Mjäll vs hjälmbärandet

Ja eller så skaffar man en stor HD och fransväst så kompenserar man lite, tror det tar dig upp till en 6:a faktiskt..

öhh....ja om man vill ha en ful skrynklig kärring som har kommit på att hon vill pröva på nåt nytt på äldre dar! :S

Photoshop används för censur. :fakta

Vad? Krymper inte era också när ni har varit i vattnet? :confused:

förhoppningsvis så har inte dom som kallar sig för tjejer något som dinglar mellan benen, så där e inte mycket att krympa. men vet ju inte vad du träffar för "tjejer".

trodde killar gilla när boobsen blir "styva o krymper" :tuttar

Last edited:
Har du många där innanför masken eller tror du att jag niar dig?

mjaa hejsan.

har tänkt lite i helgen ang. mjäll/hjälm 'problematiken' och kom på (egentligen var det min flickvän, men hon sade att jag kan ta åt mig äran) att jag har ju både mustasch och skägg oh eftersom det också är i hjälmen skyddande miljö, men därmed utsätts för det tryck en hjälm kan åstadkomma och därmed kan då (kanske) mjäll uppstå, vad är det som säger att det INTE sprids till mitt skägg och min mustasch? har någon råkat ut för allt detta samtidigt?

nu har ju så att säga mjället spritts till större delen av ansiktet och kan jag därmed få slippa hjälmtvånget (sen är det naturligtvis upp till ig att frivilligt fortsätta använda hjälm)?

är det inte så också att förekomsten av mjäll (pga hjälmen) gör att det regnar ner mjäll över ögonen och därmed distraherar kanske 8.5 på en 10-gradig skala?

tacksam för svar från helst sådan som upplevt dessa 'bekymmer'.

och idag har jag varit ute och hojjat och har en alternativ lösning (fortfarande med hjälmen på dock, lagen kräver ju detta, dessutom har jag inte gått till lämplig myndighet för att be de bortse från hjälmtvånget i mitt fall):

en strumbyxa över min huvudbonad ser till att 1. hålla frisyren på plats, 2. att mjäll INTE uppstår (dock måste fler tester göras) alt. förhindra spridning av redan existerande mjäll till andra områden såsom skägg och mustasch.

däremot kan det känna lite väl tajt emellanåt.

MEN,

nu undrar jag om det finns förare därute som skulle vilja göra sina egna tester så att jag (vi) kan få statistik över det hela och sen skulle tex jag (vi) kunna presentera det för hjälmfabrikanterna SAMT strumpbyxetillverkare och kanske på så sätt skapa ett samarbete dem emellan som på sikt gagnar oss mc-förare?

den som vill hjälpa till kan använda denna tråd för att sajna sig alt. pm'a.

min flickvän har ju både mustasch och skägg ,
tacksam för svar från helst sådan som upplevt dessa 'bekymmer'.

Åfan, Gilette Mach 3 kanske kan vara något. Jag hade också en flickvän för ett par år sedan som hade skägg men det visade sig att hon hette Bengt-Göran och var man.....jag borde kanske ha reagerat på "hennes" basröst. (typ som Barry White) men det var först när jag skulle mata hästen jag upptäckte något jag inte vill nämna vid namn.

Åfan, jag hade också en flickvän för ett par år sedan, Bengt-Göran och var man.....jag borde kanske ha reagerat på "hennes" basröst. (typ som Barry White) men det var först när jag skulle mata hästen jag upptäckte något jag inte vill nämna vid namn.

pizzabagarn jag börjar bli orolig för din hälsa, du vet mycket väl att denna tråd handlar om mjäll/hjälm problematiken och jag vill så gärna hjälpa dig (samt säkert flera andra som sitter i en liknade sits som pizzabagarn), så låt oss starta en NY tråd som kanske ska heta 'Ok att mata hästen' eller något sådant.

ok. någon som kan dela med sig av sina erfarenheter vad gäller mjäll kontra hjälmbärandet för övrigt? läs gärna f.o.m första sidan helst.

men men det var inte offtopic, det var jättemjälligt där nere och jag struntade i att ta på mig "hjälmen".

men men det var inte offtopic, det var jättemjälligt där nere och jag struntade i att ta på mig "hjälmen".

hmm i sådana fall kanske du borde tagit på dig 'hjälmen' om det nu var 'jättemjälligt' 'därnere'.

vad gjorde du 'därnere' förresten? ligger inte 'ugnen' lite 'högre' upp?

hmm i sådana fall kanske du borde tagit på dig 'hjälmen' om det nu var 'jättemjälligt' 'därnere'.

vad gjorde du 'därnere' förresten? ligger inte 'ugnen' lite 'högre' upp?

Vilken ugn pratar du om........Liverpool.....hmmmm.......Michael Owen

Vilken ugn pratar du om........Liverpool.....hmmmm.......Michael Owen

det var bara en skenmanöver medan jag planerar min nästa tråd. snart. tillbaka till topic - om man nu har mjäll trots allt, kan man börja gilla det? kan jag bli en av de coolare killarna på onsdagskörningarna när 'vi' samlas vid donken?

Back