Monster energy British grand prix - Silverstone 2023

Tror jag varit otydlig.
”Utanför är utanför” skrev jag igår.
Vad som är utanför står i regelboken, men det har jag inte lusläst.
Varför man är utanför spelar ingen roll enl mig.
Tycker jag…ska jag tillägga :-)
 
Jag säger tvärt emot er. Låt elektroniken avgöra var gränsen går. Då vet man att det är en opartisk bedömning och lika för alla. Även när det är gräs kommer några att använda delar av det för att räta ut linjen nån enstaka millimeter. Använder man en centimeter märks det.
Jag håller med. :tummenupp
Och om någon enstaka förare lär sig surfa på kurbsen (á la Pecco) utan att nudda grönt så ska dom ha en klapp på axeln och inte ett straff. :hihi
 
Ja där blev det ju riktigt tydligt. Nästan så man undrade om förarna ägnade sej åt civilolydnad för omedvetna om sensorerna var de inte....

Vilket väl är ytterligare ett bevis på att detta med "track limits" är ett komplicerat område...?

F1 anses ju vara professionella föregångare på en massa plan, men när de gäller just "track limits" så är ju deras system snarare en ren parodi...Man har en flerfaldig världsmästare som medvetet kör utanför i kurva tio typ tjugo varv i rad, utan någon som helst vilja att sakta in för att klara kurvan, samtidigt som han spyr galla på radion om att biljäveln inte styr...Och sedan vänder man upp och ner på resultatlistan flera timmar efter att publiken gått hem...
 
Nyheter
Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Back
Top