MotoGP - Gran Premio bwin de Espãna 2014

Utan att bli alltför tjatig, men det är precis det jag också menar. Om man är en alien så visar man det från första sekunden i klassen, så som Valentino, Jorge och Marc gjorde. Annars är man helt enkelt ingen alien. Att en "gamling" på sitt tredje försök i MotoGP helt plötsligt skulle blomma och börjar rejsa om pallplatser tror jag inte alls på. Därför tror jag inte att Asparagus den äldre kommer att plocka särskilt många pallplatser. Han kan mycket väl ta pallplatser i race där däckreglementet spelar factory-maskinerna ett spratt, men han kommer inte att vara en "regular" under normala omständigheter.

Jag håller inte riktigt med dig i det där resonemanget, eftersom alla du nämner kunde komma in i stora klassen och börja leverera på bästa tänkbara material. Den chansen/möjligheten har AEspargaro aldrig haft på samma sätt. Att han skulle tillhöra Alien-skaran håller jag inte med om, men jag gillar ändå att han rör om lite i grytan när det gäller startordningen på gridden.
 
Mycke snack i MotoGP-sändningarna om Hondas överlägsenhet och att Honda har ett övertag rent tekniskt och deras utveckling kommit längre än Yamahas. Har Hondas cykel blivit så pass mycke bättre jämfört med förra året eller är det bara så enkelt att de nya reglerna och däcken passar Honda bättre än Yamaha?
Skillnaden va ju ändå inte så stor förra året och dessutom vann Lorenzo flest race förra året. Fortfarande tidigt på säsongen så kanske inte ska dra för stora växlar av det hela men helt klart är att Marquez blir svårslagen i år.

Nu ser ju iofs Yamahan rätt bra ut än så länge denna helg :)
 
FP3 skvallrar om att detta skulle kunna bli en fight ända in på mållinjen på söndag! Härligt!

Hondorna på medium bak, Yamaha på soft om jag inte såg helt fel. Det känns ju som fördel Honda över racet.

Edwards!!!! :banana :banana :banana oavsett hur racet går!!!!

Q1 lär bli kul, många som inte vill vara där :)
 
Mycke snack i MotoGP-sändningarna om Hondas överlägsenhet och att Honda har ett övertag rent tekniskt och deras utveckling kommit längre än Yamahas. Har Hondas cykel blivit så pass mycke bättre jämfört med förra året eller är det bara så enkelt att de nya reglerna och däcken passar Honda bättre än Yamaha?
Skillnaden va ju ändå inte så stor förra året och dessutom vann Lorenzo flest race förra året. Fortfarande tidigt på säsongen så kanske inte ska dra för stora växlar av det hela men helt klart är att Marquez blir svårslagen i år.

Nu ser ju iofs Yamahan rätt bra ut än så länge denna helg :)
Njae, skillnaderna är nog hårfina på denna nivå, men det finns områden där Honda förefaller ha vissa fördelar gentemot sin konkurrent. Sömlösa nedväxlingar är en, bromskaraktäristik en annan, möjlighet att få ner effekten i backen ut ur kurvan en tredje.

Edwards, vad säger vi om det? Femma och före AEsp i FP3? Kul, riktigt skojigt - ett svar på alla skriverier? :) Hur tänker stallet, skulle Petrucci vara ett bättre val?

Redding ser ut att lida lite mer än övriga RCV med mer rutinerade förare.

Skiljer lite i toppen trots allt, Marquez behöver nöta på sista sektionen medan Pedrosa ännu inte avslöjat sin racepace.

Ser lovande ut inför kval och rejs.
 
Edwards, vad säger vi om det? Femma och före AEsp i FP3? Kul, riktigt skojigt - ett svar på alla skriverier? :) Hur tänker stallet, skulle Petrucci vara ett bättre val?

Satt och funderade på samma sak faktiskt och fick inte heller ihop det :va Vore det då inte bättre att plocka in Pirro som faktiskt visar på lite fart och som inte kör för något stall redan, eller att lyfta upp Simone Corsi från Moto2 som ändå är i samma stall. Kanske ett otänkbart scenario i och för sig. Det verkar i alla fall som att de vill ha in en italienare. Hur som haver så hoppas jag att Edwards stannar säsongen ut.
 
Båda fabriksduccarna i Q1! Hur mkt hjälp behöver ducati? Att signa en förare vars uttalade högsta önskan är att bli ekonomiskt oberoende (vilket han förmodligen redan är) borde ju fått ducati att reagera! Hade jag ägt ett team och signat en förare av crutchlow's kaliber men att denne endast hade fokuserat på pengarna i intervju efter intervju och inte snackat om att vinna hade jag sparkat skiten omedelbart, pinsamt ducati:näsblod
 
Den där jäkla ungen!! :klappar :Bugar
 
Säger som He rik. Vad ska man säga? Otroligt! Men det satt långt inne :) Mina förhoppningar om ett jämnt race imorgon lever fortfarande! :tummenupp
 
Halv sekund snabbare kval i en kungaklass. Hur är det möjligt att hitta så mycket bara sådär :p

3 bakdäck på 15 minuter jorråsåatte
 
Börjar likna Vettel i F1 när det gick som bäst det här, kunde se jämt ut ända tills sista varvet på kvalet då han gick ut och bankade in ett som var mycket snabbare än någon annan, sen var det inget snack på racet......hoppas jag har fel.

Nåja, kanske blir fight om 2:a iaf, alltid något. :tummenupp
 
Det som man kunnat dra slutsatser av de senaste åren är att till exempel Ducati är bakåtsträvare och inte vill lyssna på andra eller sina förare eller ändra på deras koncept eller någonting annat heller, och att till exempel Yamaha är nytänkare och föredrar att lyssna på nya förslag och om möjligt förbättra sin cykel genom sina förare.

Så varför då pratas det fortfarande om Hondas 'braiga' sömlösa växellåda och en bunt andra saker på Hondan som inte andra har, och ingenting görs åt saken?!

Varför har inte Yamaha introducerat sin egen version av en sömlös fortfarande?
Dem har haft hela vintern på sig. Vill dem inte? Kan dem inte? Får dem inte?
Har inte Jorge och Vale sagt något till teamet? Eller krävt?
 
Det som man kunnat dra slutsatser av de senaste åren är att till exempel Ducati är bakåtsträvare och inte vill lyssna på andra eller sina förare eller ändra på deras koncept eller någonting annat heller, och att till exempel Yamaha är nytänkare och föredrar att lyssna på nya förslag och om möjligt förbättra sin cykel genom sina förare.

Så varför då pratas det fortfarande om Hondas 'braiga' sömlösa växellåda och en bunt andra saker på Hondan som inte andra har, och ingenting görs åt saken?!

Varför har inte Yamaha introducerat sin egen version av en sömlös fortfarande?
Dem har haft hela vintern på sig. Vill dem inte? Kan dem inte? Får dem inte?
Har inte Jorge och Vale sagt något till teamet? Eller krävt?



Yamaha kör seamless transmission! Både factory och tech 3 teamet!
Open maskinen som A.espagaro kör har dock traditionell växellåda.

Dessutom har Yamaha introducerat ett nytt chassi! Från och med denna helgen :)
 
Min gissnibg om podiet slog in på kvalet :) Skall bli spännande o se racet morgon. Jerez är en
najs bana och vädret är 100% Så gött, snart ut o käka.
 
Hoppas Bautista får till ett bra race, gillar hans körstil!
 
Yamaha kör seamless transmission! Både factory och tech 3 teamet!
Open maskinen som A.espagaro kör har dock traditionell växellåda :)

Är det inte så att Hondan är seamless vid både upp och nerväxling och Yamahan bara vid uppväxling?
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top