Mjäll vs hjälmbärandet

Nja,den vedertagna metoden att effektivt bli av med mjäll är att efter skalpsnittet lyfta av skalpen och konservera den för framtida släktmiddagar och anställningsintervjuer då de brukar ta så illa upp när den saknas och köra med hjälm men utan skalp.

Henrik

broder, jag hör dig, men jag förstår dig icke. när du pratar konservering blir jag lite ställd (dock ej mot väggen, ej heller i ett hörn) och undrar vad du egentligen menar med konservering. eller så har du inte alls tänkt klart ang. ditt svar.

konservering är ju som de flesta känner till:

burkkonservering
djupfrysning
fermentering
frystorkning
inläggning - inlagd sill
konserveringsmedel
rimning
rökning (livsmedel)
saltning
syrning
torkning
gravning

och jag undrar vilken av metoderna du menar? detta eftersom jag inte vill att huvudbry ska uppstå (möjligtvis för att en elak mjällpopulation skulle kunna uppstå).

broder, jag hör dig, men jag förstår dig icke. när du pratar konservering blir jag lite ställd (dock ej mot väggen, ej heller i ett hörn) och undrar vad du egentligen menar med konservering. eller så har du inte alls tänkt klart ang. ditt svar.

konservering är ju som de flesta känner till:

burkkonservering
djupfrysning
fermentering
frystorkning
inläggning - inlagd sill
konserveringsmedel
rimning
rökning (livsmedel)
saltning
syrning
torkning
gravning

och jag undrar vilken av metoderna du menar? detta eftersom jag inte vill att huvudbry ska uppstå (möjligtvis för att en elak mjällpopulation skulle kunna uppstå).

Läggas i burk med alkohol vilken med fördel drickes upp i anslutning till släktmiddagen för att stå ut med faster Anjas andedräkt från kyrkogådens hälsningskramar eller strax innan anställningsintervjen för att göra ett mer kontinentalt(läs franskt)intryck.

Alkohol inhandlas enklast på akuten av halvfulla eller av narkos lulliga ATläkare som gör sin 14 utbildningsnatt i rad.

Henrik

Läggas i burk med alkohol vilken med fördel drickes upp i anslutning till släktmiddagen för att stå ut med faster Anjas andedräkt från kyrkogådens hälsningskramar eller strax innan anställningsintervjen för att göra ett mer kontinentalt(läs franskt)intryck.

Alkohol inhandlas enklast på akuten av halvfulla eller av narkos lulliga ATläkare som gör sin 14 utbildningsnatt i rad.

Henrik

tacksam för erhållen svar.

men och dock:

huruvida anja finnes i min släkt (och då menar jag inte att en jakt i sig (på anja) är nödvändig eller ens en skyldighet utan mer som de facto) är härmed under diskussion i mina familjekretsar. jag antar att metoden din också, mycket väl, fungerar, utan till synes, en anja i släkten?

tacksam för erhållen svar.

men och dock:

huruvida anja finnes i min släkt (och då menar jag inte att en jakt i sig (på anja) är nödvändig eller ens en skyldighet utan mer som de facto) är härmed under diskussion i mina familjekretsar. jag antar att metoden din också, mycket väl, fungerar, utan till synes, en anja i släkten?

Kan bli besvärligt utan Anja men efter intag av tidigare nämd alkohol,om burken var stor nog vilket den måste vara för att rymma skalpen efter en sådan brilliant hjärnas storlek,är du nog ganska säker på att du har åtminståne en Anja i släkten.

Henrik

En lärorik och intressant tråd med många bra inlägg!
Vi mjällgubbar bugar och bockar :yoparty

Kan bli besvärligt utan Anja men efter intag av tidigare nämd alkohol,om burken var stor nog vilket den måste vara för att rymma skalpen efter en sådan brilliant hjärnas storlek,är du nog ganska säker på att du har åtminståne en Anja i släkten.

Henrik

då är frågan snarare HUR många anjas det kan rymmas i släkten. och HUR många av dem som ev. kan tänkas ha en kraftig mjällpopulation.

En lärorik och intressant tråd med många bra inlägg!
Vi mjällgubbar bugar och bockar :yoparty

tackar tackar!

det har kommit fram en del intressanta svar och lösningar på 'problemet' men också aspekter av mjäll jag själv inte kunnat förutsäga än mindre inse, så jag måste ta tillfället i akt och tacka ER.

Last edited:
I natt sov jag på saken och nu är mjället borta. Om jag skall vara riktigt ärlig så tror jag att jag bara genom viljekraft tänkt bort mina problem. Tror att jag via denna tråd blivit inspirerad att tänka mer positivt och som alla vet så förlänger ett gott inre livet och tydligen försvinner mjället också.

I natt sov jag på saken och nu är mjället borta. Om jag skall vara riktigt ärlig så tror jag att jag bara genom viljekraft tänkt bort mina problem. Tror att jag via denna tråd blivit inspirerad att tänka mer positivt och som alla vet så förlänger ett gott inre livet och tydligen försvinner mjället också.

allt gott förlänger livet:tummenupp

hmm jag undrar jag...när du säger 'sov på "saken" ', menar du isåfall hjälmen?

för om du gjorde det och mjället försvann, så är din lösning motsägelsefull och därmed ett hån i mitt (håriga) ansikte. jag belyser ett problem (för många) och tar både upp olika lösningar men får också av andra medlemmar tips och råd, men du tar udden av det hela. såvida du inte, i all din abnormitet och excellenta dumhet, faktiskt har kommit på ytterligare en lösning. jag tror minsann att det kan vara så om jag får tänka en (1) sekund eller två (2) och vill nu snarare hylla din hjälteinsats på ett sätt som bara kan beskrivas med ett förståeligt ord: bravur!

fler lösningar eftersträvas dock alltid och gärna med underlag för statistik.

Back