Matlådor - Ett samhällsekonomiskt problem?

Ingen som gör anspråk på högermannastatus kan äta kommunistlåda. NÅGONSIN.

Va f*n .... Är det bara jag som käkar på Marcos i Partille(Utbysidan) av Göteborgarna??
ät hur mycket du vill för 59:- dom serverar ju dagens fram till 17.00...
klart godkänt buffén är något utöver det vanliga köret!

valmers skrev:
Ingen som gör anspråk på högermannastatus kan äta kommunistlåda. NÅGONSIN.

Kom igen Magnus! Det där är ju bara ett annorlunda sätt att säga att du suger på matlagning... :hihi

McB skrev:
Skitsnack. Lagar man bättre mat än genomsnittsrestaurangen är det ett enkelt val.
Du är skiftarbetare *brrr*. Självfallet skall du förtära matlåda med dina parti- och fackkompisar. Glöm inte att klistra en partiros på matlådelocket.

valmers skrev:
Du är skiftarbetare *brrr*. Självfallet skall du förtära matlåda med dina parti- och fackkompisar. Glöm inte att klistra en partiros på matlådelocket.

:rofl

Och snart ska jag börja studera också. Då blir jag bidragsberoende till råga på allt.

McB skrev:
Moahahaha! Det ska kännas skönt att varje lördag supa upp en del av den skatt du så gladeligen skänker till oss behövande.

Han är från karlstad. Jag säger bara glesbygdsstöd! Du får supa bra innan du slår honom!

Jag skall för övrigt ge det hela en ny chans nu. Kyckling, potatis, tomater, paprika och svamp. På med lite creme fraiche och nån välhackad vitlök, gojsa ihop det, och sedan in i ugnen tills det har fått nån sorts färg... Borde funka!

Det gick bra i våras, men man glömmer ju så lätt...

t-rex skrev:
Jag skall för övrigt ge det hela en ny chans nu. Kyckling, potatis, tomater, paprika och svamp. På med lite creme fraiche och nån välhackad vitlök, gojsa ihop det, och sedan in i ugnen tills det har fått nån sorts färg... Borde funka!

Du har väl brandvarnare?

t-rex skrev:
Han är från karlstad. Jag säger bara glesbygdsstöd! Du får supa bra innan du slår honom!

Aj fan, det tänkte jag inte på. Nåja, huvudsaken är ju att pengarna kommer från skattebetalarna.

Det ska förresten bli trevligt att flytta till Göteborg. Staden kommer aldrig bli sig lik. :hihi

t-rex skrev:

Tips:

Frysta wokgrönsaker.

Släng i pannan ,ta ett packet nudlar och krossa det i handen,släng ner ibland dom frysta grönsakerna,vitlök,buljontärning (grönsak) valfritt kött/räkor/kyckling eller ingetdera.

Toppa med lite grädde,salt/peppar och örter (köp frysta färdighackade örter för 7:-)

Blir runt 1 kg mat på 10-15 min som dessutom smakar acceptabelt och är nyttigt.

Då får du på 5-6 min en komplett midagg

abstruse skrev:
Du har väl brandvarnare?

Nu ligger röken tät! Steker kyckling på en platta, pytti panna på en annan, ugnen eldar på för fullt och jag har ett helt avlastningsbord med grönsaker.... Det är inte bra att köpa/laga mat när man är hungrig!!

McB skrev:
...Det ska förresten bli trevligt att flytta till Göteborg. Staden kommer aldrig bli sig lik. :hihi

Gott. Välkommen! Du bör väl dessvärre inte göra dig av med regnkläderna från borås....

Långa farbron skrev:

I en wokpanna då? Wok är en bra grej, eftersom man kan dynga ner i princip vad som helst!

t-rex skrev:
Gott. Välkommen! Du bör väl dessvärre inte göra dig av med regnkläderna från borås....

Nej, så mycket har jag märkt under den tid jag har spenderat hos flickvännen.

Markus skrev:
Nu står jag här med en fastbränd viktväktarkaka - kan man köra på matolja efteråt istället för olivolja innan?
Råstekta rotfrukter ska inte köras på sexan, som du märkte.

t-rex skrev:
Måste göra dig besviken men Karlstad får inget glesbygdsstöd eller Robin Hoodskatter, Molkom är det säkert annorlunda med dock..

t-rex skrev:

Verkar lite väl geggigt va?
laga mat är inte så svårt men som med allt annat kräver det lite träning.

Gustav O skrev:
Måste göra dig besviken men Karlstad får inget glesbygdsstöd eller Robin Hoodskatter, Molkom är det säkert annorlunda med dock.

Jodå. Alla kommuner i hela Sverige får bidrag av andra kommuner. Alla kommuner ger också bidrag till andra kommuner. Enbart 13 kommuner i hela Sverige har ett underskott, dvs. de betalar mer än vad de får in. Karlstad och omgivande kommuner ingår inte i dessa tretton, vilket innebär att de får lite "glesbygdsstöd" trots allt.

Källa: SVT Faktum 2005-11-24. Ungefär 17 minuter in i programmet.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT