Jag säger inte emot när det gäller GP-fansens syn på förhållendet DP vs MM. Men jag äru övertygad om att DP håller de tankarna på armlängds avstånd så länge han bara kan, förmår och orkar
Tänker du på fjädring och bromsar eller är det ngt annat?
Synd att det inte går vägen för Bautista.
Oavsett vilket fjädrings- och bromsmärke man använder så reagerar jag mer mot den uselt låga nivån på hela Gresinis deltagande. Samarbetet med Honda, samarbetet med fjädrings- och bromstillverkare, löner till ingenjörer, mekaniker och annan personal - allt andas ren och skär girighet från teamets ägare. Det enda som räknas är antalet kronor i egen ficka i slutet på säsongen. Att man sedan med jämna mellanrum drar snyftarhistorier i media gör det inte mindre pinsamt. Skillnaden mot en aktad teamägare som Lucio Cecchinello är som natt och dag.
Observera att detta är min helt personliga åsikt, detta har inget med min arbetsgivare att göra.
Jag känner Alvaro ganska bra sedan hans 250-dagar och hans dagar hos Suzuki. Jag vet att han går igenom en fruktansvärt frusterande del av karriären just nu, men han är en helt OK kille som bara vill nå så långt som möjligt i den sport han älskar. De gånger han slår Bradl kommer jag att betrakta som en mindre bragd, allt baserat på skillnader i förutsättningar mellan att köra för Gresini eller LCR.
Har det blivit sämre sen Simoncelli körde där?
Oavsett vilket fjädrings- och bromsmärke man använder så reagerar jag mer mot den uselt låga nivån på hela Gresinis deltagande. Samarbetet med Honda, samarbetet med fjädrings- och bromstillverkare, löner till ingenjörer, mekaniker och annan personal - allt andas ren och skär girighet från teamets ägare. Det enda som räknas är antalet kronor i egen ficka i slutet på säsongen. Att man sedan med jämna mellanrum drar snyftarhistorier i media gör det inte mindre pinsamt. Skillnaden mot en aktad teamägare som Lucio Cecchinello är som natt och dag.
Observera att detta är min helt personliga åsikt, detta har inget med min arbetsgivare att göra.
Jag känner Alvaro ganska bra sedan hans 250-dagar och hans dagar hos Suzuki. Jag vet att han går igenom en fruktansvärt frusterande del av karriären just nu, men han är en helt OK kille som bara vill nå så långt som möjligt i den sport han älskar. De gånger han slår Bradl kommer jag att betrakta som en mindre bragd, allt baserat på skillnader i förutsättningar mellan att köra för Gresini eller LCR.
Var det verkligen 162 gånger?Bwin's odds på att Bautista ser målflaggan är just nu 162 gånger pengarna.
Var det verkligen 162 gånger?
För nu är det bara 1,25
Nä, jag drog helt enkelt till med en lögn.
Njae, tror Du inte Yamaha skulle ge den ramen till fabriksförarna i så fall?...Helt enkelt så att den nya (Yamaha Factory) ramen inte fungerar lika bra?
AEsp resultat under rejsen har ju låtit vänta på sig och det är då det gäller.
Kollar man igenom hans statistik så är det ju inte direkt något som imponerar.. På 145 starter inom GP-cirkusen så har han lyckats med en pallplats (3a) i Moto2, inga poles & inga snabbaste varv. 8a som bäst i MotoGP.
Han blev väl ändå 4:a i Qatar i år eller? Syftade du längre tillbaka i hans karriär?
Vore dock kul om hans karriär kunde ta en ny vändning & han blir en toppförare, men vad är eg. som talar för det? Knappast det gröna bakdäcket som många bloggare verkar tro..
Sherco 2025 – Första intrycket.
Fotograf: Dan Gustavsson (G... |
|
Shercos nya enduroprogram för 2025!
Igår kväll presenterades Sh... |
|
Bilder Custom Bike Show
När alla bilder till report... |
|
Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam
Nu står det klart att Marc ... |
|
ISR Brakes sålt
För några år sedan bestämde... |
|
Honda laddar fullt på eldrivna fordon
I samband med 2024 års Busi... |
|
Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam
Marc Márquez ersätter Enea ... |
|
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Resultatlista – Custom Bike Show
Custom Bike Show är tveklös... |
|
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |