Motorcyklar far fram i vansinnes fart, Vaxholmsborna har tröttnat. (TV4 Nyheterna)

Status
Ej öppen för fler svar.

LowFlyer

#3570
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
"de får väl bygga en bana"!

Vilka de? Vill ni/vi ha en bana får vi väl se till att fixa en själva, varför skulle de/staten/kommun göra det åt oss?

Och jag tror inte heller att en eller flera motorbanor skulle lösa några somhelst problem gällande körning på gata.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
"de får väl bygga en bana"!

Vilka de? Vill ni/vi ha en bana får vi väl se till att fixa en själva, varför skulle de/staten/kommun göra det åt oss?

Därför att de (=Vaxholmsborna) har råd med det, och då slipper de buskörning utanför sitt hus.
(GixxerTina-logik)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är väl jävligt enkelt, riv upp asfalten förbi husen där problemen är som störst och anlägg grusväg.

Det är lantligt och idylligt med grusväg, ingen har dött av att behöva köra ett par kilometer grusväg med hojen.

Om sedan vägverket kunde vara så snälla att sladda den en gång i veckan så håller sig ytan bra, med lagom mycket lösgrus.
 

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati Streetfighter S
Det är väl jävligt enkelt, riv upp asfalten förbi husen där problemen är som störst och anlägg grusväg.

Det är lantligt och idylligt med grusväg, ingen har dött av att behöva köra ett par kilometer grusväg med hojen.

Om sedan vägverket kunde vara så snälla att sladda den en gång i veckan så håller sig ytan bra, med lagom mycket lösgrus.

Faktiskt, och jag tror till och med att det skulle räcka med ett par hundra meter grusväg för att lösa "problemet".
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Det tas tid på Bogan och det har det gjorts i många år, den senaste flugan är att någon nu ligger efter vägen och fotar vilket trissar förare mer till den perfekta knäskrapsbilden i hög fart.

Nyligen dog en förare på den vägen och det kommer att komma fler!

En dag kommer en oskyldig som bor/åker efter vägen komma ivägen för en hoj som inte håller farten enligt gällande hastighet där!
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Ni som kommer norrifrån behöver ju inte ens skriva i den här tråden. Ni har ju hur många mil landsväg som helst däruppe utan vare sig polis eller boende.

Jag funderar på att tjöpa ett hus 10 mil öster om Saltsjöbaden, på botten av Östersjön. Sen ska jag stå där utanför kåken och tjura nåt så in i helvete för att det är så fuktigt.

Jag har inte sett nån Sthlm:are i den här tråden som har sagt, eller fått det att låta som att vi kör som idioter på Bogan för vi har ingen bana.

Skulle det däremot finnas en schysst bana i näreheten med ok öppettider och "allmänhetens åkning" så skulle jag hellre gasa helvet där en ute i trafiken. Det säger ju sig självt.

För mig är det iaf ganska enkelt. Gillar man inte värme så bor man inte i Afrika. Gillar man inte trafik så bor man inte efter en landsväg.

Motorcyklar åker på landsväg. Gamla kärringar bor på ålderdomshem. Slutdiskuterat.

Det är ju inte fråga om att "försvara". Det är frågan om att inse att det är verkligheten vi lever i här och tyvärr så stämmer inte verkligheten överens med varken Nollvision, Lagboken eller vad tant Agdas våta dröm om harmoni vid landsvägen.

Jag är född och uppvuxen i Karlskoga. Hela min släkt (nästan) bor där, och jag åker iaf inte 23 mil "hem" bara för att gasa av mig lite, trots att jag har andra anledningar att åka dit. Så varför skulle kreti och pleti göra det?

....................................................................................................

Så du menar alltså på fullt allvar att DU efter dessa INLÄGG fått
UPPDRAGET att BESTÄMMA VEM som får SKRIVA I DEN HÄR TRÅDEN...???
Kanske också VAD som får skrivas....??

KAN inte du då RÄKNA igenom tråden och REDOVISA hur många INLÄGG som
har.....VI HAR INGEN LOKAL.....som tema, OCH varifrån i landet som den som
skrev inlägget kommer ifrån. Så får MODERATORN radera dessa.

Fram tills dess tar jag mig faktiskt friheten att kommentera inlägg i den här
och övriga trådar på SH.

KentW
 

Nicotin

Guest
Jag funderar på att tjöpa ett hus 10 mil öster om Saltsjöbaden, på botten av Östersjön. Sen ska jag stå där utanför kåken och tjura nåt så in i helvete för att det är så fuktigt.

Jag har inte sett nån Sthlm:are i den här tråden som har sagt, eller fått det att låta som att vi kör som idioter på Bogan för vi har ingen bana.

Skulle det däremot finnas en schysst bana i näreheten med ok öppettider och "allmänhetens åkning" så skulle jag hellre gasa helvet där en ute i trafiken. Det säger ju sig självt.

För mig är det iaf ganska enkelt. Gillar man inte värme så bor man inte i Afrika. Gillar man inte trafik så bor man inte efter en landsväg.

Motorcyklar åker på landsväg. Gamla kärringar bor på ålderdomshem. Slutdiskuterat.

Det är ju inte fråga om att "försvara". Det är frågan om att inse att det är verkligheten vi lever i här och tyvärr så stämmer inte verkligheten överens med varken Nollvision, Lagboken eller vad tant Agdas våta dröm om harmoni vid landsvägen.

Jag är född och uppvuxen i Karlskoga. Hela min släkt (nästan) bor där, och jag åker iaf inte 23 mil "hem" bara för att gasa av mig lite, trots att jag har andra anledningar att åka dit. Så varför skulle kreti och pleti göra det?

....................................................................................................

Så du menar alltså på fullt allvar att DU efter dessa INLÄGG fått
UPPDRAGET att BESTÄMMA VEM som får SKRIVA I DEN HÄR TRÅDEN...???
Kanske också VAD som får skrivas....??

KAN inte du då RÄKNA igenom tråden och REDOVISA hur många INLÄGG som
har.....VI HAR INGEN LOKAL.....som tema, OCH varifrån i landet som den som
skrev inlägget kommer ifrån. Så får MODERATORN radera dessa.

Fram tills dess tar jag mig faktiskt friheten att kommentera inlägg i den här
och övriga trådar på SH.

KentW

var f*n är poppcornen när man behöver dom...

tjoohoppsan..

popcorn.gif

popcorn.gif


popcorn.gif
 

Kneedrag

Guest
jag vet!! jag vet!!

Vi sporthojsåkare bör köpa hus där ute längs de kurviga vägarna. Till slut är det bara vi som bor där he he PERFEKT:yoparty :crash
 

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
Därför att de (=Vaxholmsborna) har råd med det, och då slipper de buskörning utanför sitt hus.
(GixxerTina-logik)

Men herr Salming som har råd och stod i TV och gnällde bor ju inte intill vägen.
Dags att göra en bomberrepa på Karlsuddsvägen (där Salming bor) som är en avstickare till bogan.
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Men herr Salming som har råd och stod i TV och gnällde bor ju inte intill vägen.
Dags att göra en bomberrepa på Karlsuddsvägen (där Salming bor) som är en avstickare till bogan.

Och detta gör att han inte berörs då eller...

Ok, förlåt....me bad, han har ju en j-a massa pengar och flyger ju säkert helikopter när han ska någonstans...:rolleyes:
 

Vtr Larsa

WWW.VTR.NU
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Bro
Hoj
Honda VTR 1000 WR 250
Man blir fan lite småkorkad när man har läst igenom alla trådar.
Huuh snurrar i huvvet.
Vem skulle inte va fet less på 200+dårarna som helt saknar celler.
Så dags att börja tänka om när det väl sitter en Genomfartförbjuden,eller helt plötsligt blir oljegrus på vägen.:va

Skaffa enduro o kör av er i skogen,massor med adrenalin o en snittfart på ca 20-40km. Och Förbannat kul. :yoparty :yoparty
 

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Ort
sollentuna
Hoj
suzuki
Och detta gör att han inte berörs då eller...

Ok, förlåt....me bad, han har ju en j-a massa pengar och flyger ju säkert helikopter när han ska någonstans...:rolleyes:

Han stod i TV och snackade som han hade sin ytterdör rakt ut på Bogan, om man ska resonera om man berörs eller inte så borde nån miljon personer beröras om man gasar skiten på E4an, det bor väl nån miljon i anslutning till den.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
"de får väl bygga en bana"!

Vilka de? Vill ni/vi ha en bana får vi väl se till att fixa en själva, varför skulle de/staten/kommun göra det åt oss?

Nu tar jag inte +200'arna i försvar. Men har du en aning om hår hårt det jobbas för att få en bana i närheten av Sthlm, utan att det plockas ett enda öre ur skattepåsen? Som gång på gång stöter på patrull på grund av helt vansinniga motiveringar från våra folkvalda? Ne, gör läxan först och spela bror-duktig sen :huvet Vårat nästa hopp står till Viking Motor Park utanför Enköping. Men där växer det ju lite ovanlig mossa, ihop med en skalbagge som ingen ens vet hur den ser ut, mitt ute i ingenstans så där kommer det väl inte heller bli något.

//H
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag funderar på att tjöpa ett hus 10 mil öster om Saltsjöbaden, på botten av Östersjön. Sen ska jag stå där utanför kåken och tjura nåt så in i helvete för att det är så fuktigt.

Jag har inte sett nån Sthlm:are i den här tråden som har sagt, eller fått det att låta som att vi kör som idioter på Bogan för vi har ingen bana.

Skulle det däremot finnas en schysst bana i näreheten med ok öppettider och "allmänhetens åkning" så skulle jag hellre gasa helvet där en ute i trafiken. Det säger ju sig självt.

För mig är det iaf ganska enkelt. Gillar man inte värme så bor man inte i Afrika. Gillar man inte trafik så bor man inte efter en landsväg.

Motorcyklar åker på landsväg. Gamla kärringar bor på ålderdomshem. Slutdiskuterat.

Det är ju inte fråga om att "försvara". Det är frågan om att inse att det är verkligheten vi lever i här och tyvärr så stämmer inte verkligheten överens med varken Nollvision, Lagboken eller vad tant Agdas våta dröm om harmoni vid landsvägen.

Jag är född och uppvuxen i Karlskoga. Hela min släkt (nästan) bor där, och jag åker iaf inte 23 mil "hem" bara för att gasa av mig lite, trots att jag har andra anledningar att åka dit. Så varför skulle kreti och pleti göra det?

....................................................................................................

Så du menar alltså på fullt allvar att DU efter dessa INLÄGG fått
UPPDRAGET att BESTÄMMA VEM som får SKRIVA I DEN HÄR TRÅDEN...???
Kanske också VAD som får skrivas....??

KAN inte du då RÄKNA igenom tråden och REDOVISA hur många INLÄGG som
har.....VI HAR INGEN LOKAL.....som tema, OCH varifrån i landet som den som
skrev inlägget kommer ifrån. Så får MODERATORN radera dessa.

Fram tills dess tar jag mig faktiskt friheten att kommentera inlägg i den här
och övriga trådar på SH.

KentW

Vad är det du försöker få fram? Ser du nånstans där att jag skrivit "jag kör som ett svin på Bogan för vi har ingen bana"?

Som jag skrev tidigare, folk som inte lever, bor eller upplever motorcykelåkning i eller strax kring Stockholm låter ju bara fåniga i den här tråden. Speciellt folk från norrland. Det är lite som en miljonär som fnyser åt en etiopier och undrar varför han gnäller om mat.

Att i princip ALLA stockholmare som postat i den här tråden efterfrågar en motorbana i Sthlms trakten spelar antagligen ingen som helst roll i sammanhanget eller? Det kan inte vara så att det kanske är en liten nyckel till problemet?

Och förlåt att jag använder lite ironi ibland. Jag ska genast gå och skjuta mig i ansiktet.

Ps. Om du beundrar mig så mycket så att du måste leta upp och samla på alla mina inlägg så är det bättre att du skapar en helt ny avguda-tråd. Ta den i OT-delen ;)
 
Last edited:

kawa69

Jobbar
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
mc
Som jag skrev tidigare, folk som inte lever, bor eller upplever motorcykelåkning i eller strax kring Stockholm låter ju bara fåniga i den här tråden. Speciellt folk från norrland. QUOTE]

Oj jävlar, jag tycker att det är dom som gnäller på folket som bor efter vägen som gör sig fåniga:pannkyss

Och att du sen kan skriva att alla i norrland låter fåniga,det om något är fånigt....byt väg och åk på ngt annat ställe, hur svårt kan det vara?

//MH
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top