Motorcyklar far fram i vansinnes fart, Vaxholmsborna har tröttnat. (TV4 Nyheterna)

Status
Ej öppen för fler svar.
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Hmmm Det är helt ok att kasta lite skit på varandra och sen skriver du det här.
Förlåt ironin
Om du tar det där som kasta skit så har du från början tänkt i fel banor om vad påhopp eller "kasta skit" faktiskt är för något.

Bra att du är tydlig vad som gäller Swedie:tummenupp.
Jag kommer vara likadan som Duckie mfl det är helt ok tydligen tummenupp.
Likt duckie kommer du bli bannad vid när du gör övertramp. Ditt val.

Last edited:
Jag vill också veta var gränsen går, tänk om jag blivit kränkt alldeles ovetande om det.

Jag vill också veta var gränsen går, tänk om jag blivit kränkt alldeles ovetande om det.

Är du svensk medborgare är du förmodligen kränkt för det mesta, inte för att det egentligen är så utan mest för att det ska vara så.
Att få känna sig kränkt är svenskens nya folksjukdom.

OT: Jag är inte heller förvånad över att Vaxholmsborna, oavsett ålder och mentalt handikapp, är förbannade. Jag hade varit skitförbannad om jag hade bott där trots att jag vet hur skönt det är att få lägga ner i kurvorna och gasa lite. Innan årets säsong tog jag principbeslutet att inte köra bogan eller bulten något mer, mest för att folk inte kan hålla sin linje och genar i kurvorna. Jag vill inte klota eller stryka med för att någon försenad tonåring tycker att hans universum är det ballaste!

Jag tycker också att trivselnivån på SH har sjunkit till en katasrofalt låg
nivå, jag skrev för nått år sen och föreslog att "ta bort" anonymiteten
på SH, allså alla måste i sin Profil ha sitt riktiga verifierade namn.

Många här på SH känner varann och umgås också "till vardags", men de flesta
har ingen aning om vem som döljer sig bakom ett "nick".

Skulle alla som skrivit i den här tråden suttit i ett verkligt rum och fört den här
diskusionen är jag HELT SÄKER på att tonen varit helt annorlunda.

Varför kan man inte skriva här med samma ANSVAR som om man tilltalade
personen ANSIKTE mot ANSIKTE, hövligt och på ett sätt som MAN kan stå för.

Ok...jag vet att jarongen bland de yngre fram för allt i storstäderna är lite
annorlunda mot vad vi gamlingar är vana vid, men det kanske är så att den
anonyma möjligheten på diverse internetforum gör att man även IRL uttrycker
sig både slarvigt, ohövligt, ovårdat, ogenomtänkt och respektlöst.

SWEDIE....Du har möjligheten och medlen för att "lägga ribban" på en nivå
där alla fortfarande kommer att tycka att det är ROLIGT och GIVANDE att
läsa och skriva på SH. MEN som det börjar urarta i nästan ALLA trådar så
är frågan vart det hela tar vägen.

ATT som vissa, behöva fråga VAR nivån går...visar på att HÅRDARE styrning
verkligen behövs här.

INGEN BORDE ens behöva fråga var gränsen går för vanlig HÖVLIGHET och
RESPEKT för andra!!

KentW

Last edited:
verkligen behövs här.

RESPEKT för andra!!

KentW

Nu tycker jag att du är ute och cyklar rätt friskt här. Hövlighet är nånting man bör ha initialt men kan ju lätt förbrukas, och respekt är något man förtjänar.
Och skapar man en tråd på ett forum när man inte har 100% torrt på fötterna, eller en tråd som har potential att trampa folk på fötterna så får man väl räkna med att folk höjer rösterna?

Sen kan jag hålla med om att det finns vissa här som inte gör annat än att sitta och scouta efter nån som de kan flyga direkt på halsen på medelst personangrepp och annat skit. Men pallar man inte med lite diskussion så kanske man inte ska hänga på ett forum.

"Styrning" hör hemma i forna Sovjet imo.

Sen tycker jag att det är en jädra skillnad på MC-relaterat och OT-delen på forumet. Man ser direkt vilka som inte hänger i OT-delen, de har noll förståelse för ironi.
Ta mig som exempel, jag är i 95% av fallen direkt oseriös och bör således inte tas på för stort allvar. De gånger jag faktiskt är seriös brukar det märkas.

Skulle alla som skrivit i den här tråden suttit i ett verkligt rum och fört den här

verkligen behövs här.

RESPEKT för andra!!

KentW
Jodå, självklart jag som är den som ska styra upp det isåfall. Men ärligt talat vet jag inte om att skriva ut sitt fulla namn är lösningen. Och att be nära på 40.000 att skriva sitt riktiga namn blir ju lite svårt för många att acceptera.

Problemet enligt mig är som du själv säger, att folk inte har vett och etikett nog att känna att ta lite eget ansvar att få SH att bli det man vill att det ska bli.

Problemet för min egen del som jag förklarar återkommande varje år är att om jag går på hårt, är det folk som klagar över att det är stramt och tråkigt, släpper jag för mycket, så klagar folk på att det är för mycket tjafs.

Det är helt omöjligt att göra ALLA glada.

Jag kan dock inse att jag denna tråd bör ha stängs för länge sedan innan den började handla om helt andra saker.

Allt för många medlemmar här funkar helt inte inom samma tråd. De eggar varandra till de förstört hela tråden för alla andra, utan att inse det själva. Och ibland går det inte se på första inläggen att något är på gång, utan det tar 10 inlägg av 2-3 personer att köra en tråd i botten. Problemet ytterligare är att delvis av dessa inlägg så finns det intressanta tillägg i diskussionen.
En moderator kan inte gå in och editera alla dessa inlägg heller.

verkligen behövs här.

RESPEKT för andra!!

KentW

Jag både håller med och inte håller med.

Många på forumet uppvisar ett beteende mot andra som jag kan tycka är ohövligt eller otrevligt. Det beror väl såvitt jag kan förstå på brist på respekt och förståelse för andra, brist på vett och etikett eller bara en avsaknad av taktkänsla.

Samtidigt är det ju inte Swedies ansvar att uppfostra kidsen. Man måste få tycka att någon är dum eftersom det är en åsikt och åsikter får man ha. Det som moderatorerna ska ta bort är när det börjar bli rena påhopp, förföljelser eller uppenbara kränkningar.
Om någon skriver att denne tycker att jag är dum i huvudet så gör det mig inget. Jag vet att jag har åsikter och att det finns dom som har helt andra åsikter och tycker att mina åsikter är korkade eller på annat sätt dumma.
Om denne någon dock ihärdigt jagar mig på forumet med påhopp så kommer jag väl till slut att tycka att det blir lite jobbigt och det är i det läget moderatorerna har ett ansvar.

Ansvaret för uppfostran måste ligga på föräldrarna och dom som inte kan hålla en vettig ton vid diskussion med andra har helt enkelt inte fått lära sig hur man beter respektfullt vid diskussion med andra. Men visst det faktum att man ofta är ganska anonym här på forumet gör det oerhört mycket lättare att gå till personangrepp eller påhopp eller bara ha en allmänt otrevlig ton. Skulle man inte vara anonym så är det säkert många som skulle tänka efter lite innan dom hasplar ur sig skit.

On Topic:
I just den här tråden är väl det stora problemet att det finns vissa som tycker att har man en sporthoj så måste man gasa helvete hela tiden för ingen köper ju en sporthoj för att köra lagligt och försvarar den ståndpunkten så till den grad att dom förnekar det faktum att man själv genom att vrida på gasrullen eller klämma på bromshandtaget kan reglera farten med vilken man far fram genom landskapet till någon annan än den fysikaliskt högsta möjliga.
Om samtliga höll igen vid dom utsatta ställena på exempelvis bogan skulle det inte bli så mycket gnäll i media och den här tråden skulle aldrig startat.
Personligen anser jag att håller man dubbla skyltade hastigheten på en 50 sträcka där det bor folk efter vägen är man anvarslös.

Hjälpte inte mycket

Han avsåg nog just ordet kränkt i Marcus svar.
Ett påhopp är det när den som blir utsatt för det blir kränkt och det är sådant som ska modereras bort och den som gör detta upprepade gånger varnas och senare eventuellt bannas.

Last edited:
Sen tycker jag att det är en jädra skillnad på MC-relaterat och OT-delen på forumet. Man ser direkt vilka som inte hänger i OT-delen, de har noll förståelse för ironi.
Ta mig som exempel, jag är i 95% av fallen direkt oseriös och bör således inte tas på för stort allvar. De gånger jag faktiskt är seriös brukar det märkas.

Visst är det säkert så, men det är kanske inte alltid man bör tramsa runt i rätt allvarliga trådar heller, där är det lätt att bli tolkad som århundradets spånhuvve' - kanske på helt fel premisser - det är som kanske bekant ruskigt svårt att få fram vad man menar i text (i stort sett alla läser ju det värsta mellan raderna, som du redan påpekar). :)

Ironi är en sak, men när väldigt många kör den stilen, och ofta utan finess (på helt fel ställen), för en större grupp som inte förstår det - då är det upplagt för pajkastning.

För övrigt är just den här tråden rätt allvarlig, det den handlar om - oavsett hur mycket man vill blunda för det ofrånkomliga så kommer det en dag när allt svinande samlat på sig nog många irriterade medmänniskor för att det skall bli väldigt svårt att njuta av den där härliga krokvägen.

:)

/J

Last edited:
....Problemet enligt mig är som du själv säger, att folk inte har vett och etikett nog att känna att ta lite eget ansvar att få SH att bli det man vill att det ska bli.

Det är helt omöjligt att göra ALLA glada.

Allt för många medlemmar här funkar helt inte inom samma tråd. De eggar varandra till de förstört hela tråden för alla andra, utan att inse det själva. Och ibland går det inte se på första inläggen att något är på gång, utan det tar 10 inlägg av 2-3 personer att köra en tråd i botten. Problemet ytterligare är att delvis av dessa inlägg så finns det intressanta tillägg i diskussionen.
En moderator kan inte gå in och editera alla dessa inlägg heller.

Har full förståelse för problemen, klart det blir svårt med verifierade namn, men ser också fördelarna.
Tyvärr ser jag också hur SH ser ut nu och för bara ett år sen.........och det
går utför, vilket den här tråden är ett praktexempel på. Ser också hur andra
i andra trådar börjar ha liknande åsikter om nivån.

Kanske EN åtgärd vore att direkt i inläggen som håller på att förstöra tråden
lägga en "stämpel"....låta inlägget vara kvar, men kräva av den som skrev
inlägget att tänka sig för, en sorts "varning" före "banning".
Då kan andra som skriver i tråden också se att dom måste "tänka" till före,
kommer ihåg när sonen gick på fritids så hade dom en skylt på dörren........
"KOPPLA IN HJÄRNAN INNAN DU ANVÄNDER MUNNEN".....kanske byta ut
munnen mot tangentbordet.

Är absolut inte för en så hård styrning att inte lite ironi inte får finnas....
men som sagt...om alla skrev inlägg som om dom pratade ansikte mot ansikte
med varann så tror inte jag att det behövdes så mycket mer.

KentW

Har full förståelse för problemen, klart det blir svårt med verifierade namn, men ser också fördelarna.
Tyvärr ser jag också hur SH ser ut nu och för bara ett år sen.........och det
går utför, vilket den här tråden är ett praktexempel på. Ser också hur andra
i andra trådar börjar ha liknande åsikter om nivån.

Kanske EN åtgärd vore att direkt i inläggen som håller på att förstöra tråden
lägga en "stämpel"....låta inlägget vara kvar, men kräva av den som skrev
inlägget att tänka sig för, en sorts "varning" före "banning".
Då kan andra som skriver i tråden också se att dom måste "tänka" till före,
kommer ihåg när sonen gick på fritids så hade dom en skylt på dörren........
"KOPPLA IN HJÄRNAN INNAN DU ANVÄNDER MUNNEN".....kanske byta ut
munnen mot tangentbordet.

Är absolut inte för en så hård styrning att inte lite ironi inte får finnas....
men som sagt...om alla skrev inlägg som om dom pratade ansikte mot ansikte
med varann så tror inte jag att det behövdes så mycket mer.

KentW
Du bör inse att fler är på SH än föregående år. Mindre medlemmar = mindre problem (generellt, med variationer). Det är fler på SH idag som vill göra sin åsikt hörd = fler starka åsikter.

Det är så det är.

Du bör inse att fler är på SH än föregående år. Mindre medlemmar = mindre problem (generellt, med variationer). Det är fler på SH idag som vill göra sin åsikt hörd = fler starka åsikter.

Det är så det är.

Åsikt är en sak.....du vet att det inte är det jag menar.

Kolla inlägg #80 i tråden "Är jag den enda som blivit blåst av den här killen"

Ett exempel på allt fler liknande kommentarer.

KentW

.
Han avsåg nog just ordet kränkt i Marcus svar.
Ett påhopp är det när den som blir utsatt för det blir kränkt och det är sådant som ska modereras bort och den som gör detta upprepade gånger varnas och senare eventuellt bannas.

Tack Steffo för uförligt svar! Jag var mest nyfiken eftersom jag själv blivit kränkt av Swedie i en tråd för några månder sedan.

Mig veterligen är inte "Swedie" pappa till någon av forummedlemmarna.
Banning och "förbanning" på nämnda premisser blir svårt att utöva utan att favorisera/trackasera enskilda medlemmar.
Hellre för lite än för mycket moderering.
Tål man inte att andra individer har andra åsikter än ens egna, så kan man alltid starta ett eget forum.
Behöver inte ens lansera det på internettet.
Kan sitta hemma och hålla med sig själv.
Hur kul är det?

Tack Steffo för uförligt svar! Jag var mest nyfiken eftersom jag själv blivit kränkt av Swedie i en tråd för några månder sedan.

Hur menar du då.

Skrev han något i stil med att tjejer gör sig bäst framför spisen.
Det är ju ingen kränkning, det är dagens sanning :arsele

Jag har blivit kränkt av dig oxå :såjaponken :buhu Du kan ju inte själv sitta och klämma ur dig saker o sen förvänta dig att varken jag (för att jag styr sajten) ska vara tyst o acceptera.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul