Mjäll vs hjälmbärandet

head n shoulders är din vän i kampen! har gjort undervärk för mig. hade grov mjäll ett tag, å pass att jag fick receptbelgat schampoo(!) av läkarna. men det funkade, så gav upp, men pappa använde h&s, så jag kör med det med och mna problem har försvunnit

(nej, jag får inte pengar för den där historien. Är inte sponsrad av dem) skiten funkar

Jag läste precis på VV.se att det ligger en motion hos riksdagen nu om att det även skall bli obligatoriskt med mjäll för motorcyklister och mopedister. Cyklister är tydligen inte drabbade.

Diskriminering tycker jag det låter som.

Det här är allvarligare än snacket om regskylt fram och det är diskriminering utan dess like :mad:

Ja det har du rätt i!

Hur gick det med mitt tips om att smörja in hjälmen invändigt med olivolja och parmesanost, blev det bättre eller ser du bara ut som en standard slempizzabagare:confused:

head n shoulders är din vän i kampen! har gjort undervärk för mig. hade grov mjäll ett tag, å pass att jag fick receptbelgat schampoo(!) av läkarna. men det funkade, så gav upp, men pappa använde h&s, så jag kör med det med och mna problem har försvunnit

(nej, jag får inte pengar för den där historien. Är inte sponsrad av dem) skiten funkar

jaa det är ju bra med mjällschampoo, men vad jag också tydigt tar upp är att förebygga UPPKOMSTEN av mjäll och sambandet med hjälmbärandet. jag vill ju 1. inte få mjäll för att 2. senare använda mjälschampot och sen 3. få det igen och därför 4. börja använda det igen. det är ju en klassisk nedåtgående spiral, eller som freud själv uttryckte det ' en önskan om omedelbar förintelse'.

Det här är mycket allvarligare än snacket om regskylt fram och det är diskriminering utan dess like :mad:

väldigt mycket allvarligare. reg.skylt skymmer inte din sikt. mjäll kan teoretiskt och praktiskt 'regna' framför dina ögon.

Hur gick det med mitt tips om att smörja in hjälmen invändigt med olivolja och parmesanost, blev det bättre eller ser du bara ut som en standard slempizzabagare:confused:

mjaa jag provade faktiskt inte då jag inte tyckte att de beståndsdelarna riktigt matchar varandra. däremot tror jag virginoil skulle ha lättare att anpassa sig i en hjälm och då framförallt med ett huvud i.

Last edited:
Fördelen med mjäll i ansiktet är att om man fastnar på bild vid en hastighetsöveträdelse så tycker polisen synd om en för att man knappt kan få några brudar och så skiter de i bötern.

Eller så ringer man polisen och får pengarna tillbaka :tummenupp

mjaa jag provade faktiskt inte då jag inte tyckte att de beståndsdelarna riktigt matchar varandra. däremot tror jag virginoil skulle ha lättare att anpassa sig i en hjälm och då framförallt med ett huvud i.

Klarinettfett kanske?

Last edited:
Fördelen med mjäll i ansiktet är att om man fastnar på bild vid en hastighetsöveträdelse så tycker polisen synd om en för att man knappt kan få några brudar och så skiter de i bötern.

Eller så ringer man polisen och får pengarna tillbaka :tummenupp

Klarinettfett kanske?

du har faktiskt en poäng där käre pizzabagarn, men inte den du tror utan i ett annat avseende; det hindrar kameran att fånga ditt ansikte på bild och kan därmed inte identifieras. bra där.

mjaa klarinettfett är av arten anatomiska fetter och därmed inte böjliga eller för den delen heller, speciellt human mot den mänskliga huden. antalet fall steg dramatiskt under vietnamkriget och har sen dess, mer eller mindre varit förbjudet världen över.

Ja det har du rätt i!

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!

Massuppfittade totalt!

Head and Shoulders var ingen höjdare på pizzan:confused:

Tur att jag åt den med hjälm på..

Har en fråga gällande hjälm/frisyr.

Min frisör har pruttat ut en unge och sådeles är mammaledig en herrans massa månader.

Min kalufs ser ungeför ut såhär:
jagr_hair.jpg

Ska jag:

a, Knöla in allt i hjälmen
b, Hästsvans
c, Låta det fladdra i fartvinden
d, Ställa undan räsern och koncentrera mig på hockeyn

?

View attachment 251086

Ska jag:

b, Hästsvans

?

e, hur stor är risken att mjällpopulationen ökar alt. uppstår med tanke på frisyrens rymd och omfattning?

Min frisör har pruttat ut en unge och sådeles är mammaledig en herrans massa månader.

View attachment 251086

Ska jag:

b, Hästsvans

?

Du har den viktigaste förutsättningen för att bli bäst i hockey!

Henrik

View attachment 251086

Ska jag:

b, Hästsvans

?

Köp en hobbyskalpell på Panduro Hobby och skär ett fint snitt runt skalpen. Vrid sedan hela hjässan tills du får en lång lugg. Sedan går du ut och springer rakt fram tills det tar stopp.
Förhoppningsvis så får smällen i skallen dig att inse att du skulle bytt frisör för 15 år sedan.

Köp en hobbyskalpell på Panduro Hobby och skär ett fint snitt runt skalpen. Vrid sedan hela hjässan tills du får en lång lugg. Sedan går du ut och springer rakt fram tills det tar stopp.
Förhoppningsvis så får smällen i skallen dig att inse att du skulle bytt frisör för 15 år sedan.

är detta en vedertagen och permanent metod att bli kvitt sina mjällproblem alt. ifall man misstänker att mjällpopulation kommer uppstå pga hjälmbärandet?

är detta en vedertagen och permanent metod att bli kvitt sina mjällproblem alt. ifall man misstänker att mjällpopulation kommer uppstå pga hjälmbärandet?

Nja,den vedertagna metoden att effektivt bli av med mjäll är att efter skalpsnittet lyfta av skalpen och konservera den för framtida släktmiddagar och anställningsintervjuer då de brukar ta så illa upp när den saknas och köra med hjälm men utan skalp.

Henrik

Kan inte ge dig ett rakt svar på detta tyvärr.. Men om du vill "mjukstarta" så sätter du på dig hjälmen bak och fram, sedan följer du instruktionerna enligt ovan.

Tror dock att det främst är en bra metod att bli av med hockeyspelare.

Back