Tack, kul utryck.Jag tror det var CustomSkändaren

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack, kul utryck.Jag tror det var CustomSkändaren
Man slutar aldrig att fascineras över antalet personer på detta forum som inte ser ett kattliv värt vatten.....trist.
Har lärt den ena katten kommandot "ligg" .
Man blir imponerad av hur en del tänker,blir du sur på glaset från en trasig ölflaska på vägen med eller på den som slängt den där?...![]()
...pubertetvarning.
Skönt att det finns någon med lite vett i skallen!
Och om man inte får vistas på allmän väg med något som har egen vilja, då ska man inte få gå ut med hunden, barnen, flickvännen/pojkvännen... ingening med egen vilja, bara enskilda traffikanter... låter fullkomligt logiskt!
Varför är det så att det är nästan uteslutande kattkräk som dräller på vägarna ?? Kan det vara så att kattägare är helt enkelt ett småkorkat släkte och skiter i vad som händer med deras fyrbenta vänner ?? Jag är nyligen hemkommen från Gotland där 2 kattskrällen hamhade under hjulen på min polares Navigator inom loppet av en jävla vecka. Både i trakten Lärbro / Kappelshamn. Needless to say ryckte vi bara på axlarna, kattkräken försökte hoppa under bilen flera gånger förut på samma sträcka men vi lyckades väja / bromsa vilket inte är en barnlek på en oupplyst lite skitväg med en jävla koloss som Navigator. Varenda kväll såg vi minst 3-4 hemkatter (välvårdade, vissa med halsband) drälla på och kring oupplysta småvägar runtom skithgålor som Slite, Hellvi och Fårösund. Även här i Sthlm är det inte helt ovanligt att jag fått skjuta luftpistol mot fanskapet som strök omkring och pissade på min uteplats. När jag så hotade ägaren att jag förgiftar skiten slutade han släppa ut kräket. Det händer att hundar springer bort...men kattägarna verkar sätta i system att släppa
ut sina meningslösa pälsvänner så att de kan dra runt och dra på sig allehanda olyckor, pissa och bajsa på andras uteplatser och tomter, drälla på vägarna, jama och i ett och annat fall krypa in i andras hem. Jag skulle fan inte drömma om att släppa hunden och låta den drälla vind för våg...inte ens i en isolerad semesterhåla om det fanns en väg inom räckhåll...eller får i en hage...eller ungar den inte känner närheten i närheten.
Mina katter har det har det jävligt bra trots att dom är innekatter. Dom har tillgång till en balkong dom kan gå ut på och sola, får stimulans genom lek med diverse leksaker t.ex. bollar och laserpekare. Har lärt den ena katten kommandot "ligg" och dom är väldigt keliga och gillar kontakt med människor. Det finns inga symptom på att dom är olyckliga trots att dom är innekatter. Visst är det vilda djur från början, men det är ju hundar oxå. Så varför behöver inte dom springa runt fritt och härja men katter måste göra det?
Motivera gärna ditt påstående att dom MÅSTE få springa runt fritt som en trafikfara och pissa/skita i sandlådor för att vara lycklaga.
Vadå "döda tråden"? Vem är du att avgöra det? Så länge debatten är het och det inte sker överdrivna personangrepp så är det bara roligt.DÖDA TRÅDEN NU, fan vad allt ska spåra ur här
Låter man sitt husdjur springa vind för våg får man kanske räkna med att det blir skadat. Att sedan lägga någon typ av skuld på den som körde över djuret är ju bara larvigt.
Varför är det så att det är nästan uteslutande kattkräk som dräller på vägarna ?? Kan det vara så att kattägare är helt enkelt ett småkorkat släkte och skiter i vad som händer med deras fyrbenta vänner ?? Jag är nyligen hemkommen från Gotland där 2 kattskrällen hamhade under hjulen på min polares Navigator inom loppet av en jävla vecka. Både i trakten Lärbro / Kappelshamn. Needless to say ryckte vi bara på axlarna, kattkräken försökte hoppa under bilen flera gånger förut på samma sträcka men vi lyckades väja / bromsa vilket inte är en barnlek på en oupplyst lite skitväg med en jävla koloss som Navigator. Varenda kväll såg vi minst 3-4 hemkatter (välvårdade, vissa med halsband) drälla på och kring oupplysta småvägar runtom skithgålor som Slite, Hellvi och Fårösund. Även här i Sthlm är det inte helt ovanligt att jag fått skjuta luftpistol mot fanskapet som strök omkring och pissade på min uteplats. När jag så hotade ägaren att jag förgiftar skiten slutade han släppa ut kräket. Det händer att hundar springer bort...men kattägarna verkar sätta i system att släppa
ut sina meningslösa pälsvänner så att de kan dra runt och dra på sig allehanda olyckor, pissa och bajsa på andras uteplatser och tomter, drälla på vägarna, jama och i ett och annat fall krypa in i andras hem. Jag skulle fan inte drömma om att släppa hunden och låta den drälla vind för våg...inte ens i en isolerad semesterhåla om det fanns en väg inom räckhåll...eller får i en hage...eller ungar den inte känner närheten i närheten.
Såna är man väl också tvugna att ha under uppsikt, eller?Hade du haft en dotter så tror jag inte du tyckt det varit kul alls:
När vi nu ändå är inne på ämnet, om man nu mot förmodan (säger inte att jag har det, helt hypotetiskt) råkat ha popnitat fast sin katt i sliponet, hur får man på bästa sätt bort katten/popniten?
Skjuter du luftpistol på fåglarna som skiter på din bil/mc &så, ..eller trampar ihjäl igelkottarna som olovandes skiter i ditt territorium, ..eller på grannungarna som råkar trampa i din rabatt när dom hämtar en förlupen boll ?
När vi nu ändå är inne på ämnet, om man nu mot förmodan (säger inte att jag har det, helt hypotetiskt) råkat ha popnitat fast sin katt i sliponet, hur får man på bästa sätt bort katten/popniten?
Det kanske inte finns garage där han bor.Har man en bil man bryr sig om så har man det i garage precis som sin mc.
jag har inte läst hela tråden men har du provat å borra![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |