MotoGP - Gran Premio bwin de Espãna 2014

Då kan man inte ligga å mysåka på en fjärde plats.

Jag tror inte det handlar så mycket om mysåka om man ligger fyra någon enstaka sekund från täten...

Förresten, är det ingen som har noterat Dani's trend denna säsong jämfört med tidigare säsonger...? Jag vet att fabriken, teamet såväl som föraren själv jobbat med teknik, fysik och psykologi för att få en positiv trend genom racet så att man plockar placeringar och är stark i slutet av racet i stället för början av racet. I dagsläget räcker det dock inte längre fram än till andra-tredje plats.

Jerez-racet var utan tvekan ett mycket märkligt race där flera förare drabbades av arm pump. Dessutom noterade alla förare ett egendomligt fenomen kring banans greppnivå, som tog flera av dem på sängen. Flera förare noterade redan under sighting-varvet att greppet var klart sämre än under uppvärmning såväl som kval. Sedan upplevde de att greppet blev BÄTTRE efter sju-åtta varv, den tid det normalt tar att ta den första "edgen" av ett däck. Det spekuleras i att asfaltens struktur i kombination med vädret gjorde att Moto2-däcken lämnade någon form av kletig hinna som tog sju-åtta varv att nöta bort. Något ingen upplevt förut.
 
Jag tror inte det handlar så mycket om mysåka om man ligger fyra någon enstaka sekund från täten...

Förresten, är det ingen som har noterat Dani's trend denna säsong jämfört med tidigare säsonger...? Jag vet att fabriken, teamet såväl som föraren själv jobbat med teknik, fysik och psykologi för att få en positiv trend genom racet så att man plockar placeringar och är stark i slutet av racet i stället för början av racet. I dagsläget räcker det dock inte längre fram än till andra-tredje plats.

Riktigt kul att se Dani P. vara stark i slutet av racet, visste inte att det låg så mkt arbete i just den 'lilla' detaljen.

Vilken fantastisk förarduo Repsol-Honda har, Marc M. som har ytterligare en fantastisk säsong och en av få som kan slå han i form av Dani P.

Kan Dani P. utvecklas så pass mkt i år att han kan utmana Marc M. om titeln?
 
Riktigt kul att se Dani P. vara stark i slutet av racet, visste inte att det låg så mkt arbete i just den 'lilla' detaljen.

Vilken fantastisk förarduo Repsol-Honda har, Marc M. som har ytterligare en fantastisk säsong och en av få som kan slå han i form av Dani P.

Kan Dani P. utvecklas så pass mkt i år att han kan utmana Marc M. om titeln?

Nej...
 
Marc kommer ta titeln om han inte skadar sig under någon FP då han ju allt som oftast verkligen kollar var gränsen för vad som är möjligt att göra på en MotoGP hoj går...

Lorre måste ju få det att fungera inom max 3 race om inte chansen på ytterligare en titel ska vara överhuvudtaget möjlig denna säsong...

Pedrosa är fortfarande lite för tam när det gäller & kommer få kriga med Rossi & Lorre om platserna 2-4 & med tanke på Rossis framsteg denna säsong så tror jag faktiskt att han kommer knipa flest andraplatser & kan bli 2:a i mästerskapet!!
 
...Förresten, är det ingen som har noterat Dani's trend denna säsong jämfört med tidigare säsonger...? Jag vet att fabriken, teamet såväl som föraren själv jobbat med teknik, fysik och psykologi för att få en positiv trend genom racet så att man plockar placeringar och är stark i slutet av racet i stället för början av racet. I dagsläget räcker det dock inte längre fram än till andra-tredje plats.

Jerez-racet var utan tvekan ett mycket märkligt race där flera förare drabbades av arm pump. Dessutom noterade alla förare ett egendomligt fenomen kring banans greppnivå, som tog flera av dem på sängen. Flera förare noterade redan under sighting-varvet att greppet var klart sämre än under uppvärmning såväl som kval. Sedan upplevde de att greppet blev BÄTTRE efter sju-åtta varv, den tid det normalt tar att ta den första "edgen" av ett däck. Det spekuleras i att asfaltens struktur i kombination med vädret gjorde att Moto2-däcken lämnade någon form av kletig hinna som tog sju-åtta varv att nöta bort. Något ingen upplevt förut.
Tack för informationen om greppet, intressant att denna typ av fenomen fortfarande uppstår i dessa högteknologiska tider.

Jo, jag har har noterat en väldig skillnad i Danis strategi i år, att Dani faktiskt torkade JLo om nosen senaste rejset är en markant skillnad i f t fjolåret och förtjänar uppmärksamhet. Jag tror fortfarande att Dani ska kunna förstärka sin position redan under denna säsong, att han ska hitta något som ger honom och hans körstil en fördel i f t sin teamkamrat.

Nästa år har vi ny däcksleverantör och stdECU med mindre avancerad TC som team och förare ska hantera, det känns som att vi kan få se ytterligare förändringar i toppen då förarna ska anpassa sig till än större förändringar.
 
Tack för informationen om greppet, intressant att denna typ av fenomen fortfarande uppstår i dessa högteknologiska tider.

Jo, jag har har noterat en väldig skillnad i Danis strategi i år, att Dani faktiskt torkade JLo om nosen senaste rejset är en markant skillnad i f t fjolåret och förtjänar uppmärksamhet. Jag tror fortfarande att Dani ska kunna förstärka sin position redan under denna säsong, att han ska hitta något som ger honom och hans körstil en fördel i f t sin teamkamrat.

Nästa år har vi ny däcksleverantör och stdECU med mindre avancerad TC som team och förare ska hantera, det känns som att vi kan få se ytterligare förändringar i toppen då förarna ska anpassa sig till än större förändringar.

Nej, bytet av däcksleverantör sker efter säsongen 2015 väl?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top