Gustav O skrev:laga mat är inte så svårt men som med allt annat kräver det lite träning.
Framför allt talang skulle jag säga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gustav O skrev:laga mat är inte så svårt men som med allt annat kräver det lite träning.
Nope. För att bli mästerkock ja men för att laga god vardagsmat behövs inget mer än lite engagemang.Markus skrev:Framför allt talang skulle jag säga.
I stand corrected.McB skrev:Jodå. Alla kommuner i hela Sverige får bidrag av andra kommuner. Alla kommuner ger också bidrag till andra kommuner. Enbart 13 kommuner i hela Sverige har ett underskott, dvs. de betalar mer än vad de får in. Karlstad och omgivande kommuner ingår inte i dessa tretton, vilket innebär att de får lite "glesbygdsstöd" trots allt.
Källa: SVT Faktum 2005-11-24. Ungefär 17 minuter in i programmet.
Gustav O skrev:Nope. För att bli mästerkock ja men för att laga god vardagsmat behövs inget mer än lite engagemang.
Förvisso men med tanke på dina krav i övrigt så lär även du kunna klara av att lag din egen mat.Markus skrev:Beror väl på hur höga eller låga krav man har på sin vardagsmat?![]()
Gustav O skrev:Nope. För att bli mästerkock ja men för att laga god vardagsmat behövs inget mer än lite engagemang.
t-rex skrev:I en wokpanna då? Wok är en bra grej, eftersom man kan dynga ner i princip vad som helst!
Jag tycker Jamie Oliver är sjukt inspirerande, Nakna Kocken för de som inte vet, eftersom han visar att det inte är så svårt utan roligt och jävligt givande.McB skrev:Precis. Med lite vilja och intresse kommer man väldigt långt.
Gustav O skrev:Jag tycker Jamie Oliver är sjukt inspirerande, Nakna Kocken för de som inte vet, eftersom han visar att det inte är så svårt utan roligt och jävligt givande.
Gustav O skrev:Eftersom de flesta behöver äta mer fisk kommer mitt eget recept på en smarrig fisksoppa. Busenkelt.
Fisk är mycket lättlagat som sagt men precis som med all matlagning är bra råvaror A och O.McB skrev:Låter mycket gott, den får jag ta och prova någon gång.![]()
Fisk är för övrigt mycket lättlagat till skillnad mot vad många tror. Folieinbakta laxfiléer är svårt att misslyckas med.
Gustav O skrev:Fisk är mycket lättlagat som sagt men precis som med all matlagning är bra råvaror A och O.
Gustav O skrev:Förvisso men med tanke på dina krav i övrigt så lär även du kunna klara av att lag din egen mat.
Bra att du tog det på rätt sätt.Markus skrev:Jo, jag är en fenomenal kock så du har rätt.
valmers skrev:Enda problemet med fisk är att det inte är tjänligt som människoföda.
valmers skrev:Enda problemet med fisk är att det inte är tjänligt som människoföda.
McB skrev:...
Fisk är för övrigt mycket lättlagat till skillnad mot vad många tror. Folieinbakta laxfiléer är svårt att misslyckas med.
Gustav O skrev:Bra att du tog det på rätt sätt.![]()
t-rex skrev:Problemet med fisk är ju att om man ger sig på att steka den (vilket ihop med röka den samt grilla den över öppen eld är det enda rätta sättet att tillaga fisk, tro mig, jag är född 200m från havet) så luktar det just fisk nån dag i köket sedan.
Men en färsk makril så får det väl vara värt det...
Om skiten är ordentligt panerad och hårt stekt, torsk är att föredra, kan jag göra ett undantag. Problemet är ju att man envisas med att servera skiten rå i olika former.t-rex skrev:Problemet med fisk är ju att om man ger sig på att steka den (vilket ihop med röka den samt grilla den över öppen eld är det enda rätta sättet att tillaga fisk, tro mig, jag är född 200m från havet) så luktar det just fisk nån dag i köket sedan.
Men en färsk makril så får det väl vara värt det...
valmers skrev:Om skiten är ordentligt panerad och hårt stekt, torsk är att föredra, kan jag göra ett undantag. Problemet är ju att man envisas med att servera skiten rå i olika former.
fy fan
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden