Chockhöjd garageförsäkring Trygg Hansa

Jag vill ha en försäkring som täcker hela fordonsparken med en försäkring, där det dyraste fordonet sätter priset. Jag kan ändå bara köra ett fordon i taget.
Och då hade ju de där 17000 om året för sporthojen ändå varit ganska okej om man ändå har 4 fordon till för samma peng.

Jag vill ha en försäkring som täcker hela fordonsparken med en försäkring, där det dyraste fordonet sätter priset. Jag kan ändå bara köra ett fordon i taget.
Och då hade ju de där 17000 om året för sporthojen ändå varit ganska okej om man ändå har 4 fordon till för samma peng.
Håller med dig. Själv har jag 4 motorcyklar skulle vilja ha en försäkring där det bara är jag som får köra då är det självklart att bara en i taget kan användas. Sen är det givetvis mer risk med tex brand och stöld när flera mc inblandade

Det är du som har bevisbördan. Så de kan hävda att ”vi tror detta är en skenförsäkring, visa att vi har fel”.

Så får din mamma berätta om hur hon använder hojen, när hon köpte den, vad hon betalade etc. Trist sits att sätta morsan i för att spara några kronor tycker jag.
- 27 500 SEK är mååånga 🍺
"oj, ja det var sonen som köpte den till mig förra året. Sen har jag inte använt den."

Trygg Hansa verkar vilja bli av med sporthojar i år, fick i år vid förnyelse dubblering av priset både för garageförsäkring och påställd. Tröttmössan på TH sa att Bilsport&MC ingår i deras koncern så jag kommer troligtvis få ett väldigt bra erbjudande från dom, jag kan koppla dig dit direkt. Dumstruten på B&MC svara bara, din hoj försäkrar vi inte. :arsele
Jag är 50+, hoj i eget låst garage, bor i mindre stad, skadefri.
Är jag verkligen en sån trafikfara?

Finns bara tre FB som helförsäkrar en nyare SportHoj efter att ringt runt.
TryggHansa, IF, Folksam - Erbjuder både Hel, Halv, Avstälninsgbar och Årsförsäkring.

Gjensidige - Erbjuder Halvförsäkring som årsförsäkring, alltså inte avställningsbar.
Länsförsäkringar - Endast trafik.

Bilsport&MC - Försäkrar inte en nyare SportHoj, i alla fall inte en ZX10R.
Svedea - Försäkrar inte SportHojar alls.

Trygg Hansa verkar vilja bli av med sporthojar i år, fick i år vid förnyelse dubblering av priset både för garageförsäkring och påställd. Tröttmössan på TH sa att Bilsport&MC ingår i deras koncern så jag kommer troligtvis få ett väldigt bra erbjudande från dom, jag kan koppla dig dit direkt. Dumstruten på B&MC svara bara, din hoj försäkrar vi inte. :arsele

TryggHansa, IF, Folksam - Erbjuder både Hel, Halv, Avstälninsgbar och Årsförsäkring.

Gjensidige - Erbjuder Halvförsäkring som årsförsäkring, alltså inte avställningsbar.

Ja, det var exakt så det var för mig. De försökte också med Bilsport och MC (utan sport). Enda skillnaden mellan oss är att jag bor utanför en större stad, annars allt lika typ.

Dock så ville Länsförsäkringar försäkra min hoj och dessutom till ett ganska rimligt pris. 110kr/mån avställd och 22000/år påställd, men förutsättningen var att jag även flyttade hemförsäkringen dit och där var de 3000kr/år dyrare än min nuvarande.

Min andra hoj en ny BMW S1000XR införskaffad i år kan man väl säga klassar in sig som en sporthoj om man ser till prestanda med motor på 170Hk. Den tar Svedea gladeligen hel årsförsäkring för 4400kr/år. Jag är väl lika stor trafikfara på den i så fall om det handlar om antal Hk. Men såklart, inte framåtlutad med sporthojsstyre, mycket lugnare och säkrare och vid olycka måste man ju klara sig bättre :va

Jag har en S1000R försäkrad på Bilsport&MC.
Ingen ”riktig” sporthoj
Helförsäkring, 2.000 självrisk.
Betalade år 2022: 5.724kr
2023: 6.297kr
2024: 6.134kr
2025: 6.033

Då jag tidigare brukar ha Folksam, ringde jag och kollade.
Kommer inte ihåg beloppet, men i princip så sa de att jag nog inte vill veta…

Jag har en S1000R försäkrad på Bilsport&MC.
Ingen ”riktig” sporthoj
Helförsäkring, 2.000 självrisk.
Betalade år 2022: 5.724kr
2023: 6.297kr
2024: 6.134kr
2025: 6.033

Då jag tidigare brukar ha Folksam, ringde jag och kollade.
Kommer inte ihåg beloppet, men i princip så sa de att jag nog inte vill veta…
Man undrar vad det är för jazztobaksrökande miljöpartist som sitter och bestämmer pris och vilka MC man ska ta och inte ta.

S1000R är väl verkligen en sporthoj ( tycker jag ) minus styret men grattis att B&MC intalat sig själva att den ska ha pris som en touring hoj.

Nej. Har aldrig använt hojförsäkringen.
Det var det som var min poäng att även om du nyttjat en annan försäkring än den på hojen så tycker försäkringsbolaget att du allmänt innebär en högre risk. Gubben tog en ny vindruta på bilförsäkringen och fick höjd hemförsäkring!

Får se hur det går. Min civiliserade bandit fick sänkt helförsäkring med 36kr/år till 1906kr.
Jag är ok med det.
Har 3 garage eller avställningsförsäkringar i 3 olika bolag. Får se vad som händer med dem. Dyraste tror jag kostar 35kr/mån.

Var och besiktigade. Fick lots of praise och en kommentar om att den har ju inte gått något…utom sista året. Bild tagen på väg från bes.
907 mil från 2011-2024 då jag köpte den. 1 år och 2 dagar senare:
7CC15B7A-18F8-4BA6-A65F-64190F05C83D.jpeg

Sagt det förr och säger det igen, StyggHansa är nog det absolut sämsta förskingringsbolaget genom tiderna. Gör dig av med dem innan du behöver nyttja ditt försäkringsskydd, för det har du inget. Blev själv nekad ersättning efter att min bil blev stulen och därefter inte ville starta, för jag kunde ju inte bevisa att bilen fungerade vid stöldtillfället... Att tjuvpacket körde den från platsen var tydligen inte bevis nog, StyggHansa lät sin skadeverkstad utföra en basic rekond på bilen och krävde sedan att jag skulle hämta ut den under hot om att verkstaden skulle börja kräva mig på uppställningsavgift för varje dag den stod kvar. Som en sista spottloska ovanpå den fullkomliga våldtäkten ville de inte ens ersätta batteriet som var sopslut efter att bilen stått stilla i x antal månader utan underthållsladdning, både hos polisen och därefter på verkstaden, trots att jag kunde visa kvitto på att det köptes nytt bara någon månad innan stölden :finger

Du behöver flytta till Schweiz, där finns precis det upplägg du efterfrågar.

Sagt det förr och säger det igen, StyggHansa är nog det absolut sämsta förskingringsbolaget genom tiderna. Gör dig av med dem innan du behöver nyttja ditt försäkringsskydd, för det har du inget. Blev själv nekad ersättning efter att min bil blev stulen och därefter inte ville starta, för jag kunde ju inte bevisa att bilen fungerade vid stöldtillfället... Att tjuvpacket körde den från platsen var tydligen inte bevis nog, StyggHansa lät sin skadeverkstad utföra en basic rekond på bilen och krävde sedan att jag skulle hämta ut den under hot om att verkstaden skulle börja kräva mig på uppställningsavgift för varje dag den stod kvar. Som en sista spottloska ovanpå den fullkomliga våldtäkten ville de inte ens ersätta batteriet som var sopslut efter att bilen stått stilla i x antal månader utan underthållsladdning, både hos polisen och därefter på verkstaden, trots att jag kunde visa kvitto på att det köptes nytt bara någon månad innan stölden :finger
Håller med, nyttjat försäkring en gång under 30 år med sporthoj, har pytsat in en ansenlig summa i TH, druttar ikull gsxr:en i en rondell pga stenskott i kylaren å ett glykolbad, hojen löstes in men helvete va jag fick hålla på för att ens få vettigt betalt, slutade med oberoende värderingsman från handelskammaren för att få dom att ge sig, fick aldrig svar på hur dom baserade sina summor när jag frågade utan var bara tvärnit….pissnissar!

Kollade precis hur det är med min ZX-10R min försäkring förfaller i september så klarar mig denna sommaren liknande förra året. Så får ta tag i det till hösten.

Pratade med min lokala handlare igår och frågade om försäkring eftersom han sålt några nya ZX-6R iår. Men dom tar tydligen svedea emot.

Samma när jag hade H2-SX kommer inte ihåg exakta summan med det var ungefär 5000-6000 hel/hel med låg självrisk. Är ju ändå 200hk i den

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!