Modifieringar XT660 X/R

Jag var till perjul och luggade honom på luftfiltret, men det passade inte min -97 tyvärr, liite större på alla håll. Så det finns till skänks igen om ngn behöver, tror han sa det var till en -04.
 
Hej jag har flyttat runt lite grejer mellan hojar, har lite grejer över.
DNA filter stage 2 helt nytt.
Boosterplug till 660z passar kanske R/X om kablarna inte är för korta(tvåtrådad så går att skarva lätt)
Skicka Pm
/kram
 
Hej jag har flyttat runt lite grejer mellan hojar, har lite grejer över.
DNA filter stage 2 helt nytt.
Boosterplug till 660z passar kanske R/X om kablarna inte är för korta(tvåtrådad så går att skarva lätt)
Skicka Pm
/kram
Hej har du dessa grejer kvar
 
Hej jag har flyttat runt lite grejer mellan hojar, har lite grejer över.
DNA filter stage 2 helt nytt.
Boosterplug till 660z passar kanske R/X om kablarna inte är för korta(tvåtrådad så går att skarva lätt)
Skicka Pm
/kram

Sålt
 
Söker mätarhus/hastighetsmätare till en XT660R -08.

Kan även nämna saker jag själv har liggande:
-Bromsskiva till XT660X, 32mm
-Extra hög vindruta
-Begagnad bakdämpare
-Läckande originalkylare med expansionskärl
-Vänster fotpinne bak, med fästet
 
Tjena. Har haft ur motorn för att byta bla drev till 3ans vxl o lite annat smått o gott. Hävde i motorn igen, startade, gick 3 sek sen dog den. Nu vägrar den att starta, gnista finns, soppa finns. Ligger ett felmeddelande på tps, mätte upp den enligt bok. Ist för 4-6 ohm ligger värdet på 20. Ska aset inte starta pga detta?
Det är årsm - 10
 
Tjena. Har haft ur motorn för att byta bla drev till 3ans vxl o lite annat smått o gott. Hävde i motorn igen, startade, gick 3 sek sen dog den. Nu vägrar den att starta, gnista finns, soppa finns. Ligger ett felmeddelande på tps, mätte upp den enligt bok. Ist för 4-6 ohm ligger värdet på 20. Ska aset inte starta pga detta?
Det är årsm - 10
Startgas?..testat?..
 
Köpte min hoj för längesen med moddad bakdel.. Ska nu återställa den till original. Började plocka med originalbakdelen men märker att bakljuset inte sitter fast ordentligt.. Ska det gå att röra runt lite? Har spänt åt skruvarna som håller bast bakljuset men tycker det går att rucka på det lite ändå.. Ser inte hur det skulle kunna sitta fast bättre.. Ska det sitta lite ”löst”?
 
Köpte min hoj för längesen med moddad bakdel.. Ska nu återställa den till original. Började plocka med originalbakdelen men märker att bakljuset inte sitter fast ordentligt.. Ska det gå att röra runt lite? Har spänt åt skruvarna som håller bast bakljuset men tycker det går att rucka på det lite ändå.. Ser inte hur det skulle kunna sitta fast bättre.. Ska det sitta lite ”löst”?
Japp,sitter lite "löst" på min med,troligen för att om det monterades stumt skulle den käka glödlampor pga vibrationer.
 
  • Gilla
Reaktioner: fh
Japp,sitter lite "löst" på min med,troligen för att om det monterades stumt skulle den käka glödlampor pga vibrationer.
Kanon, tack för svar. Då vet jag att allt är som det ska.

känns även som ovandelen på lyset inte är så tätt in mot lampan, känns som det tål en tvätt lite dåligt.. Men det kanske ska vara så med..
 
Tjena. Har haft ur motorn för att byta bla drev till 3ans vxl o lite annat smått o gott. Hävde i motorn igen, startade, gick 3 sek sen dog den. Nu vägrar den att starta, gnista finns, soppa finns. Ligger ett felmeddelande på tps, mätte upp den enligt bok. Ist för 4-6 ohm ligger värdet på 20. Ska aset inte starta pga detta?
Det är årsm - 10

Tps givaren måste stå väldigt fel om den visar 20 ohm och då går den inte.
 
Jag skulle misstänka haveri huvudcylindern, att den först inte släppte tillbaka oljan och att den sen inte pumpar tryck.

Annars kan bromsslangen bli som en backventil (en kompis var ut för det på en bil) och inte släppa tillbaka oljan. Vet inte men om det kan vara så att slangen blockerade oljans tillbakagång så bromsen inte släppte och sen då du släppte på trycket via luftnippeln så fick du in luft i oket så du nu därför inte kan pumpa upp tryck.

Jag skulle renovera promspumpen, nya slang och även renoverat oket. Vilket jag för övrigt gjort på samtliga äldre hojar jag köpt i förebyggande syfte.
 
Jag skulle misstänka haveri huvudcylindern, att den först inte släppte tillbaka oljan och att den sen inte pumpar tryck.

Annars kan bromsslangen bli som en backventil (en kompis var ut för det på en bil) och inte släppa tillbaka oljan. Vet inte men om det kan vara så att slangen blockerade oljans tillbakagång så bromsen inte släppte och sen då du släppte på trycket via luftnippeln så fick du in luft i oket så du nu därför inte kan pumpa upp tryck.

Jag skulle renovera promspumpen, nya slang och även renoverat oket. Vilket jag för övrigt gjort på samtliga äldre hojar jag köpt i förebyggande syfte.
tack för ditt svar .. jag har fått tag i nya delar ok .. å bromscylinder å slang ... oljan byttes förra sommaren å jag körde ca 600 mil utan trassel å jag måste erkänna att jag tappade förtroendet å känner att det tar emot köra .. jag funderar på byta till en med abs ..
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top