MotoGP CATALUNYA 10/6


Beror väl lite på situation.

vale_46_2604200337_doohanbig1ejpg_jpg.jpg
 
Bilden är tagen under träning och Doohan parerar för att hålla sladden under kontroll. Under race var det strikt TIBA.
Så du menar att Doohan aldrig hade några sladdar under tävling eller kunde de under tävling pareras trots TIBA :va
 
Så du menar att Doohan aldrig hade några sladdar under tävling eller kunde de under tävling pareras trots TIBA :va
En 500 (i synnerhet före -96 då man använde blyad bensin) hade ett körbart effektregistret som var så mycket kortare än de 10.000 rpm som förarna i MotoGP kör med idag att hjulspinn inte blev kontrollerade/mjuka. Definitivt inget som gynnade varvtiderna (alltså var "throttle control" något mycket viktigt) och Doohan, Biaggi, Okada, Rossi & Co hade fullt sjå att undvika hjulspinn. McCoy var det enda undantaget och han var bara i undantagsfall snabbast (samt körde 500 då de hade fått snudd på fyrtaktsmässiga effektregister).
 
Last edited:
En 500 (i synnerhet före -96 då man använde blyad bensin) hade ett körbart effektregistret som var så mycket kortare än de 10.000 rpm som förarna i MotoGP kör med idag att hjulspinn inte blev kontrollerade/mjuka.
På bilden ser det väldigt kontrollerat och mjukt ut men bilder kan ju som bekant ljuga en hel del.
 
Sladd!..

I filmen "Faster" framgår det tydligt att då typ 2002 var Gary McCOY Überkung av "sliding o ridecontrol" :yoparty tills han vurpa o bröt benet! :-(
 
Både Schwantz och Abe körde ju rakryggat.
Kanske var Abe på en av bilderna där uppe?
 

Bifogat

  • KevinSchwantz-115.jpg
    KevinSchwantz-115.jpg
    35.2 KB · Visningar: 28
  • yzr_500.jpg
    yzr_500.jpg
    15.2 KB · Visningar: 131
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top