Motorcyklar far fram i vansinnes fart, Vaxholmsborna har tröttnat. (TV4 Nyheterna)

Status
Ej öppen för fler svar.
Inte ett dugg förvånande.

Hojåkare på somliga vägsträckor ligger formligen på sina bara knän med vädjande ögon och ber, önskar, bönar och tigger om exakt den här typen av uppmärksamhet.

"Vi har ju ingen lokaaal..."

Hoppas de inser att en bana i sthlmsområdet kanske inte är så dumt. Fanns det en bana så skulle iaf jag köra betydligt mindre på vägarna och gasa mindre de gånger man kör på gatan.

Hoppas de inser att en bana i sthlmsområdet kanske inte är så dumt. Fanns det en bana så skulle iaf jag köra betydligt mindre på vägarna och gasa mindre de gånger man kör på gatan.

Lägger en repris på ett lysande inlägg!

"Vi har ju ingen lokaaal..."

Det finns en grymt fin alternativ Bogensundsväg på grus annars precis intill.
Fina kurvor. Bra sikt och få hus.

Man kör av till höger lite innan generatorkurvan och kommer ut igen på bogan borta vid golfbanan.

Fast sporthojar tål nog inte damm.......:D

har testat den vägen flera gånger, det går :)

Är väl knappast någon nyhet att folk kör som fan på Bogesundsvägen. Redan när jag tog bilkort -92 så hade Bogesundsvägen använts i många år som "bana" De boende klagade redan då framåt slutet på somrarna men när hösten kom så glömdes allt bort och så började det om på våren igen.

Skulle det bli fartgupp eller likande så kommer "problemet" inte försvinna, det kommer bara att flyttas någonstans.

En bana lite närmare än Gelleråsen eller Linköping skulle hjälpa en del men knappast allt, det finns de som tycker det är mycket roligare att bränna runt på vanliga vägar. Sen kommer det såna där bra inlägg från folk som inte ens bor i närheten av Sthlm som berättar för oss hur "smarta" vi är som kör som vi gör.

Jag tror inte det körs värre runt Sthlm än något annat ställe i Sverige, här finns det bara fler hojåkare på mindre yta vilket gör att det märks mer.

dumt av dem att bygga sina hus vid banan tycker då ju jag:D

trafik = konbana..... kör så de ryker...

ha ha crash rider mode off...

man ska väl försöka hålla farten.. men inte så lätt... kul att gasa... det vet alla...

kan väl förstå de boende till vis del... olyckor inträffar... så e det bara...tyvärr.. nåt vi aldrig kommer ifrån...

Om alla hade haft en hjärna så hade folk förstått att man saktar ner där det finns andra människor. Då skulle mc-åkare inte vara så hatade av allmänheten som vi är idag.
Ja jag kör också för fort men jag väljer mina ställen.
Saktar ner där det är bebyggt.
Håller jävligt noga koll på sidovägar om det kommer ut en bil.
Och till alla er som kör på fel sida i skymda kurvor:dummer - Klarar ni inte av att hålla er på eran sida så sakta för fan ner till en hastighet ni klarar av eller kör på bana, där får ni körapå fel sida:tungan
Och varför är det så många som gasar fullt på rakorna?? det är väl kurvorna som är roliga:va Och då kommer ni kanske inte upp i sådana hastigheter så allmänheten klagar.

Kör med förnuft och var rädda om både er och andra i trafiken.
Mvh Bananen

Jag funderar på att tjöpa ett hus 10 mil öster om Saltsjöbaden, på botten av Östersjön. Sen ska jag stå där utanför kåken och tjura nåt så in i helvete för att det är så fuktigt. :mattias :mad:

Tycker Börje kan hjälpa till att finansera en racebana i stockholm han lär ju ha råd annars kan han bara knipa k..t och jag lär ju inte köpa hans kallingar längre!

VAD folk är empatilösa, är ju bättre du kniper k..t istället anser jag!Tror inte du såg allt i reportaget?? VAD skulle du tycka om "Kändiseliten" skulle köra racerfart med sina bilar i och runt ikring Åkersberga? Empati, empati.. empati..måste folk kräkas över andra så fort de har en vettig åsikt?

Salming förklarade problemet, han hade inget mot hojåkare eller om de kör i 200 och kör ihjäl sig på den vägen,....Problemet är att folk riskeras sina liv för att gå över vägen ens, cyklister på vägen , föräldrar ute med barnvagnar etc etc. Detta håller jag FULLKOMLIGT med salming, han har ju helt rätt, den som påstår annat, och skall inte köpa hans kallingar och att han har pengar och kan bygga motorbana, och allt möjligt annat tjafs, är ju bara patetiska. Detta ÄR fördjävligt mot dem som bor där! Så här blir det när folk "gasar" på fel ställen och glömmer hjärnan hemma.

Last edited:
Jag funderar på att tjöpa ett hus 10 mil öster om Saltsjöbaden, på botten av Östersjön. Sen ska jag stå där utanför kåken och tjura nåt så in i helvete för att det är så fuktigt. :mattias :mad:

Inte så relevant kanske. De har väl inte köpt kåken bredvid gelleråsens depå direkt, utan längs en landsväg med 70-skyltning.

Fullständigt hänsynslöst att köra som svin där. Har själv kört vägen och förvånades av hur oavskilt den ligger från övriga trafikanter/boende.

Varför inte köra på bana eller på en vägsträcka där trafiken/bebyggelsen är en bråkdel av den i vaxholm?

Alla vet ju att de boende har rätt. En dag kommer någon oskyldig att stryka med på den vägen. Nu verkar de klara sig eftersom de vet riskerna med att vistas på den...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka