Marc Marquez rehabilitering 2021

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Jag har lite svårt att se hur den absoluta toppen inom RR skulle kunna vara annat än nonchalanta divor. För att ens hålla på med det i Sverige måste du ha vassa armbågar....

Vad är det MM gör som är så förkastligt? Sitter Pull&Bear-kepsn på svaj? Jag är uppriktigt nyfiken, shoot!
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag har lite svårt att se hur den absoluta toppen inom RR skulle kunna vara annat än nonchalanta divor. För att ens hålla på med det i Sverige måste du ha vassa armbågar....

Vad är det MM gör som är så förkastligt? Sitter Pull&Bear-kepsn på svaj? Jag är uppriktigt nyfiken, shoot!
Behöver du mer bevis än hans beteende i Q1 de två senaste racen?

Att medvetet limma sig fast vid sina största konkurrenter för att dra nytta av deras tempo för att man själv inte har farten är riktigt osnyggt. Nu tänker du kanske att "ska det vara så farligt" men ta in i beräkningen de arbete som de andra lagt ner i testning av delar, däck mm. för att komma dit de är medans det största teamet med den största budgeten inte lyckats producera en vettig cykel under MM:s frånvaro. Ovanpå detta har du det faktum att MM minsann inte delat med sig till Pol hur hans inställningar är vilket i backspegeln kanske skulle varit smart.

Missförstå mig rätt då jag delar din uppfattning om att elitförarna garanterat är speciella individer och tvekar sällan att trycka till en konkurrent men som del av fabriksförarna och repsolteamet förväntas man kunna producera egna snabba varv.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag har lite svårt att se hur den absoluta toppen inom RR skulle kunna vara annat än nonchalanta divor. För att ens hålla på med det i Sverige måste du ha vassa armbågar....

Vad är det MM gör som är så förkastligt? Sitter Pull&Bear-kepsn på svaj? Jag är uppriktigt nyfiken, shoot!
Det är numera bedömning på HUR man hakar på någon inte ATT man hakar på någon.
Att cruisa runt på allmänhetens åkning och täppa till banan i väntan på lok är fint och OK.
(Om man inte frågar Quarten förra helgen då han vid flera tillfällen stoppades av sådana grupper. )
Men att sitta och vänta på hojen i pit lane, utan att vara en fara på banan, är fult.
Åsså att det är just MM förstås.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är numera bedömning på HUR man hakar på någon inte ATT man hakar på någon.
Att cruisa runt på allmänhetens åkning och täppa till banan i väntan på lok är fint och OK.
(Om man inte frågar Quarten förra helgen då han vid flera tillfällen stoppades av sådana grupper. )
Men att sitta och vänta på hojen i pit lane, utan att vara en fara på banan, är fult.
Åsså att det är just MM förstås.
Personligen tycker jag väl att söndagsåka på kval borde straffas med start från pitlane. Att ta rygg på nån är väl mer skämsmössa för toppförare.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Personligen tycker jag väl att söndagsåka på kval borde straffas med start från pitlane. Att ta rygg på nån är väl mer skämsmössa för toppförare.
Håller med.
Det är väl nån/några som straffats för "cruising"?
Men inte heller här känns RD särskilt konsekventa...
Jag är rätt säker på att Marc hellre skulle vara 100% frisk, på en bra hoj, och slippa ta rygg på någon. ?
Men nu är det inte så och han försöker göra det bästa av en dålig situation.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Håller med.
Det är väl nån/några som straffats för "cruising"?
Men inte heller här känns RD särskilt konsekventa...
Jag är rätt säker på att Marc hellre skulle vara 100% frisk, på en bra hoj, och slippa ta rygg på någon. ?
Men nu är det inte så och han försöker göra det bästa av en dålig situation.
I just mms fall so behöver han nog all hjälp han kan få.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
I just mms fall so behöver han nog all hjälp han kan få.
Han saknar ju uppenbarligen sin spets, och hojen är besvärlig att hantera. Dessutom har han inte kunnat vara med på tester så han ligger efter.
Han behöver lära sig snabbt både att köra med sin nya fysik, nya däck och en hoj som inte är så medgörlig.
Lite för många variabler, så i hans fall tycker jag nog man kan se lite genom fingrarna med det.
Att de andra förarna tycker han ska ge fan i det är ju helt förståeligt. :hihi
 
Last edited:

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Har inte helt fattat problemet tror jag? MM tar rygg på en snabbare förare? Eller tar sig förbi, och blockar tillräckligt för att den snabbare inte kan komma förbi?

Det är ju inte kön till korvkiosken, det är racing vi pratar här va?
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Jag har inte sett kvalen, men spontant tycker jag det är OK att knycka draghjälp när man själv åkt på några törnar och inte riktigt har farten för tillfället.
Har inte helt fattat problemet tror jag? MM tar rygg på en snabbare förare? Eller tar sig förbi, och blockar tillräckligt för att den snabbare inte kan komma förbi?

Det är ju inte kön till korvkiosken, det är racing vi pratar här va?
Menar du att det skulle vara OK att blocka förare under kvalet?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Folk är bara griniga för att MM körde åttor kring deras idol och retades för ett par år sedan, istället för att fokusera på racingen och låta gubben få en pallplats i lugn och ro. I övrigt har MM inte gjort speciellt mycket fel på banan som andra inte har gjort också. Detta utan att se genom fingrarna på hans vansinnestorpederande av förare under ett par race för något år sedan.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Att haka på en annan förare ute på banan är väl inte så konstigt beteende, men att sitta som ett frimärke när den föraren åker in genom depån och ut igen är mer psykning än något annat. Inte regelvidrigt, men knappast snyggt.
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Jag har inte sett kvalen, men spontant tycker jag det är OK att knycka draghjälp när man själv åkt på några törnar och inte riktigt har farten för tillfället.

Menar du att det skulle vara OK att blocka förare under kvalet?
Om du blir "blockad" är du kanske inte snabb nog... Höj din hastighet lite så att spanjoren med bruten arm inte kan köra om och blocka.

Eller börja blocka själv om det nu ger dig fördelar. Racing is Racing.

Du har ett jobb, att komma in före alla andra med regelboken som lagbok. Att gnälla om gentlemanna-anda i protyp-Racing blir för mig en paradox. Kanske finns fler goa gubbar i de lägre serierna?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om du blir "blockad" är du kanske inte snabb nog... Höj din hastighet lite så att spanjoren med bruten arm inte kan köra om och blocka.

Eller börja blocka själv om det nu ger dig fördelar. Racing is Racing.

Du har ett jobb, att komma in före alla andra med regelboken som lagbok. Att gnälla om gentlemanna-anda i protyp-Racing blir för mig en paradox. Kanske finns fler goa gubbar i de lägre serierna?
Det är väl snarare så att söndagsåka i racelinjen är farligt och därför bör beivras.
Att vara ta rygg är ju bara racing, och mest lite skämsmössa för den som inte är snabb nog att kvala på egen hand.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Om du blir "blockad" är du kanske inte snabb nog... Höj din hastighet lite så att spanjoren med bruten arm inte kan köra om och blocka.

Eller börja blocka själv om det nu ger dig fördelar. Racing is Racing.

Du har ett jobb, att komma in före alla andra med regelboken som lagbok. Att gnälla om gentlemanna-anda i protyp-Racing blir för mig en paradox. Kanske finns fler goa gubbar i de lägre serierna?
Har MM kört om och blockat?

Du har nog en ovanlig syn på kvalning. Det anses väldigt osportsligt att avsiktligt förstöra någons kvalvarv. Nu har jag dock svårt att tro att MM skulle ha gjort något sånt. Det kanske är något som görs i Rookie-serierna i så fall, vad vet jag. Jag vet inte vad du fick det ifrån.
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Har MM kört om och blockat?

Du har nog en ovanlig syn på kvalning. Det anses väldigt osportsligt att avsiktligt förstöra någons kvalvarv. Nu har jag dock svårt att tro att MM skulle ha gjort något sånt. Det kanske är något som görs i Rookie-serierna i så fall, vad vet jag. Jag vet inte vad du fick det ifrån.
Jag har aldrig syftat på fulspel i Rookie-serier, jag syftade på att det kanske är lite lugnare förare.
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
Njaaaaaeeee. Kika du igenom allt från de sista 20 åren & se vad du hittar. Tagga mig om du hittar något värt att diskutera.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Njaaaaaeeee. Kika du igenom allt från de sista 20 åren & se vad du hittar. Tagga mig om du hittar något värt att diskutera.
Jag har kollat mååånga år och kan inte minnas någon sådan incident... Inte medvetet.. Klantarsel har det väl funnits..
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Njaaaaaeeee. Kika du igenom allt från de sista 20 åren & se vad du hittar. Tagga mig om du hittar något värt att diskutera.
Det var väl du som påstod detta?
Eller missförstod jag?
Du menade att när det gäller racing på högsta nivå är det normalt att armbåga sig fram, och köra om och blocka förare på kval, eftersom att allt handlar om att vinna.

Så det är ju upp till dig att visa exempel. Om du inte hade något på fötterna har ju det här varit en icke-diskussion från början. Dvs, sånt du påstår händer förekommer inte.

Det var betydligt mer subtila exempel på osportsligt uppförande som diskuterades innan du kom in i diskussionen.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top