Matlådor - Ett samhällsekonomiskt problem?

Nu står jag här med en fastbränd viktväktarkaka - kan man köra på matolja efteråt istället för olivolja innan?

Gå till saluhallen och ät 40-45 :- för en allt igenom god och nyttig dagens,är man mindre hungrig så prova kebaben i pitabröd för 30:-,den är himmelskt god.

Kåges är da shit. Även Aldardos för ungefär samma pengar. Jag har även hittat en indier som har grymt bra mat ovanför gamla televerket. Oxå nån 50-lapp.

Markus skrev:
Nu står jag här med en fastbränd viktväktarkaka - kan man köra på matolja efteråt istället för olivolja innan?

Viktväktarkaka? Nu skrämmer du mig... :gnissla

Långa farbron skrev:
Gå till saluhallen och ät 40-45 :- för en allt igenom god och nyttig dagens,är man mindre hungrig så prova kebaben i pitabröd för 30:-,den är himmelskt god.

Absolut, linssoppan och gulaschen från det grekiska soppköket i saluhallen kan mycket väl vara stans godaste och mest prisvärda lunch. :bow

Jag äter där ofta när jag lunchar i stan.

Långa farbron skrev:

Saluhallen regerar verkligen. Bästa stället i stada, där kan man spankulera omkring i flera timmar och bara njuta.

På mitt gamla jobb var det ingen fråga om saken, vem hinner byta om, beställa, äta och byta om på en halvtimma? Nu har jag tid med en liten tupplur på lunchen också, det är grymt skönt.

Markus skrev:
Jag gjorde en viktväktarpizza på jobben en gång bara för att smaka. Jag smakade aldrig för jag har aldrig sett någon beskräva liknande avskräde som mat. Såg ut som en halvbakt degklump som nån spytt tomatjuice på och en och annan halvsmält pizzabit. Nån ost såg jag inte så jag kastade den innan jag smakat.

honkiie skrev:
Nu har jag tid med en liten tupplur på lunchen också, det är grymt skönt.

:rofl
Jag skulle nog aldrig anställa dig, fan vad du verkar slö. Du ska inte ta allt i Office Space på allvar. :fakta
Låt mig gissa: din favoritkaraktär är G.Costanza?

honkiie skrev:
Jag gjorde en viktväktarpizza på jobben en gång bara för att smaka. Jag smakade aldrig för jag har aldrig sett någon beskräva liknande avskräde som mat. Såg ut som en halvbakt degklump som nån spytt tomatjuice på och en och annan halvsmält pizzabit. Nån ost såg jag inte så jag kastade den innan jag smakat.

Jag har ätit sådan pizza en gång. Borde inte få kallas pizza.
Och nej, det beror nog inte på vem som kockar ihop den.

matlåda kan vara nödvändigt. Dessutom i sthlm så kostar det fan inte 50 spänn med lunch. 62 är det billigaste om man vill bli mätt. Vill man ha nå't annat än husman så kostar det ca 75. så matlåda blir det. Och en promenad.

Sen beror det naturligtvis på vilket jobb man har. Jag som möter olika människor i parti och minut vill gärna ha en halvtimme där ingen pratar med mig istället. I mitt jobb ingår det att vara supersocial. Men jag förstår de som sitter mer på kontor att det vill komma ut.

Ris, kycklingfile, grönsaker, (dem man tycker om) fräs ihop, krydda med lite grön curry, häll på en kokosmjölk. funkar bra i micron.

Markus skrev:
:rofl
Jag skulle nog aldrig anställa dig, fan vad du verkar slö. Du ska inte ta allt i Office Space på allvar. :fakta
Låt mig gissa: din favoritkaraktär är G.Costanza?
Tyvärr har jag inget eget kontor annars skulle jag inreda under skrivbordet så jag kunde sova :fakta
:hihi

Jag jobbar i G:a stan i Sthlm. Här kostar en lunch inkl dricka MINST 80 pix. Det blir en del i månaden det. Funderar på om man ska göra att storkok hemma med nån schysst pastasås och sen ta med sig 10 matlådor på en gång och dumpa i frysen här på jobbet. Då slipper man ju allt släpande varje dag.

Sen är det inget som säger att man måste äta medhavt varje dag, utan sånt kan man ju ägna sig åt när det regnar ute eller om man inte får med sig några kollegor ut just den dagen.

Idag blir det kyckling-cashew på Thai-haket här i krokarna. På tal om thaihak så kan jag rekommendera buffén på Pong på Herculesgatan i Sthlm.

Starstriker skrev:
..Funderar på
...

Det är just de funderingarna som kommer att resultera i att du får massa konstiga tuppewareburkar som skräpar ner hemma. Don't go there!

Jag har kommit på en annan plan nu, jag har en bra affär alldeles bredvid kontoret. En grillad kyckling kostar 40 kr, hur nyttig är en sån? Är den ok om man inte knaprar i sig skinnet? Vilket ingen normalt funtad människa borde göra iallfall, det verkar skitäckligt.

Skall testa den där potatismorotsgrejjen.

Som starstriker sa. Ta med lådor till jobbet och dumpa dom i frysen!

Man sparar rätt mycket pengar på att ta med sig käk, men det är klart, skulle jag tjäna 30k i månaden så skulle jag nog heller inte kladda med lådor..

Gott i dosa. (det heter f.ö. matdosa)

Ris, kycklingfile och currysås.
Spaghetti och köttfärssås.
Lasagne.
Alla pastasåser.
Har man kokmöjligheter så är korv med bröd jäkligt gott!

All mat är egentligen schysst där man har tillagat köttet i nån slags sörja innan. Då blir det ok även i dosa.

En gång så jobbade jag med en ensamstående fembarnsfar. Jag tyckte att att han redan lagade så förbannat med mat och undrade därför om han inte kunde damma ihop en portion extra åt mig varje dag. Visst, sa han, och därefter så köpte jag lådor av han för 20 pix om dagen! Man visste aldrig vad man fick, men gott var det, och bägge var nöjda.

Markus skrev:
Jag skulle nog aldrig anställa dig, fan vad du verkar slö. Du ska inte ta allt i Office Space på allvar.

"Nothing. I did nothing, and it was everything I ever hoped it would be..." :rofl

Jag tog alltidmed mig matlåda....mkt godare.
Lasagne och potatisgratäng är två höjdare...(dock ej tillsammans :tungan )

Färsk mat är godast!! Micrad mat har en tendens att bli lite hängig...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT