Motorcyklar far fram i vansinnes fart, Vaxholmsborna har tröttnat. (TV4 Nyheterna)

Status
Ej öppen för fler svar.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Du får väl fråga Duckie, eftersom det var hennes inlägg jag citerade.


Så, så länge som jag citerar/quotar någon så behöver jag inte själv ta ansvar för vad jag skriver eller hur menar du?

DU skriver "Men herr Salming som har råd .." och det har ju knappast Duckie något med att göra, eller? vad vet jag. Han kanske står bakom och säger vad du ska skriva annars får du nog själv stå för det..
 

useless

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2008
Ort
norr om norr
Hoj
ja du
Ojojoj va alla ska var viktiga o låta så bra och snacka moral,alla vet att ni kommer köra som svin där så fort ni kommer till denna väg direkt.

Typiskt dubbelmoral och moraltugg i sann sporthojs anda.

Varför kör ni sporthoj om alla här håller hastighetsgränserna hela tiden går ni i kyrkan också?? med tanke på att ni predikar så bra.

Använd hojjen till de den är till för kör ordentligt.

Jag börjar tidtagning till första nördiga mothugg eller banning av moral Swedie:yoparty
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det här är lika fascinerande som vanligt. :D

1. Vill vi fortsätta kunna köra lite för fort på våra sporthojar så lär vi börja visa hänsyn, sakta ned runt bebyggelse, fotgängare och annat löst folk.
Det är jäkligt enkelt - vi är i minoritet och bedriver en verksamhet som inte alls lirar med rådande miljöhysteri som lök på laxen...

Det handlar om att växa upp och visa hänsyn/respekt mot din medmänniska, inte om dubbelmoral och "ni gasar satan ni med, moralkärringar" för visst gasar även jag, men jag är jävligt noga med att visa respekt där det krävs.

2. Alla kör vi nog för fort till mans, det gör de flesta bilisterna med - med en skillnad, det är få bilar som kommer upp i 200 på 70-vägarna...
Faktum är att de flesta av oss åker omkring med prestanda likvärdigt, eller vassare än 10-sekunders strippbilar...det är inte alltför många sådana man ser ute på bogan va?
Folks uppfattning om en rask runda på en 70-väg blir lätt skruvad med sådana resurser, man flyttar gränser.

3. Att jämföra ett boende längs med en motorväg med bogan, och då på det sättet ursäkta att en del vill fortsätta att kunna åka i fri fart haltar - flyttar jag in med E18 som närmaste granne vet jag att det kommer bullra och gör ett val, flyttar jag ut till Vaxholm längs en 70-sträcka så köper jag inte att det kommer en båge i >200 regelbundet så fort solen skiner...

4. Salming skall ha all heder för att våga stå upp som kändis, och göra det på ett vuxet, lugnt och sansat sätt - ingen kan säga att han har fel i det han säger.

5. Jag har redan varit inne på det, väx upp och öppna ögonen, varenda gång vi får någon att reagera negativt på våran körning är vi ett steg närmare kraftig minskade möjligheter att göra det vi älskar - att köra motorcykel. :)

/J
 
Last edited:

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
haha, häromveckan va det en som stog med en kvast utmed ellaboda, jag hade faktiskt precis bromsat ner till runt 50 just innan jag kom dit och han försökte gömma kvasten och vinkade en hälsning. det vi inte börje salming iofs.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Du får väl fråga Duckie, eftersom det var hennes inlägg jag citerade.


Det är smartisen "GixxerTina" som anser att Salming och Vaxholmsborna bör bygga en bana åt "oss" därför att de har råd.

Ojojoj va alla ska var viktiga o låta så bra och snacka moral,alla vet att ni kommer köra som svin där så fort ni kommer till denna väg direkt.

Typiskt dubbelmoral och moraltugg i sann sporthojs anda.

Varför kör ni sporthoj om alla här håller hastighetsgränserna hela tiden går ni i kyrkan också?? med tanke på att ni predikar så bra.

Använd hojjen till de den är till för kör ordentligt.

Jag börjar tidtagning till första nördiga mothugg eller banning av moral Swedie:yoparty

Du gör verkligen skäl för ditt namn.
 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
haha, häromveckan va det en som stog med en kvast utmed ellaboda, jag hade faktiskt precis bromsat ner till runt 50 just innan jag kom dit och han försökte gömma kvasten och vinkade en hälsning. det vi inte börje salming iofs.

Hon kanske använde kvasten för att sopa "banan" fri från grus inför sin egen rekordrunda :tummenupp :yoparty

Det är smartisen "GixxerTina" som anser att Salming och Vaxholmsborna bör bygga en bana åt "oss" därför att de har råd.

Och om Kidsen bråkar utanför kåken hans kan han gott bygga en ungdomsgård. :mad:
 
Last edited:

Dickhead

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
stan
Hoj
jävligt snabb hynda
d1ce skrev:
Bana eller inte bana, såhär lär det alltid köras oavsett.
Precis. Sen kan ju folk sitta i den här tråden och knipa med rektum, slå sig för bröstet och vara hur griniga de vill, inte mycket lär ändra sig.

Så med andra ord håller du med alla som säger att en bana i Sthlms-trakten inte kommer förändra någonting med avseende på buskörning på vägar som Bulten eller Bogesund? Problemet är alltså att sporthojsåkare inte kan ändra sig?

Skönt att vi fick det utrett...
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Så med andra ord håller du med alla som säger att en bana i Sthlms-trakten inte kommer förändra någonting med avseende på buskörning på vägar som Bulten eller Bogesund? Problemet är alltså att sporthojsåkare inte kan ändra sig?

Skönt att vi fick det utrett...

Herr kewkhuvud, varför detta spydiga avslut?

Nej, jag tror inte att det kommer bli en märkbar skillnad. Det är inte samma sak att köra på bana som på landsväg. Dessutom är det ur mitt perspektiv en halv organisation för att det ska bli ett nöje att köra bana, tider att passa, utrustning osv som du inte behöver vid vanligt Svensson-åka på din lokala asfaltsplätt.

Jag är inte allsmäktig, det är bara min åsikt och vad jag känner inför alternativen. Men ser man till en stad som Linköping där du har 2 st helt ok banor inom ett stenkast så tror jag fortfarande att det är vardagsmat med buskörning på allmän väg i samma utsträckning som Stockholmsområdet om man tar hänsyn till antalet aktiva.
 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Kan bekräfta att närhet till bana knappast får ner buset.

Är lyckligt lottad (läs: bosatt mig på vettig plats :) ) och har två banor (Knutstorp och Sturup) inom 4 mil, försöker köra där så mycket tid och ekonomi tillåter.

Dock är banorna ofta fullbokade, när man väl får tid är det ofta dyrt (>1000 spänn för heldag, 1500-1800 om du ska köra med SMC) och ligger, speciellt för Knutstorp, oftast på vardagar då chefen vill att man jobbar (iof kan jag tack och lov ofta flexa ut). Verkar inte som folk som kör mycket kör så jäkla mycket lugnare även om en del som blir bitna helt slutar köra och istället helt ägnar sig åt att tävla.

Edit: Verkar som folk tror att får man bara en bana så är det bara att köra dit när vädret verkar schysst, betala nån hundring och lägga några snabba varv, vilket alltså inte är fallet här, boka flera veckor i förväg (SMC månader), pynta en tusing (20 öl på krogen!! :mad: ) och hoppas på bra väder är närmare sanningen.
 
Last edited:

Kneedrag

Guest
Kan bekräfta att närhet till bana knappast får ner buset.

Är lyckligt lottad (läs: bosatt mig på vettig plats :) ) och har två banor (Knutstorp och Sturup) inom 4 mil, försöker köra där så mycket tid och ekonomi tillåter.

Dock är banorna ofta fullbokade, när man väl får tid är det ofta dyrt (>1000 spänn för heldag, 1500-1800 om du ska köra med SMC) och ligger, speciellt för Knutstorp, oftast på vardagar då chefen vill att man jobbar (iof kan jag tack och lov ofta flexa ut). Verkar inte som folk som kör mycket kör så jäkla mycket lugnare även om en del som blir bitna helt slutar köra och istället helt ägnar sig åt att tävla.

Edit: Verkar som folk tror att får man bara en bana så är det bara att köra dit när vädret verkar schysst, betala nån hundring och lägga några snabba varv, vilket alltså inte är fallet här, boka flera veckor i förväg (SMC månader), pynta en tusing (20 öl på krogen!! :mad: ) och hoppas på bra väder är närmare sanningen.


Duckie tycker 1000 spänn är lite för en bandag!?
Hon måste ha gott om pengar . Hon har ju en RD350 också wow liksom
 

Nicotin

Guest
Kan bekräfta att närhet till bana knappast får ner buset.

Är lyckligt lottad (läs: bosatt mig på vettig plats :) ) och har två banor (Knutstorp och Sturup) inom 4 mil, försöker köra där så mycket tid och ekonomi tillåter.

Dock är banorna ofta fullbokade, när man väl får tid är det ofta dyrt (>1000 spänn för heldag, 1500-1800 om du ska köra med SMC) och ligger, speciellt för Knutstorp, oftast på vardagar då chefen vill att man jobbar (iof kan jag tack och lov ofta flexa ut). Verkar inte som folk som kör mycket kör så jäkla mycket lugnare även om en del som blir bitna helt slutar köra och istället helt ägnar sig åt att tävla.

Edit: Verkar som folk tror att får man bara en bana så är det bara att köra dit när vädret verkar schysst, betala nån hundring och lägga några snabba varv, vilket alltså inte är fallet här, boka flera veckor i förväg (SMC månader), pynta en tusing (20 öl på krogen!! :mad: ) och hoppas på bra väder är närmare sanningen.



:tummenupp :fakta :klappar :klappar
 

LowFlyer

#3570
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Nu tar jag inte +200'arna i försvar. Men har du en aning om hår hårt det jobbas för att få en bana i närheten av Sthlm, utan att det plockas ett enda öre ur skattepåsen? Som gång på gång stöter på patrull på grund av helt vansinniga motiveringar från våra folkvalda? Ne, gör läxan först och spela bror-duktig sen :huvet Vårat nästa hopp står till Viking Motor Park utanför Enköping. Men där växer det ju lite ovanlig mossa, ihop med en skalbagge som ingen ens vet hur den ser ut, mitt ute i ingenstans så där kommer det väl inte heller bli något.

//H

Viking motorpark har jag hängt med i utvecklingen sedan de startade och skulle bygga utanför Hallstammar men stupade i sista minuten för att någon markägare sade nej, tills i dag, och hoppas verkligen att projektet kan komma i hamn nu. Det jag menar är att någon kommersiellt måste ta tag i banbyggandet för att det skall bli något, såsom i Enköping, och att inte ha falska förhoppningar om att "de" (stat/kommun) skall fixa det åt en.

Vilka mer är det som jobbar hårt för en motorbana nära stockholm, nu blev jag nyfiken, upplys mig?
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Japp nu är jag inskränkt för att jag talar om för er hur/var ni ska köra, men jag antar att det inte är samma sak när ni talar om för oss hur/var vi ska köra...
Känns inte som att jag nånsin har uppmanat nån att grisköra på Bogan. Nånstans. Någonsin.
JAG tar inte ansvar för resten av Sthlms motorcykelburna medborgare, det kanske ni oxå begriper, jag kör faktiskt inte ens på Bogan. Däremot så begriper jag problematiken, och ni kan skriva här "sakta ner" etc tills fingrarna blöder, det kommer fortfarande inte ändra ett skit.

Men å andra sidan är jag inte förvånad över att det gnälls så in i helvete på allt som rör sig i det här landet, det är ju bara att titta i den här tråden så ser man ju att folk fullständigt exploderar i skurar av moralkakor och kärring-gnäll.

Personligen skulle jag flytta om jag upptäckte att jag bodde bredvid en hårt trafikerad väg och inte gillade läget. Eller rättare sagt, jag skulle aldrig ha flyttat in till att börja med.

Som anekdot kan jag berätta att jag hade en lägenhet 10 meter ifrån E18 en gång med bara en buske emellan. Det dånade förbi långtradare ungefär var 3:e minut 24/7. Klagade jag? Nej. Flyttade jag när jag tröttnade? Ja.
Var man ska köra har jag inte sagt något om och inte heller har jag sett dig säga något om det, men att sänkt hastighet skulle lösa problemen med boende längs vägarna kan vi nog enas om? Även om det nu skulle vara en utopi.

Att många trafikanter på en liten yta ger trängsel, och för motorcyklister dåligt med bra vägar, behöver man inte vara någon Einstein för att räkna ut. Att motorcyklisterna samlas på de få bra vägar som finns är självklart, och även att tokkörandet gör det. Men du fick det att låta som att det var ok att tokköra på dessa få bra vägar just av denna anledning.

Jag hoppas att det kommer till en lösning på problemet som gör att ni kan behålla dessa vägar. En gissning är att det blir någon form av väghinder. Men om jag har förstått de boende rätt så gäller problemet hela vägsträckan, inte bara de delar som går förbi bebyggelsen. Och jag har även hört många motorcyklister här på forumet som mer eller mindre är rädda för att åka ut på dessa vägar då risken för att möta någon på fel sida vägen är stor. Så risken är att de hittar på något som mer eller mindre förstör hela sträckan.

Problemet är att om man lämnar öppet för de normala motorcyklisterna att köra aktivt så lämnas det en lucka åt tokkörarna, och blockar man för tokkörarna så blockar man även för de normala.

Som sagt, hoppas att problemet löses på ett sådant sätt att ni får behålla vägarna.
 

Kneedrag

Guest
Va?

Håll dig till ämnet om du ska ordbajsa. Ämnet är varken menscyklar, mina motorcyklar eller min ekonomi.

Det var du som tog upp det själv.
Citat Duckie "Klipp dig och skaffa ett jobb så kan du finansiera din egna hobby"


Öhh håll dig till ämnet själv du gnäller mest bara hela tiden på vad folk skriver.
Du saknar noll kreativitet och fantasi. Du om någon har gjort de mest korkade inläggen här i tråden

Citat Duckie "Trots ändringen av inlägget tycker jag det kvalar in som god tvåa efter CBR Jimmys inlägg tidigare i tråden, avseende "mest korkade inlägg".

Citat Duckie "Klipp dig och skaffa ett jobb så kan du finansiera din egna hobby"

Citat Duckie Därför att de (=Vaxholmsborna) har råd med det, och då slipper de buskörning utanför sitt hus.
(GixxerTina-logik)

Nej det var inte exakt så jag skrev
jag skrev så här.

Fan vad folk gnäller på allt och alla, gör något kreativt istället.

Vaxholms borna kanske kan/vill sponsra en bana (om de vet att det skulle minska den aktiva körningen som sker där just nu) (de har ju pengar)än att gnälla i TV , Faktum är vi vill bara utöva våran hobby och så länge det finns för lite banor samt det är långt och dyrt att åka till dem. Så kommer jag
att köra aktivt när det kommer goa fina kurver dock är 50 -30 skyltar heligt + där det är massor av hus så slår jag av på gasen.

Och nu kommer någon skriva att det "Funkar inte bla bla bla" Fine
det skulle iallafall funka fint med mig.
Finns ju tennisplaner och fotbollsplaner hur många som helst varför så lite motorbanor?

Ja ja mitt inlägg är också korkat. Dock kvarstår ju problemet att det körs jävel på många kurviga vägar. (så kom på en lösning istället för att gnälla Duckie. Höja ålder för KK kanske??? Men det kunde du inte tänka ut själv. jag tycker synd om dig du saknar helt kreativetet)

Lösningen blir att de vv bygger 50 st väg-gupp, räfflar upp vägbanan eller låter den förfalla så den blir snorhal på sommaren då tjäran kommer fram. Och inte ett skit kommer göras åt att vi har en hobby som växer med fler o fler SH -hojåkare varje säsong.
Och sen kan sporthojsåakre i stockholm hoppas att det byggs en bana som ligger nära där adrenalinjunkis kan få sin dos nästan varje dag.

Det vore inte den bästa lösningen men bättre än inget alls.
just my 2 cents
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top