Positiva tråden om EU

Jag har nog aldrig kastat korken från ett mjölkpaket i naturen.

Men jag är villig att ta loss korkarna, spara dom och åka ut till något naturreservat/våtmark och strössla med dom när jag har tillräckligt många, viktigt att ringen sitter kvar så att det syns att man har ansträngt sig för att kasta dom i naturen.

Jävla IDIOTI!
Det var aldrig ett problem, och nu har man alltså till stor kostnad löst ickeproblemet

Massa överbetalade puckon som sitter på ändan nån några timmar om dan
Och slåss åxå på Zigenarvis ( rivs )
Ok inte så positivt
Men jag avskyr EU

Jag har nog aldrig kastat korken från ett mjölkpaket i naturen.

Men jag är villig att ta loss korkarna, spara dom och åka ut till något naturreservat/våtmark och strössla med dom när jag har tillräckligt många, viktigt att ringen sitter kvar så att det syns att man har ansträngt sig för att kasta dom i naturen.

Jävla IDIOTI!
Det var aldrig ett problem, och nu har man alltså till stor kostnad löst ickeproblemet

Djävla idioti, eller bara lite barnsligt? :va

Det är liknande den "reklam" från många hamburgerkedjor, särskilt de amerikanska, man kan se längs vägen nära dessa snabbmatsställen.
Det syns att restaurangkunderna ansträngt sig. :huvet

Djävla idioti, eller bara lite barnsligt? :va

Det är liknande den "reklam" från många hamburgerkedjor, särskilt de amerikanska, man kan se längs vägen nära dessa snabbmatsställen.
Det syns att restaurangkunderna ansträngt sig. :huvet
Det är det mest respektlösa beteendet, både mot sig själv, att äta skitmat i bilen, samt att bara öppna fönstret och slänga i naturen.

Sådant som skiljer civilisationer från inte civilisationer.

Det är det mest respektlösa beteendet, både mot sig själv, att äta skitmat i bilen, samt att bara öppna fönstret och slänga i naturen.

Sådant som skiljer civilisationer från inte civilisationer.
Bah, amatörer.

De riktiga essen sitter på elskåpet bredvid soptunnan men avfallet hamnar ändå på marken…förutom elskåpet.

HIP HIP HURRA FÖR EU
nu vill dom förbjuda ved eldning
nya regler o i princip finns inte en ända kamin i eu som klarar kraven, så alla måste köpa ny eldstad :dummer:dummer
Njae, inte riktigt så. Hårdare krav för nya anläggningar/kaminer. Hittar inget om att äldre blir underkända, men tar MP över vid nästa val (S regerar, MP bestämmer) så kommer de säkert hitta på att underkänna även gamla.

Njae, inte riktigt så. Hårdare krav för nya anläggningar/kaminer. Hittar inget om att äldre blir underkända, men tar MP över vid nästa val (S regerar, MP bestämmer) så kommer de säkert hitta på att underkänna även gamla.
Fr o m när?
Funderar på att byta ut min till en något effektivare och vill ha det gjort innan de blir tvångsstyrda och inte funkar vid elbrist.

Hm, vad kan det finnas för avsikt bakom denna åtgärd, som såklart motiveras med omsorg om vår hälsa?

Edit;
Kanske renovera, trots allt…

Allt momsfusk är bra. Myndigheter kladdar bara bort pengarna på dumheter ändå.

Fr o m när?
Funderar på att byta ut min till en något effektivare och vill ha det gjort innan de blir tvångsstyrda och inte funkar vid elbrist.

Hm, vad kan det finnas för avsikt bakom denna åtgärd, som såklart motiveras med omsorg om vår hälsa?

Edit;
Det är väl sedan år tillbaka med dom kraven? Finns fortfarande pannor med självdrag att köpa från de ännu fria östländerna. Inte lika effektiva men du slipper den där förbannade fläkten som garanterat går sönder och som kostar mer än ockerpris att ersätta. Om den inte utgått förstås.
Min gamla CTC från 1965 blev fan snabbare varm och fungerade fläckfritt alltid. Sen bytte jag till en Nibe... Och Nibe kan dra åt helvete. Nu har jag en Baxi och den fungerar ännu. Men inte i närheten så lättanvänd som den gamla CTCn. Men den gamla var inte så effektiv eller tog 50cm ved. Men hade nog hellre valt den om jag vetat hur sopiga nya är. Gjutjärn, ingen fläkt, inga packningar, självdrag, bara järn!

Fr o m när?

Edit;
2027/28 vad det verkar.

Det är väl sedan år tillbaka med dom kraven? Finns fortfarande pannor med självdrag att köpa från de ännu fria östländerna. Inte lika effektiva men du slipper den där förbannade fläkten som garanterat går sönder och som kostar mer än ockerpris att ersätta. Om den inte utgått förstås.
Min gamla CTC från 1965 blev fan snabbare varm och fungerade fläckfritt alltid. Sen bytte jag till en Nibe... Och Nibe kan dra åt helvete. Nu har jag en Baxi och den fungerar ännu. Men inte i närheten så lättanvänd som den gamla CTCn. Men den gamla var inte så effektiv eller tog 50cm ved. Men hade nog hellre valt den om jag vetat hur sopiga nya är. Gjutjärn, ingen fläkt, inga packningar, självdrag, bara järn!
Mitt handlar om en braskamin. Den förhatliga värmepumpen, (luft/vatten) är ett annat bekymmer.

Är det bara jag som tycker de här förslagen som hårt styr upp vad konsumenter i EU får/måste köpa luktar lobbying lång väg? Finns det någon granskning avseende mutor/otillbörlig påverkan på EU-nivå?

Är det bara jag som tycker de här förslagen som hårt styr upp vad konsumenter i EU får/måste köpa luktar lobbying lång väg? Finns det någon granskning avseende mutor/otillbörlig påverkan på EU-nivå?
Dom har väl flera mututredningar gående hela tiden tycker jag.

Mitt handlar om en braskamin. Den förhatliga värmepumpen, (luft/vatten) är ett annat bekymmer.
Jaha, ja det är ett problem det med. Och vansinnigt dyrt. Och omöjligt få godkänt om man inte installerar en godkänd, svindyr, kamin.

nope skulle gälla alla, även befintliga anlägninger.
att nya kaminer ska ha nån sort kvallitets märkning har jag oxå hört om.
men det bara vid nya instalationer. det skrämmande är att detta skulle gälla alla typer av kaminer, kakkelugn osv
man skulle kunde montera nån sorts elektrisk efterbrännare på gamla kaminer (skorstenen) så dom klarar det nya regelverket. när det skulle träda i kraft stod det inget om det.
fan jag hittar inte artiklen igen

Det gör ju bara att jag vill grilla mera utomhus.

.. nu blir jag hungrig. Ska ut och göra upp en stor eld tror jag. Det luktar så gott!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon