MotoGP - Gran Premio bwin de Espãna 2014

Ser fram emot vädret i helgen :) o racingen ännu mer :D

Tänker mig MM, JL, DP iom DP kommer vilja köra om MM för mycket o på så sätt släppa till ett misstag så JL kommer om. Sedan Dovi, #46, Ianone, Smith :banana

Capture.JPG
 
Jag säger inte emot när det gäller GP-fansens syn på förhållendet DP vs MM. Men jag äru övertygad om att DP håller de tankarna på armlängds avstånd så länge han bara kan, förmår och orkar :)

Rätt. :)
Jag tror nog alla topp 10 tror sig vara bäst.
Och så ska det vara om man tävlar på denna nivå.
 
Tänker du på fjädring och bromsar eller är det ngt annat?
Synd att det inte går vägen för Bautista.

Oavsett vilket fjädrings- och bromsmärke man använder så reagerar jag mer mot den uselt låga nivån på hela Gresinis deltagande. Samarbetet med Honda, samarbetet med fjädrings- och bromstillverkare, löner till ingenjörer, mekaniker och annan personal - allt andas ren och skär girighet från teamets ägare. Det enda som räknas är antalet kronor i egen ficka i slutet på säsongen. Att man sedan med jämna mellanrum drar snyftarhistorier i media gör det inte mindre pinsamt. Skillnaden mot en aktad teamägare som Lucio Cecchinello är som natt och dag.

Observera att detta är min helt personliga åsikt, detta har inget med min arbetsgivare att göra.

Jag känner Alvaro ganska bra sedan hans 250-dagar och hans dagar hos Suzuki. Jag vet att han går igenom en fruktansvärt frusterande del av karriären just nu, men han är en helt OK kille som bara vill nå så långt som möjligt i den sport han älskar. De gånger han slår Bradl kommer jag att betrakta som en mindre bragd, allt baserat på skillnader i förutsättningar mellan att köra för Gresini eller LCR.
 
Oavsett vilket fjädrings- och bromsmärke man använder så reagerar jag mer mot den uselt låga nivån på hela Gresinis deltagande. Samarbetet med Honda, samarbetet med fjädrings- och bromstillverkare, löner till ingenjörer, mekaniker och annan personal - allt andas ren och skär girighet från teamets ägare. Det enda som räknas är antalet kronor i egen ficka i slutet på säsongen. Att man sedan med jämna mellanrum drar snyftarhistorier i media gör det inte mindre pinsamt. Skillnaden mot en aktad teamägare som Lucio Cecchinello är som natt och dag.

Observera att detta är min helt personliga åsikt, detta har inget med min arbetsgivare att göra.

Jag känner Alvaro ganska bra sedan hans 250-dagar och hans dagar hos Suzuki. Jag vet att han går igenom en fruktansvärt frusterande del av karriären just nu, men han är en helt OK kille som bara vill nå så långt som möjligt i den sport han älskar. De gånger han slår Bradl kommer jag att betrakta som en mindre bragd, allt baserat på skillnader i förutsättningar mellan att köra för Gresini eller LCR.

Har det blivit sämre sen Simoncelli körde där?
 
Har det blivit sämre sen Simoncelli körde där?

Simoncelli's sida av garaget var ett rent fabriksteam som inte hade något gemensamt med Gresini-teamet förutom skjortorna. Chefsmekanikern och tre mekaniker följde med från Aprilia. Två japanska mekaniker, en italiensk datakille, en spansk fjädringstekniker samt ingenjören från Honda handplockades för uppgiften av just Honda.

Endast en av dessa mekaniker jobbar kvar i teamet nuförtiden, alla andra har andra jobb inom racing (förutom chefsmekanikern som pensionerade sig efter att ha vunnit WSB med Max Biaggi 2012).
 
Oavsett vilket fjädrings- och bromsmärke man använder så reagerar jag mer mot den uselt låga nivån på hela Gresinis deltagande. Samarbetet med Honda, samarbetet med fjädrings- och bromstillverkare, löner till ingenjörer, mekaniker och annan personal - allt andas ren och skär girighet från teamets ägare. Det enda som räknas är antalet kronor i egen ficka i slutet på säsongen. Att man sedan med jämna mellanrum drar snyftarhistorier i media gör det inte mindre pinsamt. Skillnaden mot en aktad teamägare som Lucio Cecchinello är som natt och dag.

Observera att detta är min helt personliga åsikt, detta har inget med min arbetsgivare att göra.

Jag känner Alvaro ganska bra sedan hans 250-dagar och hans dagar hos Suzuki. Jag vet att han går igenom en fruktansvärt frusterande del av karriären just nu, men han är en helt OK kille som bara vill nå så långt som möjligt i den sport han älskar. De gånger han slår Bradl kommer jag att betrakta som en mindre bragd, allt baserat på skillnader i förutsättningar mellan att köra för Gresini eller LCR.


Ja det gäller att "slå" sig fram:crash
 
Jag drar ut en högoddsare på att racet kommer sluta:
1.MM
2.Rossi
3.Peddo
4.Lorre

Den är dock bara möjlig om Rossi inte kvalar som vanligt. MM är överlägsen nu... Lorre har inte fått upp farten riktigt... Peddo blir skitnödig och slår av på tempot...
 
Nä, jag drog helt enkelt till med en lögn.

:3freak
Jag hade gärna satsat på det i alla fall. 162 gånger pengarna är grymma odds.
Vet inte om du skojar men nu är det endast 1,25.
Jag har aldrig satsat på betting sidor, men eftersom du nämnde bwin ovan
så kollade jag upp dem.
Det stod något om att bettar man ifrån Tyskland är det 5% skatt på vinsten.
Hur är det i Sverige?

Och det stod även att högsta vinsten för ett bet kan/får aldrig överskrida 92k.
Om man vinner mer utöver 92k så försvinner dem pengarna. :3freak
Verkar otroligt.
 
FP1 - Yamaha starka med AEsp och JLo i topp, DP på hugget och MM i trafik mot slutet av passet. Tätt. Ser fram emot FP2:)
 
Hmmm.... Marquez ser inte sådär överjävligt överlägsen ut än så länge. Det kan nog bli lite fight om det här på söndag trots allt. Men AEspargaros snabbaste varv med ett extramjukt bakdäck känns ju mer som lite showoff, ett ohållbart scenario över ett helt race tror jag. Men det skulle ju vara kul om han kunde kvala bra den här gången och vara med i början av racet.
 
Kan det vara så att Forward-Yamaha har en ram som passar däcken bättre? (Bortsett det faktum att Open har möjlighet till mjukare däck)
Helt enkelt så att den nya (Yamaha Factory) ramen inte fungerar lika bra?
 
...Helt enkelt så att den nya (Yamaha Factory) ramen inte fungerar lika bra?
Njae, tror Du inte Yamaha skulle ge den ramen till fabriksförarna i så fall?

AEsp resultat under rejsen har ju låtit vänta på sig och det är då det gäller. Imponerande insatser i försäsongstest och kval är inte riktigt samma sak, och där finns det lite kvar att bevisa. Tror jag:)
 
AEsp resultat under rejsen har ju låtit vänta på sig och det är då det gäller.

Kollar man igenom hans statistik så är det ju inte direkt något som imponerar.. På 145 starter inom GP-cirkusen så har han lyckats med en pallplats (3a) i Moto2, inga poles & inga snabbaste varv. 8a som bäst i MotoGP. Hans pallplats i Moto2 var ju lite av en one-hit-wonder då hans övriga resultat 2011 höll en del att önska. Hade han varit en s.k talang hade nog vitrinskåpet sett annorlunda ut hemma hos familjen Espargaro.

Nu är det ju väldigt lätt att ligga hemma i soffan & klaga på en av världens snabbaste motorcykelförare.. Men det är få förare jag håller som så överskattade som EsA. Nästan lite Jakub Smrz över honom, ett varv eller två går bra men köra race är ju nå helt annat.
Vore dock kul om hans karriär kunde ta en ny vändning & han blir en toppförare, men vad är eg. som talar för det? Knappast det gröna bakdäcket som många bloggare verkar tro.. Tror Pol har oändligt mycket större chanser att faktiskt bli "något" inom GP-cirkusen.

Nåväl, efter lite gnäll så är det dags & va positiv! Pedrosa vinner racet före Lorenzo, Marquez tittar på bakifrån & gör en sisådär 7-8 omkörningsförsök som får Emilio att tappa hakan. Rabat fortsätter att förnedra motståndet i Moto2 & Lill-Marquez visar att det är han som är den eg. talangen som Julia fostrat..

Bautista, nä, blir ingen målflagg den här gången heller. Zarco blir däremot 3a till Stigefeldts store glädje!
 
Kollar man igenom hans statistik så är det ju inte direkt något som imponerar.. På 145 starter inom GP-cirkusen så har han lyckats med en pallplats (3a) i Moto2, inga poles & inga snabbaste varv. 8a som bäst i MotoGP.

Han blev väl ändå 4:a i Qatar i år eller? Syftade du längre tillbaka i hans karriär?
 
Han blev väl ändå 4:a i Qatar i år eller? Syftade du längre tillbaka i hans karriär?

Tänkte mer på vad han gjort innan 2014. Men visst var Qatar en riktigt bra helg för EsA. Jag vill dock se betydligt mer av den varan innan jag stämmer in i hyllningskören. Han har, alldeles för länge, varit en typisk midpack-rider i mina ögon.
 
Vore dock kul om hans karriär kunde ta en ny vändning & han blir en toppförare, men vad är eg. som talar för det? Knappast det gröna bakdäcket som många bloggare verkar tro..

Utan att bli alltför tjatig, men det är precis det jag också menar. Om man är en alien så visar man det från första sekunden i klassen, så som Valentino, Jorge och Marc gjorde. Annars är man helt enkelt ingen alien. Att en "gamling" på sitt tredje försök i MotoGP helt plötsligt skulle blomma och börjar rejsa om pallplatser tror jag inte alls på. Därför tror jag inte att Asparagus den äldre kommer att plocka särskilt många pallplatser. Han kan mycket väl ta pallplatser i race där däckreglementet spelar factory-maskinerna ett spratt, men han kommer inte att vara en "regular" under normala omständigheter.
 
Asparagus :D :tummenupp

Nej, nån alien är han inte men håll med om att han ändå kör bra? Tror han faktiskt är en bättre pilot än Kalle Krycka eller Smith som haft sina chanser på betydligt bättre material.
 
Nyheter
CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

Back
Top