MotoGP CATALUNYA 10/6

Om man har trottelkontroll som en flerfaldig mästare ja, det kostade många highsiders tidigare i karriären att komma dit.
Självklart, jag trodde bara att Doohan kanske använde den stilen lite då och då även på tävling för att komma igenom någon kurva snabbare men så var det alltså inte.
Vad tror du om den här föraren då? Personlig körstil?
Vad har det för relevans för diskussionen angående Butter och Rossis ingång i vänsterkurvor :va
 
En 500 (i synnerhet före -96 då man använde blyad bensin) hade ett körbart effektregistret som var så mycket kortare än de 10.000 rpm som förarna i MotoGP kör med idag att hjulspinn inte blev kontrollerade/mjuka. Definitivt inget som gynnade varvtiderna (alltså var "throttle control" något mycket viktigt) och Doohan, Biaggi, Okada, Rossi & Co hade fullt sjå att undvika hjulspinn. McCoy var det enda undantaget och han var bara i undantagsfall snabbast (samt körde 500 då de hade fått snudd på fyrtaktsmässiga effektregister).

Randy Mamola var väl isf undantaget (& dessutom först med att göra det, om jag minns rätt) vad gäller mjuk/kontrollerad "drifting" med rykande däck. Möjligen tack vare ej konkurrenskraftiga Pirellidäck på sin Cagiva. Tror det kulminerade på Brasiliens GP -88(?), ...jag har iaf inte sett någon göra brutalare powerslides sen dess.
 
http://www.youtube.com/watch?v=UzyMhEgKXyM här är han gamle sladd-kungen..

Hoppas verkligen motogp-folket tar en titt här inne efter racen så dem vet vad som behöver bättras på osv.. finns massor med experter på sh ju.. :rolleyes:


ang. ut med vänsterfoten, kommer många svenssons göra de på bandagar nu o kapa sekunder?!

:pannkyss
 
Jag har hört att Burgess och några andra teamchefer har folk som samlar data från SH mellan träningarna, kvalet och racet för att se om det kan förbättra tiderna :nicka
Tydligaste exemplet är väl Young-Casey? SH-eliten såg tydligt att han kunde bli bättre om han lät bli att kasta sig så ofta. Han läste alla trådarna här i vinter och nu har han 4 av 7 segrar och en femte plats som sämst - inte kastat sig en gång. Hayden verkar också ha läst några trådar här ifjor och fått hjärnspöken av, han har läst att han inte köra hoj här.
 
Tydligaste exemplet är väl Young-Casey? SH-eliten såg tydligt att han kunde bli bättre om han lät bli att kasta sig så ofta. Han läste alla trådarna här i vinter och nu har han 4 av 7 segrar och en femte plats som sämst - inte kastat sig en gång. Hayden verkar också ha läst några trådar här ifjor och fått hjärnspöken av, han har läst att han inte köra hoj här.
Stämmer!

Fler exempel som inte alla känner till:

- Hayden kollar dagligen Gustavs signatur för att se hur långt efter han är.

- Rossi har vid ett flertal tillfällen loggat in med sitt alias Valmers för att piska upp lite Biaggi-hat (när man känner till detta förstår man även uttalandena om Rossi-fuckon, det får ju inte bli alltför genomskinligt).

- Hopper läste med glädje NyTekniks tråd om näsplåster, beställde en pall och sover nu alltid med näsplåstren på öronen.

- Butter tog till sig kritiken om regnkörningen när han, tack vare SH, förstod att han blivit varvad av Hayden på PI och hyrde därför Gillinge-banan utanför Stockholm en hel helg och på Le Mans kunde vi se att den taktikten bar frukt.

- Roberts fall från topplaceringar i slutet av 2006 till bottenplaceringar 2007 har sin självklara förklaring i mobbningen här på SH där han utmålas som ett matvrak. Som om inte det vore nog sänktes hans självförtroende ytterliggare när det, återigen tack vare SH, stod klart för honom att han enbart får leka med de snabba grabbarna för att hans pappa äger teamet.

Ovan är bara ett axplock av exempel där SH haft stor betydelse för MotoGP.
 
201.970st besökare hade man över alla 3 dagarna. 7.700 fler än förra året. Söndagen hade 112.600 personer. 5.500 fler än förra årets siffror var det.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top