna nyligen? Nu ger man sig på biståndsarbetare.
Biståndsarbetare! Det här handlar om alla muslimer i aktuella områden då de "snälla" rackarna i så fall gör allt för att inte agera. Jag påstår inte att muslim = terrorist men när man beter sig som majoriteten gör därnere just nu blir man förbannad! Du kan tycka hur bra du vill om dessa människor men jag bygger upp ett högre förakt för varje incident jag hör om där man ger sig på oskyldiga männsikor.

korvgubbe skrev:

Du ser då spöken överallt, det finns TV-program som kan bistå med utdrivare.

Valen skrev:
:klappar Bästa krönika på länge! Korvman, Crish och ni övriga som försöker få oss övriga att ändra inställning med (dåliga) motexempel om hur "tokiga" vi är vid t.ex. fotboll-VM: skriv ut ovan krönika, sätt upp den på väggen och läs igenom den varje gång innan ni tänkter skicka ytterliggare ett ogenomtänkt inlägg här.
Jag misstänker at jag tillhör "ni övriga" och jag är i mångt och mycket enig i det som står i krönikan. Jag vet inte om du menar att det finns NÅGON här på sporthoj som tycker att det är viktigare med en teckning än mordet på 300.000 i Dafour. Nu har jag inte sett att vi i väst har reagerat så otroligt starkt för att hindra det heller iofs. Ungefär som tidigare i Rwanda. Så liknelse verkar ju ligga mest på ett sematsikt plan och inte i handling. Vi blir förbannad för att man bränner lite flaggor eller undviker att köpa dansk mat, men var har du sett reaktioner på det som sker i Dafour?
Så jag har inget emot att klippa ut den artikeln. Jag är för att man ska få publicera vad som helst, jag är emot att man ska mörda eller terrorisera någon oavsett anledning och jag tror inte att konflikter eller överdrivet polariserande normalt är den bästa lösningen.
Sedan förstår jag att det är lite jobbigt för dig men jag tror inte heller att muslimer, eller någon annan folkgrupp, fungerar annorlunda än vad vi gör, varken som individer eller i grupp. Vilket nog var tanken med de exemplen som du tycker varit så korkade. Bara för att man inte är enig med dig så behöver inte det betyda att man är ogenomtänkt. Ungefär som att jag inte skulle förstå en debatt mellan Einstein och Hawkings. Behöver ju inte vara för att dem inte kan tänka. :mattias
Tusan nu blev det en sådan korkad jämförelse igen. Förlåt!

Valen skrev:
Biståndsarbetare! Jag påstår inte att muslim = terrorist men när man beter sig som majoriteten gör därnere just nu blir man förbannad!

Jag har inte läst den nyheten... men det e ju inte första gången okyldiga människor drabbas. Nu blev jag lite nyfiken bara... var har du läst eller hört att majoriteten där nere beter sig illa åt? Ett sådant ganska allvarligt påhopp bör ju kunna styrkas med fakta.

Santo skrev:
Jag har inte läst den nyheten... men det e ju inte första gången okyldiga människor drabbas. Nu blev jag lite nyfiken bara... var har du läst eller hört att majoriteten där nere beter sig illa åt? Ett sådant ganska allvarligt påhopp bör ju kunna styrkas med fakta.

Beträffande nyheten: http://www.sr.se/ekot/
"Hjälparbetare attackerades i Sudan"

Om du ser nyheter där barn, gamla, unga springer omkring med plakat och skriker ord som vi naturligtvis inte förstår men troligtivs kan tolka som väldigt negativa ser det onekligen ut som en väldigt stor majoritet agerar här. Hur man än ställer sig till detta känns det som att NI måste ha starka bevis på att något gigantsikt håller på att blossa upp. Varför då? Anser inte att det är ett allvarligt påhopp, jag skulle bli lika förbannad om det bara var en muslim som betedde sig som jag tolkar att majoriteten gör. Hur stor andel som agerar just nu av den muslimska världen kanske du kan ta reda på själv.

korvgubbe skrev:

:3freak Så i sverige så förföljs och hotas muslimer generellt.
Aa-ight. Boyakasha.

Valen skrev:
Beträffande nyheten: http://www.sr.se/ekot/
"Hjälparbetare attackerades i Sudan"

Hur stor andel som agerar just nu av den muslimska världen kanske du kan ta reda på själv.

Ok, tack.

Ne det behöver jag inte, det e inte jag som kommer med påståendet att det skulle vara majoriteten. Även om det är din tolkning eller vad du nu vill kalla det så är det samtidigt ditt påstående OCH ett påhopp då du inte har några belägg för det.

Däremot om du kan styrka ditt påstående med fakta så kan det vara befogat.

Valen skrev:
Hur man än ställer sig till detta känns det som att NI måste ha starka...

NI?

Santo skrev:
Däremot om du kan styrka ditt påstående med fakta så kan det vara befogat.

Varför kan inte du styrka att det inte är en majoritet som står för detta, du och andra verkar ju väldigt övertygade så det borde inte vara så svårt.

För övrigt, den där svenskaboken - kan någon skicka ner den nu? Eller så nödinkallar vi valmers så han kan dra det där om de och dem igen.

Markus skrev:
:3freak Så i sverige så förföljs och hotas muslimer generellt.
Aa-ight. Boyakasha.

Jag tror att han menar att man lätt får uppfattningen av att väldigt många drar alla över en kam när man läser trådar om detta ämne här på SH.

Santo skrev:
Jag tror att han menar att man lätt får uppfattningen av att väldigt många drar alla över en kam när man läser trådar om detta ämne här på SH.

Men det var inte det han skrev, eller hur?
Om han nu skriver och menar olika saker så borde han öppet deklarera detta. :mattias

Markus skrev:
Varför kan inte du styrka att det inte är en majoritet som står för detta, du och andra verkar ju väldigt övertygade så det borde inte vara så svårt.

Därför att jag varken har påstått det ena eller det andra. Den som kommer med ett påstående måste ju kunna styrka det, inte den som ifrågasätter det.

Ibland kan man undra om inte sånt här enbart är en ursäkt för att få bråka och hota om krig och elände, folk har för lite att göra.

Folk snackar skit om oss ständigt, som om man bryr sig.

besked i radion av en i Norden boende och verkande Iman:
"Om vi bara hade lyckats med fatvan mot Salman Rushdie så skulle allt detta aldrig ha hänt. Då hade man inte vågat trotsa oss muslimer."

Valen skrev:

Eh, jo, jag har hört det och jag tycker det är åt helvete... hur fan kan du tolka något jag skrivit som att jag tycker att detta vore OK..?!
:va

Ukiwaza skrev:
Oj oj stackarn nu är du på defensiven. :rofl

Ska inte apan sluta dansa snart och istället försöka vara med i diskussionen istället för att stå vid sidan av som någon kacklande maskot..??

Last edited:
korvgubbe skrev:
Eh, jo, jag har hört det och jag tycker det är åt helvete... hur fan kan du tolka något jag skrivit som att jag tycker att detta vore OK..?!
:va

Ska inte apan sluta dansa snart och istället försöka vara med i diskussionen istället för att stå vid sidan av som någon kacklande maskott..??

maskott?

Menar du maskot eller nackskott?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma