Motardförsäkring??

GSXR_FREDDA

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
KTM 640 SM-06
Tja!!!
Tänkte höra vad ni som åker motardhoj typ LC4 eller motsvarande får betala för er försäkring?
Vet ni varför inte Folksam vill försäkra en LC4,men sporthoj går bra,säljaren jag pratade med kunde inte svara på det. :confused:

jodå folksam har väl en offroadförsäkring där den borde passa fint...
sedan har du ju th,o if oxo,all aha offroadförsäkringar...

GSXR_FREDDA skrev:
Tja!!!
Tänkte höra vad ni som åker motardhoj typ LC4 eller motsvarande får betala för er försäkring?
Vet ni varför inte Folksam vill försäkra en LC4,men sporthoj går bra,säljaren jag pratade med kunde inte svara på det. :confused:

Har en KMT 640 -03...betalar 4500kr Hel/Hel, Jag är 25år

ring dem igen, klart de försäkrar en LC4, de har mycket förmånliga priser vad jag kunnat gämföra med andra bolag. Ring igen!

JonaZ skrev:
jodå folksam har väl en offroadförsäkring där den borde passa fint...
sedan har du ju th,o if oxo,all aha offroadförsäkringar...

Jo, Folksam har en offroadförsäkring, men då är det bara trafik som gäller mycket märkligt tycker jag.

Försäkring

GSXR_FREDDA skrev:
Tja!!!

Testa bilsport/mc bolaget ,, jag har offroad på min 640sm-05 för 3700 Hel/Helår.

Edit:såg att sirsmokalot betalar 6000:-.. dom går efter ditt postnummer = storstad dyr/liten stad billig.

Last edited:
försäkring hos folksam

hej jag har en husaberg 650 04a som jag har försäkrad hos folksam den kostar 943kr helförsäkring i helåret! mvh Markus

Vad jag minns så försäkrar inte heller T-H offroadhojar med annat än trafik.
Jag har iofs länsförsäkringar på min bike, inte det förmånligaste sett till priset.
Men det blev så när jag köpte hojen.
Ett tips till er som kollar med bilsport/mc, kolla vad en vanlig mc försäkring kostar på samma hoj. På min XT skiljde det bara ngn hundralapp per år mellan vanlig mc och offroadförsäkringen. Men offroadvarianten har mkt högre självrisker och "sämre" vilkor allmänt om man jämför dom två alternativen.
Det handlar inte enbart om priset tycker jag, man måste ju se vad man får för stålarna med :)
//Tobbe

660 -04:a pröjsar 3100:- halv/hel hos LF (vanlig försäkring. offroad var dyrare hos dem)
Skulle få betala 4700:- hel/hel....

Jag betalar 4500 hel/hel hos IF, får ställa av hur mycket jag vill, vilket gör att det kostar typ 2500-3000 kr per år.

dukeIIfbg skrev:
hej jag har en husaberg 650 04a som jag har försäkrad hos folksam den kostar 943kr helförsäkring i helåret! mvh Markus

Det var bra, jag betalar 1200 för min 200exc på folksam för halvförsäkring helår, men då bor jag mitt i Göteborg (eller är iaf skriven där, jag bor i Detroit)

Hip hip hurra! Första gången som TH kom med en hyffsad offert, får ge 3200 helf/helår på min husqvarna SMR 510.

Rasorblade skrev:
2041353 Men med TH får du väl inte köra bana va,....... :confused:

Mkt riktigt där gällande bankörning och TH, kollade med övriga och svaret blev: bilsport o mc:4200:-, LF:4100, IF:4240:-
Kanske ska halv försäkra rent utav :confused:

JB74 skrev:
2042904 Mkt riktigt där gällande bankörning och TH, kollade med övriga och svaret blev: bilsport o mc:4200:-, LF:4100, IF:4240:-
Kanske ska halv försäkra rent utav :confused:
Skulle nog lägga på den där tusingen för attfå ha den försäkrad vid bakörning!

Man vet aldrig när man får lust å rasta den på bana!! :tummenupp

Rasorblade skrev:
2042918 Skulle nog lägga på den där tusingen för attfå ha den försäkrad vid bakörning!

Har blivit mer o mer övertygad om det faktiskt, får nog utebli från krogen en helg så är tusingen insparad.

Rasorblade skrev:
2042918 Skulle nog lägga på den där tusingen för attfå ha den försäkrad vid bakörning!

Tog en sista chans å ringde Folksam, 2665:- helf./helår, så nu är den tecknad. Hörde med tanten om bankörning och det var OK!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park