MotoGP CATALUNYA 10/6


Beror väl lite på situation.

vale_46_2604200337_doohanbig1ejpg_jpg.jpg
 
Bilden är tagen under träning och Doohan parerar för att hålla sladden under kontroll. Under race var det strikt TIBA.
Så du menar att Doohan aldrig hade några sladdar under tävling eller kunde de under tävling pareras trots TIBA :va
 
Så du menar att Doohan aldrig hade några sladdar under tävling eller kunde de under tävling pareras trots TIBA :va
En 500 (i synnerhet före -96 då man använde blyad bensin) hade ett körbart effektregistret som var så mycket kortare än de 10.000 rpm som förarna i MotoGP kör med idag att hjulspinn inte blev kontrollerade/mjuka. Definitivt inget som gynnade varvtiderna (alltså var "throttle control" något mycket viktigt) och Doohan, Biaggi, Okada, Rossi & Co hade fullt sjå att undvika hjulspinn. McCoy var det enda undantaget och han var bara i undantagsfall snabbast (samt körde 500 då de hade fått snudd på fyrtaktsmässiga effektregister).
 
Last edited:
En 500 (i synnerhet före -96 då man använde blyad bensin) hade ett körbart effektregistret som var så mycket kortare än de 10.000 rpm som förarna i MotoGP kör med idag att hjulspinn inte blev kontrollerade/mjuka.
På bilden ser det väldigt kontrollerat och mjukt ut men bilder kan ju som bekant ljuga en hel del.
 
Sladd!..

I filmen "Faster" framgår det tydligt att då typ 2002 var Gary McCOY Überkung av "sliding o ridecontrol" :yoparty tills han vurpa o bröt benet! :-(
 
Både Schwantz och Abe körde ju rakryggat.
Kanske var Abe på en av bilderna där uppe?
 

Bifogat

  • KevinSchwantz-115.jpg
    KevinSchwantz-115.jpg
    35.2 KB · Visningar: 28
  • yzr_500.jpg
    yzr_500.jpg
    15.2 KB · Visningar: 131
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top