Motorcyklar far fram i vansinnes fart, Vaxholmsborna har tröttnat. (TV4 Nyheterna)

Status
Ej öppen för fler svar.
Inse att det finns folk med ironi och att det finns folk som ger sig in i diskussioner bara för att hälla bensin på eldar. Man brukar kunna känna igen dom ganska lätt om man slutar med att sitta och knipa med rektum 24/7.

Är väl det forum är till för? Debatt, åsiktsuttryck och frågeställningar (utan inbördes ordning)

Det kan nog kallas för opinion och är vad vår demokrati bygger på.
Utan den, kan vi likväl släppa allt annat.

Är väl det forum är till för? Debatt, åsiktsuttryck och frågeställningar (utan inbördes ordning)

Absolut, men jag menar dom som egentligen inte har en åsikt utan i varje tråd bara hoppar in och säger tvärtemot alla andra, för att piska upp stämningen.
Inget fel i det menar jag, bara att jag tycker det är konstigt att folk inte känner igen dom ;)

Japp självklart borde det vara så ,men om du följt den här tråden så är det mest påhopp och för lite debatt tycker jag, om hur det ska lösas (menar trådämnet) så alla blir nöjda.

Last edited:

Ah, då tänker schåå... Jaja, livet är för kort för att vara gnällig umsv (urminsynvinkel)

Japp självklart borde det vara så ,men om du följt den här tråden så är det mest påhopp och för lite debatt tycker jag, om hur det ska lösas så alla blir nöjda.

Nja ska villigt erkänna att jag följt den på omodigt avstånd.. Lösningar är sällan vare sig snabba, enkla eller utan kompromiss.. Dvs, innan det är löst har lång jälva tid gått, folk förbannade och förlorat en hel del. Det kallas politik, så i det här fallet behövs en "partipiska likt FRA-lagen" :näsblod för den här diskussionen om denna vägsträckning är ungefär som "rasa R1"-filmer i bild/film sektionen.

:)

Last edited:
Nä men jag ger samma mynt tebax bara:krama
Det krävs två för att dansa tango eller hur det nu är man säger.
"Jag gav bara igen" är väl lite barnsligt, ungefär som Bush junior sa om Irak :rolleyes: Antingen ogillar man elaka inlägg och låter bli själv eller så slutar man klaga på dem.

Det krävs två för att dansa tango eller hur det nu är man säger.
"Jag gav bara igen" är väl lite barnsligt, ungefär som Bush junior sa om Irak :rolleyes: Antingen ogillar man elaka inlägg och låter bli själv eller så slutar man klaga på dem.

Du har så rätt.
Back to topic

Nä, det är bara hoppas att det är tillåtet tills man tröttnat.
I stort så håller jag med. Jag har svårt att tänka mig att någon som köper supersport har inställningen att de ska köra enligt hastighetsbegränsningarna. Men det finns ju som redan tidigare nämnt olika grader på det hela vad det gäller riskbedömning.

Själv är jag inte den som brassar hårdast vad det gäller höga farter (kåplös), men jag kan säga att om det någon gång skulle bli övervakning som helt förhindrar hastighetsöverträdelser så säljer jag min hoj ögonaböj.

Kära ÖrebroRacers...... Eller förlåt Kära BogesunsdsRacers. kom med ner till dom banorna som finns runt i Sverige så ska vi åka hoj på riktigt. Och inte utsätta andra civila som inte vill vara med i samma lekplats som vi för i deras syn sett otrevliga upplevelser.

Hälsningar Kung Karl herre jössses massa siffror och grejer och skål på er, några prommille till vore inte fel Gustav.

kort sagt ni som fightas med tider på Bogesund: Välkomna att Fightas med oss andra banförare får vi se på riktigt hur styva ni är. Kanske värre än mig, kanske inte????.... Hur som helst Välkommna

/ Låter nyktrare än någonsin :D

I stort så håller jag med. Jag har svårt att tänka mig att någon som köper supersport har inställningen att de ska köra enligt hastighetsbegränsningarna. Men det finns ju som redan tidigare nämnt olika grader på det hela vad det gäller riskbedömning.

Själv är jag inte den som brassar hårdast vad det gäller höga farter (kåplös), men jag kan säga att om det någon gång skulle bli övervakning som helt förhindrar hastighetsöverträdelser så säljer jag min hoj ögonaböj.

Absolut sant, och själv var man inte ett dugg bättre, tror aldrig man riktigt hållt någon hastighetsgräns som varit över 50km/h (30-50 alltid). "Tyvärr" är det som man säger -Man blir visare med åren! Ja visst är det klyschigt men dock sant. När man själv sitter med villa, barn och ett liv som fylls med annat än bara hoj när det är fint väder då kommer ALLA som tycker det är super att dåna på vägarna att oroa sig över sina egna barns hälsa när dom är ute och cyklar själva och ni ser/hör bågarna blåsa förbi dom en bra bit över laglig hastighet. Så enkelt är det. Ni kommer själva förbanna alla MC åkare om dom skulle våga gasa förbi era barn.

Man ska ju faktiskt inte behöva tacka nej till ett hus vid ett annars lugnt och väldigt (verkar det) vackert landskap av rädsla för sitt eller sina barns liv.

Dom som flyttar i närheten av en bana och sedan klagar ska ju tas ut och bankas lite vett i för det problemet har vi här, folk flyttar in och sedan -OJ FAN Väsnas en motorbana?! Måste ringa Miljö och Hälsa!

Dom som inte bor eller flyttar till en motorbana utan ett fint område/landskap har faktiskt all rätt att klaga om vi anrda "förstör" deras idyll.
Tycka vad vi vill om detta men det är deras rätt inte vår.

(ps, vid en tillbakablick på tråden visar det sig att jag med många andra börjar upprepa oss...blivit så lång att vi glömt avad vi tidigare sagt? :) )

Hela grejen med att köra hoj (som representeras på SH) går ut på att köra för fort.

Med tanke på den verkliga medelhastigheten (som jag inte har den blekaste om) som mc förare kör i så är det förmodligen väldigt få olyckor jämnfört med övriga grupper.
Skulle tipa på att många ligger på 30% över hastighetsbegränsningen i princip alltid.

Detta inlägg är skrivet helt utan kunskap i ämnet eller expertis.

Sluta Vara Så Otrevliga Mot Varandra Bara För Att Ni Inte Känner Varandra!

borde du inte låsa tråden som du brukar göra? :tungan

EDIT: de va ett satans gnällande, alla borde ha insett att denna dag skulle komma med tanke på hur mycket folk som kör å hur fort de går.

har de gjort liknande inslag om Bulten ännu?

Last edited:
Hela grejen med att köra hoj (som representeras på SH) går ut på att köra för fort.

Med tanke på den verkliga medelhastigheten (som jag inte har den blekaste om) som mc förare kör i så är det förmodligen väldigt få olyckor jämnfört med övriga grupper.
Skulle tipa på att många ligger på 30% över hastighetsbegränsningen i princip alltid.

Detta inlägg är skrivet helt utan kunskap i ämnet eller expertis.

Hade du lite otur när du tänkte nu ..eller...?

KentW

Sluta Vara Så Otrevliga Mot Varandra Bara För Att Ni Inte Känner Varandra!

Jag tycker det modereras för lite här ibland ( dock vet jag att ni gör ert bästa):)
Har man inte mer att skriva än att svara på inlägg med diverse påhopp som är du puckad eller blev du tappad som barn! Det tillför inget vettigt eller har med trådens ämne att göra. Sådant ska moderaras bort tycker jag. Annars spårar det ur direkt.

Dock skriver man exempel följande.
Ditt inlägg lät tokigt bättre att höja åldern för kk. Så tillför man ju något eller hur?:tummenupp

Jag tycker det modereras för lite här ibland ( dock vet jag att ni gör ert bästa):)
Har man inte mer att skriva än att svara på inlägg med diverse påhopp som är du puckad eller blev du tappad som barn! Det tillför inget vettigt eller har med trådens ämne att göra. Sådant ska moderaras bort tycker jag. Annars spårar det ur direkt.

Dock skriver man exempel följande.
Ditt inlägg lät tokigt bättre att höja åldern för kk. Så tillför man ju något eller hur?:tummenupp
Moderatorer kan inte egentligen sitta och ta bort åsikter som bara är på gränsen av opassande. Det skulle bli för många inlägg att ta bort. SH är inte en krönika, det är underhållning. Så viss nivå "skit" måste tillåtas.

Och skulle moderatorer ta bort för mycket, skulle det hindra diskussionen oxå då folk inte skulle våga skriva i tron om att det ändå bara tas bort...

Så det är ett litet moment 22. Så jag har iaf valt att enbart ta bort väldigt tydligt spam, eller regelbrott. Gnatt som "jag tycker du är dum"-inlägg får för det mesta gå. Det är en åsikt, om än dålig, så är det en åsikt och inget direkt "påhopp". Sådant påhopp är inget som biter lagligt sett. Vem som helst får kalla den andra för dum för att ha en åsikt. Men går man runt och konstant jagar en person och kallar denne för olika saker så ja då blir det trolige reprimander.

Moderatorer kan inte egentligen sitta och ta bort åsikter som bara är på gränsen av opassande. Det skulle bli för många inlägg att ta bort. SH är inte en krönika, det är underhållning. Så viss nivå "skit" måste tillåtas.

Och skulle moderatorer ta bort för mycket, skulle det hindra diskussionen oxå då folk inte skulle våga skriva i tron om att det ändå bara tas bort...

Så det är ett litet moment 22. Så jag har iaf valt att enbart ta bort väldigt tydligt spam, eller regelbrott. Gnatt som "jag tycker du är dum"-inlägg får för det mesta gå. Det är en åsikt, om än dålig, så är det en åsikt och inget direkt "påhopp". Sådant påhopp är inget som biter lagligt sett. Vem som helst får kalla den andra för dum för att ha en åsikt. Men går man runt och konstant jagar en person och kallar denne för olika saker så ja då blir det trolige reprimander.

Bra att du är tydlig vad som gäller Swedie:tummenupp.
Jag kommer vara likadan som Duckie mfl det är helt ok tydligen tummenupp.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka