Matlådor - Ett samhällsekonomiskt problem?

valmers skrev:
Om skiten är ordentligt panerad och hårt stekt, torsk är att föredra, kan jag göra ett undantag. Problemet är ju att man envisas med att servera skiten rå i olika former.

fy fan
Den enda fisk jag äter är i sushiform, allt annat skyr jag som pesten.

Edit: smörstekt abbore går att äta också.

McB skrev:
...

Och jag håller med dig ang. stekning, grillning och rökning, men vill tillägga att även ungskokt fisk är utmärkt. Tro mig, jag är född mindre än 100 meter från havet. ;)

Är det så? Jag kan till nöds äta kokt torsk med äggsås, men det är mer för att äggsås är jävligt gott än att torsken är det... Jag får helt enkelt träna.

valmers skrev:
Om skiten är ordentligt panerad och hårt stekt, torsk är att föredra, kan jag göra ett undantag. Problemet är ju att man envisas med att servera skiten rå i olika former.

fy fan
Jag är helt nyfrälst i sushi - en bra sushi är en smekning av gommen.

Annars är nog en varmrökt lax eller en milt enbärsräkt abborre mina favoritfiskrätter, och soppa då, och sushi.....

t-rex skrev:
Är det så? Jag kan till nöds äta kokt torsk med äggsås, men det är mer för att äggsås är jävligt gott än att torsken är det... Jag får helt enkelt träna.

Oh ja. Ugnsgratinerad sjötunga är smaskens.

t-rex skrev:
Prova min fisksoppa då, kruxet är att inte koka fisken för länge för då blir det bara gummi av den, elle ugnsbakad som sagt.

Gustav O skrev:
Jag är helt nyfrälst i sushi - en bra sushi är en smekning av gommen.

Annars är nog en varmrökt lax eller en milt enbärsräkt abborre mina favoritfiskrätter, och soppa då, och sushi.....

Bättre än så här blir det inte. Går tamefasen att äta hur mycket som helst utan att man blir less på det. :tummenupp

Bifogat

• Sushibaren.JPG
    Sushibaren.JPG
    139.1 KB · Visningar: 75
abstruse skrev:
Jag kan inte hålla mig längre, jag sällar mig till skaran:

fy fan
Att du var en vekling visste vi ju men att du helt saknade klass var otippat.
För övrigt är stuvad blomkål supergott till den nystekta chorizon och den nykokta potatisen.

Fisk i alla dess former är faktiskt förjävla gott. Synd att man inte är har den kunskapen som krävs för att laga det a'la Sjömagasinet.

McB, kan rekommendera Asienköket precis invid Nordstan, mittemot Feskarbröderna. Där finns kalasgod Sushi!

Min tråkiga matlådor blir ännu mer tråkiga när man läser om allt gott här. Dock lyxat till det med köpa baguetter dom sista dagarna. :tummenupp

När snön är smällt (läs vår :() kan man åtminstonde köra ner till den ända resturangen i det lilla samhälle jag jobbar i. Där finns 3-rätters meny och hyffsat pris. 50-60:-. :banana

Gustav O skrev:
Att du var en vekling visste vi ju men att du helt saknade klass var otippat.
För övrigt är stuvad blomkål supergott till den nystekta chorizon och den nykokta potatisen.

Veklingar är ju de som inte orkar hålla uppe en 600:a i kurvorna och istället nöjer sig med något mindre, eller? :tomten

För övrigt är stuvad blomkål inget som får mitt gomsegel att joddla, även om jag tycker blomkål är ok. Jag föredrar nog flamberad pepparstek eller italiensk kyckling (ja, just det, den piper på italienska så klart) med lite svarta oliver, soltorkade tomater, färska svampinjoner och pesto än dina halvsladdriga chorizos. Kom inte dragandes med något recept på urvattnade och överkokta linser som replik nu bara... :gnissla

hållundan skrev:
McB, kan rekommendera Asienköket precis invid Nordstan, mittemot Feskarbröderna. Där finns kalasgod Sushi!

Et tu, Brute...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...