Nicotin
Guest
är ju liksom inte så svårt att slå av vid dom 2 st 50 sträckor som finns på bogan så skulle det lugna ner sig rejält..dom sträckorna är ju ändå bara raksträcka mer el mindre..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skulle tippa på att pålisen är jävligt medvetna om det. Därför lyser de med sin frånvaro på bulten och bogan. För köras gris kommer det göra oavsett, och då är det bättre att ha det där ute än inne i stan, utanför dagis etc.
Det är lätt att se mc-åkare som ett kollektiv och behandla oss därefter, men vi är inte ett kollektiv så behandlingarna fungerar inte. Jag skiter väl i vart resten av Sthlms hojförare kör nånstans, jag åker väl där jag tycker om att åka? Skulle de ställa ut patrull på bulten varenda dag så åker jag väl nån annanstans, och troligen resten av hoj-sthlm oxå. Vad ska man göra? Stänga av attraktiva landsvägar för trafik nationellt?
Skulle det däremot finnas en schysst bana i näreheten med ok öppettider och "allmänhetens åkning" så skulle jag hellre gasa helvet där en ute i trafiken. Det säger ju sig självt.
Jag kan inte komma på någon större stad i hela världen med en roadracingbana 1-3 mil från centrum och aktiv varje dag i veckan... av förklarliga skäl.För vad jag vet har man inte provat i någon större stad i Sverige med en bana 10-30 km bort och kvällskörning för 200-300 kr varje dag.
..tyckte inte folk uttalade sig speciellt konstigt...
Nej.
De unga killarna och tjejerna med tävlingslust och omdöme söker sig till klubbar och tävlings-/träningstillfällen. Idioterna utgörs av (bl.a.) de unga killarna och tjejerna med tävlingslust och obefintligt omdöme.
Du kan inte försvara alla som beter sig idiotiskt bara för att de råkar äga en motorcykel.
Jag kan inte komma på någon större stad i hela världen med en roadracingbana 1-3 mil från centrum och aktiv varje dag i veckan... av förklarliga skäl.![]()
Jag kan inte komma på någon större stad i hela världen med en roadracingbana 1-3 mil från centrum och aktiv varje dag i veckan... av förklarliga skäl.![]()
Hoppas det blir något positivt av detta och politikerna förstår att mer banor behövs.
/Danne
Jag hade hållit med dig om du sagt att gillar man inte motortävlingar så bor man inte vid en bana. Men det är rätt stor skillnad mellan trafik i ungefär skyltad hastighet och informella rookierace med tidtagning, filmning och fotografer i innerkurvorna. Ju.Gillar man inte trafik så bor man inte efter en landsväg.
beror på vad man menar med centrum men när jag jobbade i Los angeles så hade laguna seca öppet för allmänheten på kvällarna..men detta var ju ngr år sedan men ett lyckat koncept för dom som bodde i närheten..![]()
Vilket är ett stort och konkret problem för motorsporten, och ett marginellt problem ifråga om olycksstatistik och boendestörningar hävdar jag fortfarande.Problemet är ju att vi inte har en enda bana i Stockholmsregionen.
OT har du åkt på Laguna Seca . Fy*** vad collt om du gjorde det. Jag är inte avis alls host host![]()
Jag hade hållit med dig om du sagt att gillar man inte motortävlingar så bor man inte vid en bana. Men det är rätt stor skillnad mellan trafik i ungefär skyltad hastighet och informella rookierace med tidtagning, filmning och fotografer i innerkurvorna. Ju.
Vilket är ett stort och konkret problem för motorsporten, och ett marginellt problem ifråga om olycksstatistik och boendestörningar hävdar jag fortfarande.
Jag bor i en region där det finns jämförelsevis gott om motorbanor, och såvitt jag vet sker ungefär lika många olyckor per hoj i trafik i den här änden av landet som i stockholmsregionen.Har du siffror på det ?
Titta extra noga? Är det 100m fri sikt och en hoj kommer i 180 tar det den 2s från att du kan se den tills den är framme vid dig! Titta höger - ingen hoj, titta vänster - ingen hoj, släppa kopplsmack, hoj i högra sidodörrn.Det här handlar inte om risker för det förstår inte hockykillen något om – istället handlar det om tillgänglighet till vägen, t ex att man vill slippa titta extra noga innan man korsar vägen eller att barn ska kunna spela landhocky i större utsträckning – men det skulle troligen inte TV4 vara det minsta intresserade av att ta upp.
Ska de då vara okej att använda vägar som bogesundsvägen för att gasa av sig på?Problemet är ju att vi inte har en enda bana i Stockholmsregionen.
Motorcyklar åker på landsväg. Gamla kärringar bor på ålderdomshem. Slutdiskuterat.![]()
Titta extra noga? Är det 100m fri sikt och en hoj kommer i 180 tar det den 2s från att du kan se den tills den är framme vid dig! Titta höger - ingen hoj, titta vänster - ingen hoj, släppa kopplsmack, hoj i högra sidodörrn.
Håller den 72 så har du 5 sek på sig, i 54 så har du 6,6 sek på dig, ca...
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |