Motorcyklar far fram i vansinnes fart, Vaxholmsborna har tröttnat. (TV4 Nyheterna)

Status
Ej öppen för fler svar.
...riv upp asfalten, grusa av ett par 3-4 streckor, en mur på mitten med vändplan på båda sidor, då blir det omöjligt att köra mera där.....skyll sedan på de som inte skött sig.

Bygga en motardbana menar du alltså? Jo, men det vore kalas! :tummenupp

Det finns för få fina kurviga vägar som inte har hus och gårdar vid sidan av. När den 400:ade hojen brassar förbi på en och samma kväll, kan nog även de mest förlåtande människor tröttna. Samma problem återfinns på fler ställen, fast kanske inte med fullt så utstuderat livlig aktivitet som på Bogesundsvägen.

Har full sympati för de som bor efter Bogesundsvägen, riv upp asfalten, grusa av ett par 3-4 streckor, en mur på mitten med vändplan på båda sidor, då blir det omöjligt att köra mera där.....skyll sedan på de som inte skött sig.

Läste ett inlägg från dig senaste igår där du gasade helvete med gixxern och sen gnällde på att den läckte olja. Vart gjorde du det? På hyrd flygplats?

Jag kan med ganska stor säkerhet säga att det skulle kännas bättre för mig om jag kör 70 km/h och lyckas undvika att köra ihjäl 3-åringen, än om jag kör 170 km/h och inte klarar av att hinna bromsa/väja.

Har du någonsin åkt fortare än lagstadgad hastighet?

Idioti är inte konstant det finns olika grader på den.

Absolut! Och frågan är vilket som är mest idiotiskt. Att lägga ut hinder i eller försämra en körbana för att det finns nån % mc-förare som kör för fort och således öka risken för olyckor för ALLA förare på den vägsträckan, eller att nån gasar av sig lite på en relativt obefolkad landsväg istället för att det görs tex utanför en skola.

Att det är fel att "gasa av sig" vet vi redan, men likt förbannat kommer det alltid förekomma, så det behöver vi inte diskutera.

Läste ett inlägg från dig senaste igår där du gasade helvete med gixxern och sen gnällde på att den läckte olja. Vart gjorde du det? På hyrd flygplats?

Nope. På F16, nedlaggd flygflottilj , flygraka på 2,4 km lång. Bara att åka in och köra.

Jovisst , man måste visst känna rätt personer där också. Då funkar det.

Ja, den läckte olja...så det får jag fixa..det regnar satan idag , så jag hinner nog med det åxå.

I stort sett alla som kör hoj kör för fort ibland, kanske även skär en böj fel. Men man stångar sig inte blodig på SH för att försöka rättfärdiga det:huvet

Men vissa stångar sig blodiga för att få gnälla lite på andra som gör det :rolleyes:

I stort sett alla som kör hoj kör för fort ibland, kanske även skär en böj fel. Men man stångar sig inte blodig på SH för att försöka rättfärdiga det:huvet

Jo där har du en poäng, men det är mycket enklare att argumentera när man har rätt.

Jag som åker ganska frekvent på Bogan tycker att dom flesta håller igen vid Slottet och Ellboda vilket är dom enda ställena det bor folk, men sen är det nog mera företeelsen av mer eller mindre helt öppna avgassystem som stör mer...
Jag kör på mitt sätt, har du klagomål, ta dom för någon som bryr sig...:D

Fredrik:tummenupp

självklart kör dom flesta för fort ibland men skillnaden är var, hur, när och om man rättfärdigar ett fel med "skit i det du", "jag kör hur jag vill, var jag vill, när jag vill" o sen bitchar om folk runtomkring blir förbannade.
Sen om snuten har invändningar ska man dra därifrån o köra ännu värre, skryta lite på sporthoj o känna sig ball.
Tycker man att man kan bryta mot regler hur som helst bara för att man känner för det ska man ju egentligen inte gnälla när nån liten tjuv skiter i lagar o regler o snor ens hoj, det gäller mig med.

personligen skulle jag tycka att det kändes BÄTTRE om jag körde på nån i 70 o veta att det var en olycka än om jag visste att det berodde på en meningslös buskörning.

Var ute på muskö med jobbet i våras o åkte på en riktigt krokig väg, vet inte vad den hette (73?) men fin o slät var den o typ inte mer än 100 meter raka på dom flesta ställena, skulle inte ens behöva köra särskilt fort för att det ska kännas krokigt, inte nån särskild trafik heller.. kanske ett alternativ till dom andra.

Har du någonsin åkt fortare än lagstadgad hastighet?
Det här måste vara det absolut sämsta motargumentet man kan komma på när man ska försvara sin egna körning. Trots detta används det hela tiden.

Ja, jag kör givetvis sporthoj för att alltid hålla lagstadgad hastighet och för den glädje det skänker mig att kunna vinka glatt till alla min medtrafikanter. Jag har heller aldrig gått mot röd gubbe och har absolut inga planer på att göra det. Så var det utrett.

Om vi återgår till sakfrågan så menar jag att det är skillnad på att köra snabbt och på att köra omdömeslöst. Det verkar finnas ställen på den här sträckan som är mer lämpade för att köra fort och de som är mindre lämpade. Jag tror knappast att den här situationen hade uppstått om lite fler hade sansat sig på vissa ställen och försökt tänka efter var det skulle vara lämpligt att visa lite respekt.

Hade samma diskussion funnits om någon väg här i trakterna hade jag ärligt talat skämts en aning för att köra där mer och definitivt tänkt efter lite vad jag kunde göra för att inte medverka till att göra de boende än mer uppretade.

Var inte ironisk utan det var mer en :7peta. Du är en person som vill vara i centum och ha en massa uppmärksamhet. Detta var bara ett av sätten att få det. Jag tänker inte beröva dig din sorg eller din rätt att sörja...

Men det var många som sörjde men få som stod och snorade mitt i gatan så folk stannade.

är du fan dum på riktigt eller.. vem fan är du att ge pekpinnar på hur mike ska sörja sin kompis. om han vill stå och sörja där han kompis dog och börjar gråta när han står där, så är det väll för fan inget som du ska ha några åsikter om ..

nä ta och kamma dig själv för fan. folk har försökt utnämna dummaste inläggen i denna tråden. men du tar fan priset som mest puckad medlem och med mest puckat inlägg.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka