finnpower
Ny medlem
F*n vet om inte mjället växer inåt på en del, varför läser man såna här trådar egentligen?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
F*n vet om inte mjället växer inåt på en del, varför läser man såna här trådar egentligen?![]()
Samma här! Vad har jag för glädje av att vara mjällfri i enrummarn 2m under jord?Jag lever, förmodligen, tack vare hjälmen och skulle inte låta mjäll hindra mig från att använda en. Då får det hellre rasa ut mjäll när jag tar av den.
/R
lustigt att du tar upp det för jag har faktiskt en ansökan inne hos länsstyrelsen där jag söker dispens om att slippa hjälmen pga, det låter helt galet jag vet, mina kraftiga ögonbryn. Har precis varit i kontakt med dem och de lär ge mig besked före utgången av september.
apropå kraftiga ögonbryn
Samma här! Vad har jag för glädje av att vara mjällfri i enrummarn 2m under jord?![]()
apropå kraftiga ögonbryn och min tidigare fråga om att mjället ev. kan ta över håret - eftersom hjälmbärandet innebär ett stort tryck på både håret och ögonbrynen, är det möjligt att få mjäll i/på ögonbrynen?
alltså det jag funderar över är att det (kan) uppstå problem i och med hjälmbärandet som kan bli besvärliga. jag hade inga problem förut och är rädd att det 1. kan uppstå mjäll i håret (vilket för mig personligen skulle vara snudd på katastrof) 2. det kan förflytta sig till ögonbrynen (och då känns det som att jag dels kommer bli en offentlig paria i samhället, dels att jag inte gillar att vara en paria i samhället).
någon annan som också har funderingar ang. detta 'problem'?
Alla tjafsar om hjälmtvång hit och dit men skall man vara fin får man lida pin.
Enda nackdelen jag ser att inte använda hjälm är ju att det kan göra jävligt ont om man får en humla i nyllet i låt oss säga 170 blås![]()
det är ju mycket press på utseende och allt det som ett socialt liv medför...
Fast sen är ju frågan vad man blir fulast av, lite mjäll, eller att skalla å hångla med asfalten i 150...Tja, en del kanske diskuterar som så att:
"Lev snabbt, dö ung och bli ett vackert lik"
Lev snabbt håller jag ju med om men som sagt har man ju ingen att imponera på 2 meter under.
/R
Förresten, har precis talat med sverigerepresentanten för Head & Shoulders och de hävdar att vid användande av deras produkter kan en mjällfri tillvaro innanför hjälmen uppnås. Jag är lite osäker.......kan man tro på allt de säger i reklam m.m.
Fast, vad skulle det göra för estetisk skillnad om man hällde i nå pulver i hjälmen, det skulle ju se ut som mjäll iaffinns det inte mjällschampo som är 'torr' dessutom? jag menar att det kulle kunna vara nån slags pulver som man kan strö på i hjälmen som sen skulle hindra mjällspridningen alt. att mjäll överhuvudtaget uppstår?
är det nåt som tex arai skulle kunna ha nytta av? de kanske redan forskar kring det?
Fast, vad skulle det göra för estetisk skillnad om man hällde i nå pulver i hjälmen, det skulle ju se ut som mjäll iaf![]()
sen kan man fråga sig om man skall köpa schampo mot mjäll eller för mjäll. Tillverkarna är inte så klara på den punkten.
Jättknepigt det där. Funderar på att raka mig faktiskt.......PP!
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |