MotoGP - Gran Premio bwin de Espãna 2014

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Utan att bli alltför tjatig, men det är precis det jag också menar. Om man är en alien så visar man det från första sekunden i klassen, så som Valentino, Jorge och Marc gjorde. Annars är man helt enkelt ingen alien. Att en "gamling" på sitt tredje försök i MotoGP helt plötsligt skulle blomma och börjar rejsa om pallplatser tror jag inte alls på. Därför tror jag inte att Asparagus den äldre kommer att plocka särskilt många pallplatser. Han kan mycket väl ta pallplatser i race där däckreglementet spelar factory-maskinerna ett spratt, men han kommer inte att vara en "regular" under normala omständigheter.

Jag håller inte riktigt med dig i det där resonemanget, eftersom alla du nämner kunde komma in i stora klassen och börja leverera på bästa tänkbara material. Den chansen/möjligheten har AEspargaro aldrig haft på samma sätt. Att han skulle tillhöra Alien-skaran håller jag inte med om, men jag gillar ändå att han rör om lite i grytan när det gäller startordningen på gridden.
 

Lazzekongo

Member of Team Rubank Racing
Gick med
16 Jul 2008
Ort
Linköping
Hoj
Daytona 675 -08 R6 -00
Mycke snack i MotoGP-sändningarna om Hondas överlägsenhet och att Honda har ett övertag rent tekniskt och deras utveckling kommit längre än Yamahas. Har Hondas cykel blivit så pass mycke bättre jämfört med förra året eller är det bara så enkelt att de nya reglerna och däcken passar Honda bättre än Yamaha?
Skillnaden va ju ändå inte så stor förra året och dessutom vann Lorenzo flest race förra året. Fortfarande tidigt på säsongen så kanske inte ska dra för stora växlar av det hela men helt klart är att Marquez blir svårslagen i år.

Nu ser ju iofs Yamahan rätt bra ut än så länge denna helg :)
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
FP3 skvallrar om att detta skulle kunna bli en fight ända in på mållinjen på söndag! Härligt!

Hondorna på medium bak, Yamaha på soft om jag inte såg helt fel. Det känns ju som fördel Honda över racet.

Edwards!!!! :banana :banana :banana oavsett hur racet går!!!!

Q1 lär bli kul, många som inte vill vara där :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Mycke snack i MotoGP-sändningarna om Hondas överlägsenhet och att Honda har ett övertag rent tekniskt och deras utveckling kommit längre än Yamahas. Har Hondas cykel blivit så pass mycke bättre jämfört med förra året eller är det bara så enkelt att de nya reglerna och däcken passar Honda bättre än Yamaha?
Skillnaden va ju ändå inte så stor förra året och dessutom vann Lorenzo flest race förra året. Fortfarande tidigt på säsongen så kanske inte ska dra för stora växlar av det hela men helt klart är att Marquez blir svårslagen i år.

Nu ser ju iofs Yamahan rätt bra ut än så länge denna helg :)
Njae, skillnaderna är nog hårfina på denna nivå, men det finns områden där Honda förefaller ha vissa fördelar gentemot sin konkurrent. Sömlösa nedväxlingar är en, bromskaraktäristik en annan, möjlighet att få ner effekten i backen ut ur kurvan en tredje.

Edwards, vad säger vi om det? Femma och före AEsp i FP3? Kul, riktigt skojigt - ett svar på alla skriverier? :) Hur tänker stallet, skulle Petrucci vara ett bättre val?

Redding ser ut att lida lite mer än övriga RCV med mer rutinerade förare.

Skiljer lite i toppen trots allt, Marquez behöver nöta på sista sektionen medan Pedrosa ännu inte avslöjat sin racepace.

Ser lovande ut inför kval och rejs.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Edwards, vad säger vi om det? Femma och före AEsp i FP3? Kul, riktigt skojigt - ett svar på alla skriverier? :) Hur tänker stallet, skulle Petrucci vara ett bättre val?

Satt och funderade på samma sak faktiskt och fick inte heller ihop det :va Vore det då inte bättre att plocka in Pirro som faktiskt visar på lite fart och som inte kör för något stall redan, eller att lyfta upp Simone Corsi från Moto2 som ändå är i samma stall. Kanske ett otänkbart scenario i och för sig. Det verkar i alla fall som att de vill ha in en italienare. Hur som haver så hoppas jag att Edwards stannar säsongen ut.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Båda fabriksduccarna i Q1! Hur mkt hjälp behöver ducati? Att signa en förare vars uttalade högsta önskan är att bli ekonomiskt oberoende (vilket han förmodligen redan är) borde ju fått ducati att reagera! Hade jag ägt ett team och signat en förare av crutchlow's kaliber men att denne endast hade fokuserat på pengarna i intervju efter intervju och inte snackat om att vinna hade jag sparkat skiten omedelbart, pinsamt ducati:näsblod
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Den där jäkla ungen!! :klappar :Bugar
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Säger som He rik. Vad ska man säga? Otroligt! Men det satt långt inne :) Mina förhoppningar om ett jämnt race imorgon lever fortfarande! :tummenupp
 

Lillmark

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2013
Ort
Norrköping
Hoj
-07 Aprilia sxv
Halv sekund snabbare kval i en kungaklass. Hur är det möjligt att hitta så mycket bara sådär :p

3 bakdäck på 15 minuter jorråsåatte
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Börjar likna Vettel i F1 när det gick som bäst det här, kunde se jämt ut ända tills sista varvet på kvalet då han gick ut och bankade in ett som var mycket snabbare än någon annan, sen var det inget snack på racet......hoppas jag har fel.

Nåja, kanske blir fight om 2:a iaf, alltid något. :tummenupp
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Det som man kunnat dra slutsatser av de senaste åren är att till exempel Ducati är bakåtsträvare och inte vill lyssna på andra eller sina förare eller ändra på deras koncept eller någonting annat heller, och att till exempel Yamaha är nytänkare och föredrar att lyssna på nya förslag och om möjligt förbättra sin cykel genom sina förare.

Så varför då pratas det fortfarande om Hondas 'braiga' sömlösa växellåda och en bunt andra saker på Hondan som inte andra har, och ingenting görs åt saken?!

Varför har inte Yamaha introducerat sin egen version av en sömlös fortfarande?
Dem har haft hela vintern på sig. Vill dem inte? Kan dem inte? Får dem inte?
Har inte Jorge och Vale sagt något till teamet? Eller krävt?
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Det som man kunnat dra slutsatser av de senaste åren är att till exempel Ducati är bakåtsträvare och inte vill lyssna på andra eller sina förare eller ändra på deras koncept eller någonting annat heller, och att till exempel Yamaha är nytänkare och föredrar att lyssna på nya förslag och om möjligt förbättra sin cykel genom sina förare.

Så varför då pratas det fortfarande om Hondas 'braiga' sömlösa växellåda och en bunt andra saker på Hondan som inte andra har, och ingenting görs åt saken?!

Varför har inte Yamaha introducerat sin egen version av en sömlös fortfarande?
Dem har haft hela vintern på sig. Vill dem inte? Kan dem inte? Får dem inte?
Har inte Jorge och Vale sagt något till teamet? Eller krävt?



Yamaha kör seamless transmission! Både factory och tech 3 teamet!
Open maskinen som A.espagaro kör har dock traditionell växellåda.

Dessutom har Yamaha introducerat ett nytt chassi! Från och med denna helgen :)
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Min gissnibg om podiet slog in på kvalet :) Skall bli spännande o se racet morgon. Jerez är en
najs bana och vädret är 100% Så gött, snart ut o käka.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Hoppas Bautista får till ett bra race, gillar hans körstil!
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Yamaha kör seamless transmission! Både factory och tech 3 teamet!
Open maskinen som A.espagaro kör har dock traditionell växellåda :)

Är det inte så att Hondan är seamless vid både upp och nerväxling och Yamahan bara vid uppväxling?
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top