Motorintresse i Helsingborg

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Hojar
Hej.

Jag vill se om det finns ett gediget motorintresse i Helsingborg och granskommuner.

Skriv under denna namninsamling så gynnar du utvecklingen av motorintresset i skåne.

Tackar på förhand dudes & Dudettes!!!

SKRIV UNDER PLEASE!!!!

:yoparty

Vad är det man skriver under egentligen?

Vem står bakom uppropet?
Var skall banan byggas?
Vem ska driva den?
Vem ska finansiera den?
Vem får köra på den?

Mycket frågor som inte besvaras på sidan det länkas till. Lite väl otydlig målsåttning för att jag ska skriva under men det ju alltid ändras. :)

Vem står bakom uppropet?
Var skall banan byggas?
Vem ska driva den?
Vem ska finansiera den?
Vem får köra på den?

Mycket frågor som inte besvaras på sidan det länkas till. Lite väl otydlig målsåttning för att jag ska skriva under men det ju alltid ändras. :)

Vem som står bakom är alla som skriver under. Man måste hjälpas åt för att få igenom något till en så smal genre inom sport.

Var den skall byggas samt vad det kostar att bygga är vad den första motionen går ut på. En tjänsteman tillsätts för att utreda just de två frågorna.

Beroende på kostnad finns det flera former av finansiering.

1: Idrotts och Fritidsnämnen budgeterar för bygget.
2: Helsingborgs Kommun med Fullmäktige ställer sig bakom
3: Helsingborgs Kommun och kringliggande Kommuner bjuds in som finansiärer
4: Projektet läggs ut på entreprenad med förljande alternativ:

4:1 -Sponsring av Kommunens bolag
4:2 - Delad finansiering mellan Kommun och privata företag
4:3 - Finansiering genom ett privat företag
4:4 - Finansiering genom flera mindre företag

Driften faller inom flera alternativ beroende på ovanstående.

Meningen är att alla ska få lätt tillgång till banan. Det ska vara öppet för träningar, träffar och tävlingar.

Andra motionen handlar om att godkänna tjänstemannens föreslagna alternativ från första motionen.

Politik och Red Tape :tummenupp

Är det här en fråga du driver genom din partimedverkan?

Detta är en fråga jag velat få igenom länge och har nu möjlighet till rätt kanaler för att få igenom ett sådant förslag. Precis som jag lovade :krama

Last edited:
Detta är en fråga jag velat få igenom länge och har nu möjlighet till rätt kanaler för att få igenom ett sådant förslag. Precis som jag lovade :krama
Lova har du alltid varit bra på, att hålla dina löften är du dock kass på.

Man kanske skulle starta en namninsamling gällande hur många som blivit blåsta av "Maffan" (för er som inte vet så var det Chase's gamla nick här på SH innan han blev "tvungen" att försvinna) och SSRacing (eller SSR som förkortningen var)?

Kan ju scanna in vårt sponsorkontrakt här och berätta historien om att lova runt och hålla tunt? Eller så låter vi SSR's tjejteam berätta om alla löften om sponsring. Det finns massor av trådar här på SH om man googlar lite.

@ blacktriple
Här ser du vem som står bakom namninsamlingen
http://sdfolk.com/?q=Helsingborg

Jag gillar verkligen motorsport men det här ger en fadd smak i munnen. :zpy

Lova har du alltid varit bra på, att hålla dina löften är du dock kass på.

Man kanske skulle starta en namninsamling gällande hur många som blivit blåsta av "Maffan" (för er som inte vet så var det Chase's gamla nick här på SH innan han blev "tvungen" att försvinna) och SSRacing (eller SSR som förkortningen var)?

Kan ju scanna in vårt sponsorkontrakt här och berätta historien om att lova runt och hålla tunt? Eller så låter vi SSR's tjejteam berätta om alla löften om sponsring. Det finns massor av trådar här på SH om man googlar lite.

@ blacktriple
Här ser du vem som står bakom namninsamlingen
http://sdfolk.com/?q=Helsingborg

Jag gillar verkligen motorsport men det här ger en fadd smak i munnen. :zpy

Men då gör vi som Maveric tycker då och skiter i att ens försöka få igenom ett förslag som förbättrar motorsporten. Det småsinniga Sporthoj.com har slagit till igen. :yoparty

Maveric verkar ha ett bättre alternativ till att få igenom en förändring i Helsingborg?

Lägger ner det helt då? :tummenupp

PS: Bytte bort ett nick för att när man försökte göra en bra grej och la ner över 300 000:- ut egen ficka så fick man bara skit för det i slutändan när saker föll pladask. Oerfarenhet från min sida var ena orsaken bland annat. Nu ville jag bara försöka få till en hygglig plats till MC och bilfolket i Helsingborgsregionen, men vi kanske ska låte Maveric bestämma vem som gör vad och hur?

Last edited:
Å... vad baserar du det på?
Lite ojuste o dra hela kollektivet över en kam med ett sådant påstående, eller har du blivit motarbetad förr :va

Jag baserar det på att många har försökt göra saker för andra, t ex hojfest, träffar, grillsamlingar, stugbokningar m.m. och det dyker alltid upp några som skall förstöra, gnälla, peka finger och förstöra för andra.

Man tappar faktiskt lusten lite när man lägger ner sjukt mycket tid (mer än 2 år) och pengar (förlorad arbetstid och bensin) för att få in en motion i kommunen som gynnar MC och bilintresserade och så skall det pekas finger, baktalas och förstöras. Jag vet att det talas om att minska, lägga ner eller flytta det som finns idag. Ingen annan har tagit tag i det alls, allra minst de som pekar finger och kritiserar.
Jag la därför ett förslag om att utreda kostnaderna för att bygga något åt de med intresse men det var tydligen skit det med eftersom gnällarna tror det är jag som skal bygga/genomföra det, vilket det inte är. Så nu undrar man om man verkligen försöka göra något gott till sådana personer?

För de som undrar så är det Helsingborgstad som skall ha namninsamlingen som underlag för att se om det finns ett intresse att ta vara på. Det är jag som skall hämta den till min mail och lämna den vidare, med andra ord på uppdrag av kommunens KF grupp.

Maveric verkar tycka det är dålig smak att Idrotts och Fritidsnämnden skall värna om MC och bilintresse. Vad det beror på är hans ensak men jag tappar ialla fall lusten att arbeta vidare med saken när man bara skall få skit.

Han kan kanske visa sin visdom och godhet och lägga förslaget själv då?

Last edited:
Oavsett ursprung och politiskt ståndpunkt (Den jag faktiskt motarbetar) så tycker jag det är ett härligt iniativ, har personen sedan gjort något personligt mot än själv eller något man inte gillar så kanske det finns en bra anledning för att göra allt för att motarbeta den här personen, jag vet inte.

Tycker i alla fall att motivet är bra, och vad jag förstår så är det chase försöker göra inte vinstdrivande för hans fördel, då jag fått det förklarat att det inte har något med hans partimedverkan att göra.. Men går det igenom så kanske han kan använda det som en bild utåt, men så är det också med många små partier, försöker kika direkt på vad folk vill ha, och gör vad de kan, så gjorde också Hitler under 2a världskriget, jävla massa jobb.. inom krigsindustrin, långdragen jämförelse, men hoppas ni förstår.

Jag har i alla fall skrivit under, men om den ska vara giltig, måste det inte skrivas för hand, med personnummer noterat samt giltig ID?

Men då gör vi som Maveric tycker då och skiter i att ens försöka få igenom ett förslag som förbättrar motorsporten. Det småsinniga Sporthoj.com har slagit till igen. :yoparty

Maveric verkar ha ett bättre alternativ till att få igenom en förändring i Helsingborg?

Lägger ner det helt då? :tummenupp

PS: Bytte bort ett nick för att när man försökte göra en bra grej och la ner över 300 000:- ut egen ficka så fick man bara skit för det i slutändan när saker föll pladask. Oerfarenhet från min sida var ena orsaken bland annat. Nu ville jag bara försöka få till en hygglig plats till MC och bilfolket i Helsingborgsregionen, men vi kanske ska låte Maveric bestämma vem som gör vad och hur?
Trampade visst på en öm tå här. Hade väl inte väntat mig annat heller. :rolleyes:
Maffan, jag anmärkte på ditt löfte och kommenterade bara att det gav en fadd smak att en person med SD-anknytning jag och många andra blivit blåst av står på barrikaderna och klappar sig för bröstet.

Blir alltid misstänksam mot folk som gömmer sig bakom ändrade nick eller otydliga e-mailadresser.

blacktriple ställde sig också frågande, se nedan:

Vem står bakom uppropet?
Var skall banan byggas?
Vem ska driva den?
Vem ska finansiera den?
Vem får köra på den?

Mycket frågor som inte besvaras på sidan det länkas till. Lite väl otydlig målsåttning för att jag ska skriva under men det ju alltid ändras.

Hade väl varit bättre att skriva,
"Hej, mitt namn är Matthew Bonner och jag sitter i Idrotts- och fritidsnämnden i Helsingborg för Sverigedemokraterna och jag skulle vilja ha ditt stöd för en... osv."

Sen kan jag nog säga att jag arrangerat mer via SH än du gjort och känner inte alls igen mig när du skriver "Det småsinniga Sporthoj.com har slagit till igen"
Du kanske upplevt SH som sådant men det kan ju bero på att folk uttryckt sitt missnöje med utlovade löften som inte hållits och därför sagt det rakt ut? Klart att du uppfattat det som småsinnigt, det är ju du som blivit kritiserad.

De MCK Vilseturer, SH pubar och mässresor jag dragit ihop under åren har jag bara fått positiva reaktioner på. Men då har jag inte heller haft något eget vinstintresse eller nån dold agenda.

Nä, kliv ner från dina höga hästar nu och ta av dig riddarrustningen och visa dig som du är. En SD-politiker med uselt affärssinne som lovar runt och håller tunt.

Vad gäller motorbanor och ställen där vi kan utöva den typen av verksamhet så är jag definitivt för detta. Vill dock inte liera mig med någon med SD-anknytning. :zpy

Trampade visst på en öm tå här. Hade väl inte väntat mig annat heller. :rolleyes:
Maffan, jag anmärkte på ditt löfte och kommenterade bara att det gav en fadd smak att en person med SD-anknytning jag och många andra blivit blåst av står på barrikaderna och klappar sig för bröstet.

Blir alltid misstänksam mot folk som gömmer sig bakom ändrade nick eller otydliga e-mailadresser.

blacktriple ställde sig också frågande, se nedan:

Hade väl varit bättre att skriva,
"Hej, mitt namn är Matthew Bonner och jag sitter i Idrotts- och fritidsnämnden i Helsingborg för Sverigedemokraterna och jag skulle vilja ha ditt stöd för en... osv."

Sen kan jag nog säga att jag arrangerat mer via SH än du gjort och känner inte alls igen mig när du skriver "Det småsinniga Sporthoj.com har slagit till igen"
Du kanske upplevt SH som sådant men det kan ju bero på att folk uttryckt sitt missnöje med utlovade löften som inte hållits och därför sagt det rakt ut? Klart att du uppfattat det som småsinnigt, det är ju du som blivit kritiserad.

De MCK Vilseturer, SH pubar och mässresor jag dragit ihop under åren har jag bara fått positiva reaktioner på. Men då har jag inte heller haft något eget vinstintresse eller nån dold agenda.

Nä, kliv ner från dina höga hästar nu och ta av dig riddarrustningen och visa dig som du är. En SD-politiker med uselt affärssinne som lovar runt och håller tunt.

Vad gäller motorbanor och ställen där vi kan utöva den typen av verksamhet så är jag definitivt för detta. Vill dock inte liera mig med någon med SD-anknytning. :zpy

Och än en gång har poängen missats.

Det är på uppdrag av KF gruppen i Helsingborg som jag samlar in dessa namn för att få igenom en förbättring. Barrikader och bröstslag kan du hålla utanför då det inte handlar om varken mig eller någon annan utan om saken i sig.

Att skilja på sak och person är svårt för många och det förstår jag.
Det är väldigt kul för din del att du lyckas ordna så mycket åt andra här på SH men mig veteligen handlar detta inte heller om en tävling i vem som lyckas med vad. Den sandlådan kan du leka i utan mig.

Du har ett val att skriva på och medverka till en motorsamlingsplats eller så struntar du i det. Att fylla tråden med hur illa du tycker om en person eller vad du tycker om den personens åsikter hör inte hemma i denna saken.

Denna tråden startades för att göra nytta.

Jag tackar för din input om hur jag borde skrivit och du kanske har rätt i den saken. Men nu står det klart och tydligt i insamlingen vad det gäller och det står dessutom till vem den skickas. Det som skulle kunna vara politiskt i saken är att det handlar om en motion som skall in.

Jag tänker inte förklara för dig hur den saken fungerar eftersom du förmodligen redan vet hur allting fungerar i en sådan sak.

Jag hoppas att folk skriver på trotts dessa tråkiga inlägg eftersom vi riskerar snart att vara utan motorstadion och endurobanan i Helsingborg om ingen gör något åt det.

Än en gång bjuder jag in Maveric till att göra en insats då han enligt egen utsago är en mycket bättre person överlag än jag.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back