MotoGP - Gran Premio bwin de Espãna 2014

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...vilket äger rum på Jerez-banan kommande helg!

Tider:

Fredag:
Moto3 FP1 09:00 - 09:40
MotoGP FP1 09:55 - 10:40
Moto2 FP1 10:55 - 11:40
Moto3 FP2 13:10 - 13:50
MotoGP FP2 14:05 - 14:50
Moto2 FP2 15:05 - 15:50

Lördag:
Moto3 FP3 09:00 - 09:40
MotoGP FP3 09:55 - 10:40
Moto2 FP3 10:55 - 11:40
Moto3 QP 12:35 - 13:15
MotoGP FP4 13:30 - 14:00
MotoGP Q1 14:10 - 14:25
MotoGP Q2 14:35 - 14:50
Moto2 QP 15:05 - 15:50

Söndag:
Moto3 WUP 08:40 - 09:00
Moto2 WUP 09:10 - 09:30
MotoGP WUP 09:40 - 10:00
Moto3 RACE 11:00
Moto2 RACE 12:20
MotoGP RACE 14:00

Många förare har detta som en av sina favoritbanor, vilka förändringar ser vi från Argentina?

Kommer Lorenzo att hålla humöret uppe och fokus framåt?

Kommer Rossi att kunna kvala okey och slippa trilskas med satellitteamen?

Kan Pedrosa bjuda MM på en fight?

Kan Smith och PEsp bjuda Bradl/Bautista på en fight? Vart slåss Ducati - med fabriksteamen eller med satelliterna?

Hinner CC få till kroppen så att han kan göra sig gällande?

Hinner Honda få fjutt på sin RCV?

Frågor, frågor, men nu är i alla fall helgens underhållning räddad :)

Last edited:
Oh! Det här ska bli spännande!

Jag tror att både JLo och Pedrosa kommer att vara extra taggade den här helgen. Marquez vann i och för sig inte på den här banan förra säsongen och kanske finner lite extra motivation för att göra det denna gången. Men jag hoppas innerligt att han får slita för det ända in på mållinjen med Dani och Jorge i högsta hugg bakom. Oavsett vad man vill och tycker så måste nog ändå Marquez betraktas som favoriten även för detta race.

Min pall + lite till:

1. Marquez
2. Lorenzo
3. Pedrosa
4. AEspargaro
5. Bautista
6. Rossi
7. Pol
8. Bradl
9. Smith
10. Ianonne

Jag tror Bautista levererar som vanligt, frågan är bara om han hjälper någon annan plantera sin hoj med......:huvet

MM kommer, också som vanligt, i precis så ensamt majestät han själv väljer passera mållinjen först.....

Sen däremot, kommer nog Inte Lorre acceptera Pedrosa före sig igen, kommer nog heller lägga sig än släppa förbi och iväg......Rossi, med bra kval och start, före de 2, annars efter Minst en av de, resten räknas Inte! :hihi

1. Marquez

2. Lorenzo
3. Pedrosa

4. Rossi

5. Bradl
6. Bautista
7. Smith
8. Iannone
9. Dovi

resten...

Känns det sannolikt att han går i mål överhuvudtaget...?

Stjäl Mackes utmärkta format men ändrar ordning lite.
1. Marquez

2. Pedrosa
3. Lorenzo

4. Rossi

5. Resten

Jaså? Ingen av Er som har tro? Detta är en av Pedrosas favoritbanor, vann i stor stil i fjol medan Marquez och JLo buffade på varandra i sista kurvan några sekunder bakom? Vinner Marquez även detta race tror i a f jag att vi har en mental 1:a resp 2:aförare i HRC för en tid framåt. Att JLo och #46 checkar in efter HRC är ingen högoddsare, dagens Honda verkar fungera ypperligt på Jerez asfalt med Stoner resp Pedrosa som de två senaste vinnarna.

Du är inte ensam och allena som ställer den frågan, här är den senaste i raden av offentliga grymtningar från en viss teamchef i en viss riktning...

Frågan är väl om den lille girigbuken inte skulle använda sin tid bättre om han verkligen försökte ge sin förare förutsättningar att nå mållinjen...? Istället för att gråta ut om samma sak i media...?

Jaså? Ingen av Er som har tro? Detta är en av Pedrosas favoritbanor, vann i stor stil i fjol medan Marquez och JLo buffade på varandra i sista kurvan några sekunder bakom? Vinner Marquez även detta race tror i a f jag att vi har en mental 1:a resp 2:aförare i HRC för en tid framåt. Att JLo och #46 checkar in efter HRC är ingen högoddsare, dagens Honda verkar fungera ypperligt på Jerez asfalt med Stoner resp Pedrosa som de två senaste vinnarna.

Även Peddo måste väl ha insett för ett bra tag sen vem som är första förare i Honda?

Frågan är väl om den lille girigbuken inte skulle använda sin tid bättre om han verkligen försökte ge sin förare förutsättningar att nå mållinjen...? Istället för att gråta ut om samma sak i media...?
Ja, vi kan väl säga att det måhända är något av en oortodox "spansk" taktik, förvisso inte mindre uppseendeväckande för det, att öka pressen på sina förare genom media?

Även Peddo måste väl ha insett för ett bra tag sen vem som är första förare i Honda?
Tro det? Jag är långt ifrån lika säker som Dig, den dag en förare mentalt ger upp ambitionen att vara etta i fabriksstallet innebär nog en enkelbiljett i karriärens enkelriktade utförslöpa. Oavsett vad #46 säger till media...

Last edited:
Jaså? Ingen av Er som har tro? Detta är en av Pedrosas favoritbanor, vann i stor stil i fjol medan Marquez och JLo buffade på varandra i sista kurvan några sekunder bakom? Vinner Marquez även detta race tror i a f jag att vi har en mental 1:a resp 2:aförare i HRC för en tid framåt...

Känns som det redan är så.
Marc låg bakom Peddo i början.
Sedan tog sig MM sig förbi Peddo och började klättra omedelbart.
Peddo däremot låg kvar innan han började klättra.
Sedan säger Peddo att HAN blev uppehållen av trafik.

Känns i ljuset av det som om 1:an är solklar. :)

...Känns i ljuset av det som om 1:an är solklar. :)
Jag säger inte emot när det gäller GP-fansens syn på förhållendet DP vs MM. Men jag är övertygad om att DP håller de tankarna på armlängds avstånd så länge han bara kan, förmår och orkar :)

Last edited:

Tänker du på fjädring och bromsar eller är det ngt annat?
Synd att det inte går vägen för Bautista.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing