Motorcyklister dödat katt...

Status
Ej öppen för fler svar.
Stanna kolla så katten är död! Gå till närmsta granne fråga om någon känner igen katten, anmäl du kört över en katt till polisen.
Wtf, det handlar inte om man gillar katter eller inte, bara rent jävla folkvett man uppträder korrekt.

och du e helt fel person att prata om att uppträda korrekt..eller det var inte moral o etik.du menade :)

Last edited:
Nej nej nej. På landet är det ännu värre.

Jag bor minst sagt på landet och här tycker katt ägarna att det inte gör någonting om deras katt kommer in i mitt hus om dörren står öppen.

Han vill ju bara hälsa på. Synd att jag inte har min hund kvar då hade den fått "hälsa på" om den vill :gnissla

Slå ihjäl fanslapet och lämna tbx den till retard till ägare...så statuerar du ett exempel och gör något man är skitdålig på i Sverige...dvs sätter gräns / säger ifrån.

Slå ihjäl fanslapet och lämna tbx den till retard till ägare...så statuerar du ett exempel och gör något man är skitdålig på i Sverige...dvs sätter gräns / säger ifrån.

Är ju ett sätt.

Saken är bara den att jag gillar djur. Hade inte kunnat göra en sådan sak. Därimot hade det varit bättre att komma med katten och samtidigt ge ägaren en fet smäll rätt på käften. För arroganta människor har jag inte mycket för!

Nej nej nej. På landet är det ännu värre.

Jag bor minst sagt på landet och här tycker katt ägarna att det inte gör någonting om deras katt kommer in i mitt hus om dörren står öppen.

Han vill ju bara hälsa på. Synd att jag inte har min hund kvar då hade den fått "hälsa på" om den vill :gnissla

Det verkar precis som du gillar djur:huvet

Är ju ett sätt.

Saken är bara den att jag gillar djur. Hade inte kunnat göra en sådan sak. Därimot hade det varit bättre att komma med katten och samtidigt ge ägaren en fet smäll rätt på käften. För arroganta människor har jag inte mycket för!

Gillar djur men skulle ändå låta din hund "hälsa" på den. Jadu, det var riktigt snällt:tummenupp

:huvet:död

Last edited:
Ska man köra över lössläppta katter kan man lika väl köra över folks lössläppta tonåringar och barn.
Tror nog fan katten bidrar mer och kostar mindre i samhället än tidigarenämnda!

Katt har man för skadedjursbekämpning.
Bor man i staden skall man inte ha katt.
Katter blir överkörda.
Det ligger i sakens natur.
Får en katt välja mellan 3 år i kringströvande frihet och 12 år i en lägenhet, så väljer den friheten.
En katt som inte jagar har inget liv.

intressant att se att det verkar vara ok bland en del att köra vidare när man kört på en katt. Undrar hur ni låtit om nån bilist kört vidare efter att smällt med en hoj.
mao är det här ytterligare en urflippad sporthoj's diskussion där man hoppas att en del tänker mer när dom kör än när dom skriver

Ska man köra över lössläppta katter kan man lika väl köra över folks lössläppta tonåringar och barn.
Tror nog fan katten bidrar mer och kostar mindre i samhället än tidigarenämnda!
ja det e ju ett vettigt resonemang av en person som förespråkar folkvett..
tror ni va 2st som kom på det där...känner igen det där resonomanget att ett kattliv är mer värt än ett barns liv..................

intressant att se att det verkar vara ok bland en del att köra vidare när man kört på en katt. Undrar hur ni låtit om nån bilist kört vidare efter att smällt med en hoj.
mao är det här ytterligare en urflippad sporthoj's diskussion där man hoppas att en del tänker mer när dom kör än när dom skriver

Vad tycker du att man ska göra ? Stanna, sörja, oja sig, slita sitt hår och stara en kampanj för att hitta ägaren och ersätta för att hon / han med berått mod släppte ut sin katt ? Knappast...

Smäller man en katt med en stor SUV finns det ingen anledning att stanna, katten är död innan man hinner ens stiga ur bilen och inget kan göras annat än möjligen slänga den i diket. Kör man över den med en moppe är den en annan sak, då kanske måste man avliva den på plats..och hur fan gör man det nu ?

Enkelt...kör du över en katt och drar vidare är det inte smitning och du får inte fängelse. Du måste vara helt hjärndöd eller en indoktrinerad jävla trädkramare om du jämställer ett människoliv med ett djursliv.

Last edited:
Jag förstår inte hur man kan kräva någonting från någon som kört över ens katt...?
Kattägaren har själv släppt ut katten och om ägaren är normalbegåvad bör denne också inse riskerna. Det är han som riskerar kattens liv och ev en mc krasch eller liknande pga katten.
Jag förstår att kattägaren släpper ut katten, hade jag också gjort om jag bodde på landet. Hade också blivit ledsen om den blivit överkörd. Men jag skulle ALDRIG kräva någonting från den som kör över katten!!!

Någon som innan pratade om att skjuta på katter. Har en kompis som precis köpte nya utemöbler till altanen. Några veckor efter var några kuddar/dynor sönderrivna av grannens katt. Han hade tidigare pratat med grannen om att katten gick in på hans tomt och sket i sandlådan som hans barn lekte med, innan detta.
Tyckte han gjorde helt rätt när han sköt katten nästa gång han såg den på sin gård!

Last edited:
Jag förstår inte hur man kan kräva någonting från någon som kört över ens katt...?
Kattägaren har själv släppt ut katten och om ägaren är normalbegåvad bör denne också inse riskerna. Det är han som riskerar kattens liv och ev en mc krasch eller liknande pga katten.
Jag förstår att kattägaren släpper ut katten, hade jag också gjort om jag bodde på landet. Hade också blivit ledsen om den blivit överkörd. Men jag skulle ALDRIG kräva någonting från den som kör över katten!!!

Någon som innan pratade om att skjuta på katter. Har en kompis som precis köpte nya utemöbler till altanen. Några veckor efter var några kuddar/dynor sönderrivna av grannens katt. Han hade tidigare pratat med grannen om att katten gick in på hans tomt och sket i sandlådan som hans barn lekte med.
Tyckte han gjorde helt rätt när han sköt katten nästa gång han såg den på sin gård!
jag har pratat med en på djurskyddsmyndigheten.
du kan säga till din polare att gå in till grannen o hämta ersättning för det katten har förstört..lagen säger att ägaren är skyldig att stå för alla skador katten orsakar på annans egendom...

o till er paragrafryttare som har en utekatt som tycker att lagen ska följas!
I LAGEN STÅR DET ATT DIN KATT FÅR EJ ANVÄNDA SANDLÅDAN ELLER GRANNENS TRÄGÅRD SOM TOALETT!
o för er som bor i hyresrett kan jag ge er lite info om att om dettta sker är detta skäl för uppsägning a hyreskontraktet...
bli inte arg på mig! ty det står i lagen.

Någon som innan pratade om att skjuta på katter. Har en kompis som precis köpte nya utemöbler till altanen. Några veckor efter var några kuddar/dynor sönderrivna av grannens katt. Han hade tidigare pratat med grannen om att katten gick in på hans tomt och sket i sandlådan som hans barn lekte med.

Man kan ju kanske börja med att spruta vatten på katten istället för att skjuta den!?
Så om din klåfingriga unge på 3 år står och (som jag varit med om) står och ritar i lacken med stenar på din bil så skjuter du honom på fläcken istället för att snacka med föräldrarna och kräva att de betalar?

du kan säga till din polare att gå in till grannen o hämta ersättning för det katten har förstört..lagen säger att ägaren är skyldig att stå för alla skador katten orsakar på annans egendom...

o till er paragrafryttare som har en utekatt som tycker att lagen ska följas!
I LAGEN STÅR DET ATT DIN KATT FÅR EJ ANVÄNDA SANDLÅDAN ELLER GRANNENS TRÄGÅRD SOM TOALETT!
o för er som bor i hyresrett kan jag ge er lite info om att om dettta sker är detta skäl för uppsägning a hyreskontraktet...

Självklart är man som djurägare skyldig att betala för det katten/hunden/illern etc skadar men man har absolut ingen rätt att ta saken i egna händer och skada eller döda någons husdjur!
Det är i allra högsta grad straffbart!

Last edited:
Man kan ju kanske börja med att spruta vatten på katten istället för att skjuta den!?
Så om din klåfingriga unge på 3 år står och (som jag varit med om) står och ritar i lacken med stenar på din bil så skjuter du honom på fläcken istället för att snacka med föräldrarna och kräva att de betalar?

Absolut inte men min unge är ingen katt. Förstår inte hur du får ihop barn = katt...?
Dessutom hade han varit inne hos grannen innan och tagit upp problemet med bajsandet i sandlådan, som hans 2 barn leker i några ggr i veckan...
Hade förmodligen inte klarat av det själv, men jag tyckte han gjorde rätt som sköt katten.

Last edited:

Självklart är man som djurägare skyldig att betala för det katten/hunden/illern etc skadar men man har absolut ingen rätt att ta saken i egna händer och skada eller döda någons husdjur!
Det är i allra högsta grad straffbart!
man får ju göra det lite snyggt... det e ju inte så att man skjuter ktten sen knackar på hos grannen o säger.... här! e er katt...den sket i min rabbat så jag sköt den...ha en trevlig kväll.

Du låter ju som värsta paragrafryttaren.:)

Absolut inte men min unge är ingen katt. Förstår inte hur du får ihop barn = katt...?
Dessutom hade han varit inne hos grannen innan och tagit upp problemet med bajsandet i sandlådan, som hans 2 barn leker i några ggr i veckan...

För många människor är deras husdjur lika viktiga som ett barn, jag hävdar att man kan älska ett djur lika mycket som en människa.
Tänk gamla ensamma Asta 82 år som bara har sin älskade 16-åriga katt kvar av alla, maken död, alla vänner döda etc..
Då är ett husdjur ALLT för den människan!

Du låter ju som värsta paragrafryttaren.:)
jag bara gav lite info .. för min egen del så strunta jag i det...tar saken i egna händer...där med inte sakt att jag tar död på den...
info var till dom som hävdar att katten ska få springa fritt o att andra tar hand om den osv....

man får ju göra det lite snyggt... det e ju inte så att man skjuter ktten sen knackar på hos grannen o säger.... här! e er katt...den sket i min rabbat så jag sköt den...ha en trevlig kväll.

Är nog i det fallet ganska uppenbart vem det var som sköt katten och jag lovar den som skjuter min katt skulle inte ha några knäskålar kvar sen:tummenupp

För många människor är deras husdjur lika viktiga som ett barn, jag hävdar att man kan älska ett djur lika mycket som en människa.
Tänk gamla ensamma Asta 82 år som bara har sin älskade 16-åriga katt kvar av alla, maken död, alla vänner döda etc..

Man kan säkert älska katten mycket. Men om du jämnställer ett djur med ditt barn (eller någon annans för den delen) är du riktigt fel ute!!! :tomten

ok...lite hypotetiskt tänkande nu...

om ditt barn ligger behöver 1liter blod annars dör han/hon din katt ligger för samma dilemma...
kan förstå att man kan tycka om sitt husdjur riktigt mycket men gemför fan inte ett barn med katt!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma