Smagatusk
Guest
Fyller på lite. Gillar man köra på bana så bosätter man väl sig inte där det inte finns någon.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fyller på lite. Gillar man köra på bana så bosätter man väl sig inte där det inte finns någon.
En bana i stockholmsregionen skulle säkert bli välbesökt, det tvivlar nog ingen på.Om Stockholmskommun skulle gå in med pengar till Viking park och se till att den banan blir klar så snart som möjligt tror jag att många av oss hojåkare skulle välja att köra av sig på banan.
Men här säger du att det alltid kommer att finnas de som idiotkör på gata oavsett om det finns någon bana eller ej, och att det är de som oftast kör ihjäl sig.Sen kommer det alltid att finnas de som kör efter vägen och som kör för fort, som kör rent ut sagt farligt för andra och sig själva. Tyvärr är det oftast dem som hamnar i graven alldeles för tidigt. Men det kommer vi aldrig att komma ifrån.
Varför då, om idiotpiloterna ändå kommer att köra på gatan?Däremot tror jag att vi kommer få ner antalet olyckor (vilket är det enda vv bryr sig om) väsentligt om det fanns en bana att köra på i närheten.
absolut dom boende kommer bli överlyckliga, men dom som bor på nästa favoritväg där man kommer köra istället...ska man förbjuda där också då osv osv
Vad duktig du är Duckietoppenkreativ
![]()
![]()
Duckies inlägg kvalar in på mest meningslösa inlägget i tråden GRAttis.
Men nu får du väl ge dig, karljävel! De ska fan inte behöva leva som antiloper på en savann för att slippa bli överkörda av en mc-förare i 200 blås på 70-sträcka. Vad fan är det med er som försvarar så´nt här?!
Problemet är att det inte finns en bana att köra på i närheten av Stockholm eller varför inte i Stockholm.
Dagen efter Jockes olycka så står jag där och gråter....
Sen får du fanimig ta å kamma till dig. Ska du drälla runt å grina så kan du gå undan där ingen ser dig istället för att stå där som en fjortis å söka uppmärksamhet.
Allt skulle lösa sig om det fanns en lokal som jag kunde gå till och slå in skallen på folk. Om det bara fanns en boxningslokal skulle mycket färre våldsbrott begås, för då skulle de flesta som ville slåss ha någonstans att gå när lusten föll på. Jag tycker det är korkat att det inte finns någon statligt finansierad fight club där jag bor.Tänkte gå ut på stan ikväll och slå in huvudet på lite folk. Finns ju ingen boxningsklubb där jag bor så vad förväntar dom sig att jag ska göra??? De som är på stan borde ju fan inte vara där om de inte vill boxas! Det fattar dom väl att jag kommer nita dom eftersom det inte finns någon lokal!!!!?
Problemet är att det inte finns en bana att köra på i närheten av Stockholm eller varför inte i Stockholm. Om Stockholmskommun skulle gå in med pengar till Viking park och se till att den banan blir klar så snart som möjligt tror jag att många av oss hojåkare skulle välja att köra av sig på banan.
...
känns liksom om att man flyttar till arlanda och sen klagar på att flyget lever om..
bogan vad jag läst varit en hojväg sen 60 talet och alla har klagat sedan dess..
...
..........
Mina ideer är crazy men jag skriver MEN man måste prova och om det inte fungerar så provar man nästa ide.
Har du siffror på det ?
Jag tycker att alla skjutbanor ligger för långt bort och att de är för dyra, därför skjuter jag i stadens parker.![]()
Som sagt det är svårt att få igång en kreativ diskussion här utan att det blir personliga påhopp eller förlöjliganden.
Over and out.
Fast fortfarande inget man bara kan glida in å dra av 15 skott på å dra vidare. Som många tror att bankörning funkar.Nähä det ligger flera skjutbanor i Stockholm, både utomhus och inomhusbanor
The target bra priser har de också
men som sagt inte en enda bana i sthlm.
Det är miljöpartisternas fel
Vore inte så svårt att få svart på vitt hur det förhåller sig runt:
- Linköping....
- Karlskoga...
- Sundsvall...
- Härnösand...
- Anderstorp...
- Runt banorna i skåne....
Tyvärr är det inte samma kategori hojåkare som satsar på att åka bana och
som skiter i andra på allmän väg.
Ni har inte så långt att det stör om ni vill åka på bana........
Rätta mig om jag har fel......
Men LMS har väl kvällsträningar för sina medlemmar.....?
Även klubben i Karlskoga...eller...?
NRS har kvällsträning för sina medlemmar varje(nästan) Tisdag kväll
mellan 18,00 - 22,00.
MEN man måste satsa lite själv....Bli medlem, ta licenskurs och åka dit!
Stockholm - Linköping 195km
Stockholm - Karlskoga 234km
Vi är idag rätt många som åker från Bollnäs till Motorparken i Härnösand
på dessa kvällsträningar, dessutom ordnas det många bandagar under sommaren.
Bollnäs - Härnösand 212km
Men som vanligt så ..................
"" Vi har ju ingen lokal.....""
KentW
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti