Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog inte en reflex. Rossi och Roberts har gjort detta in i vissa vänsterböjar i många år. Nu även Pedrosa. Ditt förslag låter inte helt rimligt. Skulle det inte istället kunna bero på att de helt enkelt lyfter foten för att få den i ett speciellt läge som passar i just denna sväng och mer eller mindre oavsiktligt får den i ett vingligt läge innan den sätts ner igen på fotpinnen?
Visst är det så men ibland får man känslan av en del inlägg att folk tror att Stoner vinner över Rossi enbart pga att hans hoj går lite fortare rakt fram.
Tycker det låter ganska osannolikt att två förare som Rossi och Butter skulle "slinta" lite då och då, speciellt i vänsterkurvor.Så tror jag det är. Det är jobbigt att flytta tillbaks foten under full inbromsning och slinter man till lite kan foten bli hängande och de har väl inte jättebråttom att få tillbaks den. Har faktiskt upplevt exakt samma sak med vänsterfoten, det lilla jag kört, för mig hände det av någon anledning in i hårnålen på Gelleråsen några gånger.
Tycker det låter ganska osannolikt att två förare som Rossi och Butter skulle "slinta" lite då och då, speciellt i vänsterkurvor.
Så tror jag det är. Det är jobbigt att flytta tillbaks foten under full inbromsning och slinter man till lite kan foten bli hängande och de har väl inte jättebråttom att få tillbaks den. Har faktiskt upplevt exakt samma sak med vänsterfoten, det lilla jag kört, för mig hände det av någon anledning in i hårnålen på Gelleråsen några gånger.
Hopkins snabbast på testerna
![]()
Unofficial lap times, Catalunya Tests after race :
1 - John Hopkins - Rizla Suzuki MotoGP - 1'41.4
2 - Toni Elias - Honda Gresini - 1'42.630
3 - Casey Stoner - Ducati Marlboro Team - 1'42.680
4 - Valentino Rossi - Fiat Yamaha Team - 1'42.720
5 - Alex Barros - Pramac d’Antin Ducati - 1'42.9
6 - Loris Capirossi - Ducati Marlboro Team - 1'43.0
7 - Marco Melandri - Honda Gresini - 1'43.0
8 - Chris Vermeulen - Rizla Suzuki MotoGP - 1'43.0
9 - Randy de Puniet - Kawasaki Racing Team - 1'43.050
10 - Dani Pedrosa - Repsol Honda Team - 1'43.120
11 - Nicky Hayden - Repsol Honda Team - 1'43.175
12 - Colin Edwards - Fiat Yamaha Team - 1'43.410
13 - Shinya Nakano - Konica Minolta Honda - 1'43.475
14 - Alex Hofmann - Pramac d’Antin Ducati - 1'43.635
15 - Carlos Checa - LCR Honda - 1'43.650
16 - Sylvain Guintoli - Tech 3 Yamaha v1'43.8
17 - Makoto Tamada - Tech 3 Yamaha - 1'43.9
18 - Nobuatsu Aoki - Suzuki Test Rider - 1'44.2
19 - Andrew Pitt - Yamaha Test Rider - 1'44.5
20 - Anthony West - Kawasaki Test Rider - 1'44.7
21 - Shinichi Itoh - Ducati Test Rider – 1'47.0
Sjukt vad den karln ser ut att lägga nerHopkins snabbast på testerna
Han provade ett nytt chassi och det verkar onekligen fungera betydligt bättre än det gamla, iaf för Hayden.Enligt motogp.com har Hayden idag kört 1:42.400 och är därmed snabbast på racedäck eftersom Hopkins inofficiella banrekord sattes med kvaldäck. Kanske börjar det lossna lite för Nicky.
Sjukt vad den karln ser ut att lägga ner![]()
Han provade ett nytt chassi och det verkar onekligen fungera betydligt bättre än det gamla, iaf för Hayden.
1. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1min 42.40 secs
2. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1min 42.76 secs
3. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 42.90 secs
4. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team (B) 1min 43.09 secs
5. Shinichi Itoh JPN Ducati Test Rider (B) 1min 45.51 secs
6. Nobuatsu Aoki JPN Suzuki Test Rider (B) 1min 46.01 secs
Möjligen bevisar det att han fortfarande kan köra fort, men det är lång väg tillbaka till pallen. Bussigt av Honda att ge honom lite prylar att köra in sig på innan hemma-GP med korchskruven.aha, då kan man nog säga att Hayden is back..
Sjukt vad den karln ser ut att lägga ner![]()
Tillbaks till 80-talet med armbågsskrap![]()
Snyggaste MotoGP-bilden på bra länge![]()
Tror inte han lägegr ner så mycket mer än de andra men han hänger som en apa på sidan vilekt ju förstärker effekten, det har han alltid gjort enda sedan Red Bull WCM tiden. Fränt är det dock.Sjukt vad den karln ser ut att lägga ner![]()
Tror inte han lägegr ner så mycket mer än de andra men han hänger som en apa på sidan vilekt ju förstärker effekten, det har han alltid gjort enda sedan Red Bull WCM tiden. Fränt är det dock.![]()
Ser helt rubbat ut, stillöst till och med.2999104Elias släpar ju även i röven vid nedlägg. Nästan iallafall
Tror inte heller att han lutar mer än de andra men det ser som sagt jäkligt fränt ut, inget TIBA här inte!Tror inte han lägegr ner så mycket mer än de andra men han hänger som en apa på sidan vilekt ju förstärker effekten, det har han alltid gjort enda sedan Red Bull WCM tiden. Fränt är det dock.![]()
..
Det jäklar är inte kattskit då dessutom Peddos mentor påstår att just 250 inte går framåt längre........
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |