Monster energy British grand prix - Silverstone 2023

Tror jag varit otydlig.
”Utanför är utanför” skrev jag igår.
Vad som är utanför står i regelboken, men det har jag inte lusläst.
Varför man är utanför spelar ingen roll enl mig.
Tycker jag…ska jag tillägga :-)

Jag säger tvärt emot er. Låt elektroniken avgöra var gränsen går. Då vet man att det är en opartisk bedömning och lika för alla. Även när det är gräs kommer några att använda delar av det för att räta ut linjen nån enstaka millimeter. Använder man en centimeter märks det.
Jag håller med. :tummenupp
Och om någon enstaka förare lär sig surfa på kurbsen (á la Pecco) utan att nudda grönt så ska dom ha en klapp på axeln och inte ett straff. :hihi

Ja där blev det ju riktigt tydligt. Nästan så man undrade om förarna ägnade sej åt civilolydnad för omedvetna om sensorerna var de inte....

Vilket väl är ytterligare ett bevis på att detta med "track limits" är ett komplicerat område...?

F1 anses ju vara professionella föregångare på en massa plan, men när de gäller just "track limits" så är ju deras system snarare en ren parodi...Man har en flerfaldig världsmästare som medvetet kör utanför i kurva tio typ tjugo varv i rad, utan någon som helst vilja att sakta in för att klara kurvan, samtidigt som han spyr galla på radion om att biljäveln inte styr...Och sedan vänder man upp och ner på resultatlistan flera timmar efter att publiken gått hem...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT